Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-09-25, 15:28
  #109
Medlem
TilleyHats avatar
Jag har tänkt på det här tidigare och noterade återigen hur lite expertkommentatorerna som är nyligen pensionerade proffscyklister tillför till förståelsen av taktik och strategi i cykelsporten. Sa Löfkvist egentligen någonting av värde som tillförde det där lilla extra? Nej, det kan jag inte påstå. De känner inte ens igen cyklisterna trots att de nyligen cyklat i samma klunga. Rätt märkligt faktiskt.
Citera
2022-09-25, 15:49
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har tänkt på det här tidigare och noterade återigen hur lite expertkommentatorerna som är nyligen pensionerade proffscyklister tillför till förståelsen av taktik och strategi i cykelsporten. Sa Löfkvist egentligen någonting av värde som tillförde det där lilla extra? Nej, det kan jag inte påstå. De känner inte ens igen cyklisterna trots att de nyligen cyklat i samma klunga. Rätt märkligt faktiskt.
FK var väl bra igår? Löfkvist slutade väl för typ 10 år sedan och har inte kört med många av dem.
Citera
2022-09-25, 16:13
  #111
Medlem
Cliff.Booths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Lite märklig utveckling. Bara Evenepoel av favoriterna är där framme. Vad gjorde de andra favoriterna egentligen?

Bevakade Wout van Aert. Han är nuförtiden lika dominant som Peter Sagan var för några år sedan.

När Sagan slutade trampa, slutade alla andra att trampa...

Måste säga att jag är grymt imponerad av van Aert som lagkamrat, både i Jumbo-Visma och landslaget. Först offrade han sig fullständigt för att Jonas Vingegaard skule kunna vinna -- och nu för Remco Evenepoel!
Citera
2022-09-25, 16:17
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Jag har tänkt på det här tidigare och noterade återigen hur lite expertkommentatorerna som är nyligen pensionerade proffscyklister tillför till förståelsen av taktik och strategi i cykelsporten. Sa Löfkvist egentligen någonting av värde som tillförde det där lilla extra? Nej, det kan jag inte påstå. De känner inte ens igen cyklisterna trots att de nyligen cyklat i samma klunga. Rätt märkligt faktiskt.

Vi är bortskämda med Vacci och Adamsson. Inte kul att bli jämförda med dem, men inte höll nuvarande kommentatorer någon högre klass. Löfkvist var direkt dålig som bisittare.
Citera
2022-09-25, 16:34
  #113
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
FK var väl bra igår? Löfkvist slutade väl för typ 10 år sedan och har inte kört med många av dem.

Löfkvist kändes oengagerad och dåligt insatt, tycker jag. Det kändes som att SVT tänkte: "Vi måste ha med någon f.d. cyklist som kommentator. Han blir bra!"

Tur man har Eurosport för övriga cykeltävlingar.
Citera
2022-09-25, 19:27
  #114
Medlem
god.childs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Fantastiskt lopp av Evenepool. Loppet värt varenda minut man släpa sig upp för. Men tyvärr, finns ingen i bekantskapskretsen att dela detta med. Ingen som vet att cykel-VM pågår. Ännu färre vem fenomenet från Belgien är. Man får gå i eget lyckorus. Tur att Flashback finns.

Sportspegeln nämnar linjeloppet i max 10 sekunder, men det är klart det måste ju få plats med all dambasket och bmx åkning i djungeln.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback