• 1
  • 2
2022-09-16, 23:23
Avstängd
pastregretss avatar
Inte betalar man ut en lön på måndag den 26e när människor har en hel helg att kunna spendera delar av sin lön på?
Citera
2022-09-16, 23:29
Medlem
Oldberrys avatar
Beror på vilken arbetsgivare du har. Ofta betalas lönen ut närmaste vardagen innan lön, om den 25e är en helgdag.
Citera
2022-09-16, 23:34
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Beror på vilken arbetsgivare du har. Ofta betalas lönen ut närmaste vardagen innan lön, om den 25e är en helgdag.

Fan vad värdelöst att gå och vänta till måndag den 26e..
Citera
2022-09-16, 23:43
Medlem
JuniorDahlens avatar
Jobbar du statligt får du lönen på fredagen om 25:e är en lördag och på måndagen om 25:e är en söndag.
Citera
2022-09-16, 23:47
Medlem
ArgusOnes avatar
Normalt får man lönen från privata företag den 26e då. Kommunalt kan det ibland vara 23e.
Citera
2022-09-16, 23:54
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Fan vad värdelöst att gå och vänta till måndag den 26e..
Oftast betalas det ut fredagen om 25 är en söndag men beror ju helt på ditt jobb.
Om du håller i pengarna bättre så behöver du inte bry dig om det är fredag eller måndag.

Jag får lön nångång under månaden, vet aldrig när.
Citera
2022-09-17, 00:02
Medlem
Bidens avatar
Jag kan bekräfta att lönen kommer utbetalas den 23e denna månad. Detta är min uppmaning till dig att inte se detta som en chans att få pengar tidigare än vanligt och fångas i illusionen att du har mer pengar än du vanligtvis har. Den 23e så brukar du liksom äta kass mat och inte ha råd att göra något eller äta ute ens en enda gång. Men denna månad kan du det. Betala då alla räkningar den 23e istället. Sedan håller du ut några extra dagar tills nästa månad. Då har du bevisat att bara du vill så kan du klara dig fler dagar än du tror på dom pengarna du har. Testa slå highscore igen till nästa månad.

Ni som jobbar kommunalt kan ju dock fara åt helvete.
Citera
2022-09-17, 00:26
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Jag kan bekräfta att lönen kommer utbetalas den 23e denna månad. Detta är min uppmaning till dig att inte se detta som en chans att få pengar tidigare än vanligt och fångas i illusionen att du har mer pengar än du vanligtvis har. Den 23e så brukar du liksom äta kass mat och inte ha råd att göra något eller äta ute ens en enda gång. Men denna månad kan du det. Betala då alla räkningar den 23e istället. Sedan håller du ut några extra dagar tills nästa månad. Då har du bevisat att bara du vill så kan du klara dig fler dagar än du tror på dom pengarna du har. Testa slå highscore igen till nästa månad.

Ni som jobbar kommunalt kan ju dock fara åt helvete.

Googlade innan ditt svar och där framgår det att lönen kommer de 26/9 i och med att den 25e är en söndag. Vore den 25e en lördag så skulle lönen vara en fredag..
Citera
2022-09-17, 00:31
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Googlade innan ditt svar och där framgår det att lönen kommer de 26/9 i och med att den 25e är en söndag. Vore den 25e en lördag så skulle lönen vara en fredag..
I sådana fall beror det nog på arbetsplats. Jag har då fått besked att den utbetalas den 23.
Citera
2022-09-17, 00:36
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2020-01-01
I sådana fall beror det nog på arbetsplats. Jag har då fått besked att den utbetalas den 23.

Googlade inte utifrån specifik arbetsplats, men vad som i regel sker vid en sådan situation som följer. Jag har inte fått reda på något, inte ens fått lönespec. Detta blir min första lön på mitt nya arbete.
Citera
2022-09-17, 00:39
Medlem
2020-01-01s avatar
Citat:
Googlade inte utifrån specifik arbetsplats, men vad som i regel sker vid en sådan situation som följer. Jag har inte fått reda på något, inte ens fått lönespec. Detta blir min första lön på mitt nya arbete.
Grattis till det nya arbeter! Bra jävla kämpat såhär långt kamrat, jag som deltagare i samhället tackar dig för din insats och jag hoppas din lön täcker alla dina utgifter och lämnar dig med lite extra - det är du värd!
Citera
2022-09-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuniorDahlen
Jobbar du statligt får du lönen på fredagen om 25:e är en lördag och på måndagen om 25:e är en söndag.

Jag har aldrig jobbat statligt, men det har alltid varit principen. Undantaget julen, då du alltid fick lön före julafton.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in