• 1
  • 2
2022-09-17, 09:48
Medlem
HBOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nja det beror på vem som är skyldig att betala räntan, om jag lyckas få lånet på mitt ex så kan han gått ha det. 4,5 procent då kommer han billigt undan.
Jag har betalat hans jäkla bil i över ett år nu, utan att ha satt min rumpa i den.
Min mor säger att jag är från vettet, men jag älskar honom, och han jobbar på en bank i Israel så jag är lugn. Tänker mest på om han träffar andra kvinnor son inte är lika smarta som mig.

Citera
2022-09-18, 15:23
Medlem
Skulle inte falla mig in att låna två miljoner.
Det är ju bara att skaffa sig en utgift!
Citera
2022-09-18, 17:13
Medlem
Roidberts avatar
Jag undrar om det rent praktiskt skulle gå att ta lånet, skita i att betala tillbaka och behålla merparten av pengarna. Som jag har förstått det kan banken dra in lånet om man inte sköter betalningarna eller om de misstänker att man planerar att försöka fly landet?

Själv skulle jag vara intresserad. Man bränner förstås möjligheten att någonsin leva ett vanligt liv i Sverige igen och tjäna mer än 8000-10.000:- per månad eftersom allt över det kommer tas av KFM, men 2 miljoner är mycket pengar och om man kan använda upp merparten utomlands och skapa sig en bra tillvaro där under sina bästa år skulle det kunna vara värt det.
Citera
2022-09-18, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samsungiphone
Om ni kunde få blancolån på 2 miljoner till ränta på 4,5%, skulle ni ta detta lån då?

Vad hade ni gjort med pengarna?

Nej inte så stort lån. Men lån skulle jag enbart ta för en investering jag kan tjäna pengar på. Aldrig för tex nöje eller spel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in