• 1
  • 2
2022-09-16, 22:53
Medlem
Om ni kunde få blancolån på 2 miljoner till ränta på 4,5%, skulle ni ta detta lån då?

Vad hade ni gjort med pengarna?
Citera
2022-09-16, 23:02
Medlem
flugornass avatar
Nja det beror på vem som är skyldig att betala räntan, om jag lyckas få lånet på mitt ex så kan han gått ha det. 4,5 procent då kommer han billigt undan.
Jag har betalat hans jäkla bil i över ett år nu, utan att ha satt min rumpa i den.
Min mor säger att jag är från vettet, men jag älskar honom, och han jobbar på en bank i Israel så jag är lugn. Tänker mest på om han träffar andra kvinnor son inte är lika smarta som mig.
Citera
2022-09-16, 23:11
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samsungiphone
Om ni kunde få blancolån på 2 miljoner till ränta på 4,5%, skulle ni ta detta lån då?
Vad hade ni gjort med pengarna?

Varför sätta sig i skuld. Är det nått som är livsviktigt?
Stoppa de 7.500 + gissningsvis 2500 amortering på ett sparkonto istället så ska du se att du mår mycket bättre om 5 år. 120.000 per år ger vinst på 600.000 på kontot, jämnfört med -400.000 back om du tar lånet.
Pengar är inte allt, men tryggheten ett rejält sparkonto kan ge är obeskrivlig.
Citera
2022-09-16, 23:24
Medlem
ormbitens avatar
Citat:

Absolut inte ! !
Inte under några som helst omständigheter hade jag lånat 2,5 miljoner till 4,5 procent ocker ränta.

Är skuldfri och ska så förbli resten av livet!
Citera
2022-09-16, 23:32
Medlem
Det beror så klart på upplägget. 4.5 och annuitetslån, blir svårt att räkna hem.

Men säg 2 och rak, är det förmodligen en bra affär.
Citera
2022-09-16, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Det beror så klart på upplägget. 4.5 och annuitetslån, blir svårt att räkna hem.

Men säg 2 och rak, är det förmodligen en bra affär.

Låt oss säga att det går och få rak, hade du kört då?
Citera
2022-09-16, 23:43
Medlem
boqpods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Nja det beror på vem som är skyldig att betala räntan, om jag lyckas få lånet på mitt ex så kan han gått ha det. 4,5 procent då kommer han billigt undan.
Jag har betalat hans jäkla bil i över ett år nu, utan att ha satt min rumpa i den.
Min mor säger att jag är från vettet, men jag älskar honom, och han jobbar på en bank i Israel så jag är lugn. Tänker mest på om han träffar andra kvinnor son inte är lika smarta som mig.

Du kan vara säker på att han träffar andra kvinnor. Lika säker kan du vara på att dom tänker samma sak som du. ”De andra kvinnorna är inte lika smarta som mig”.

Varför betalar du för ditt ex bil?
Citera
2022-09-16, 23:44
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:

Gud nej. Månadskostnaden kommer garanterat att äta upp marginalen man ska tjäna vid en eventuell investering.
Citera
2022-09-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bewnhur
Gud nej. Månadskostnaden kommer garanterat att äta upp marginalen man ska tjäna vid en eventuell investering.

Det beror på investeringen du tänkt. Högre årlig avkastning än 4,5% hoppas man ofta på.
Citera
2022-09-16, 23:57
Medlem
Citat:

Rak till 2-3%, borde vara klockrent.

Om vi bortser från diversifiering (vilket man givetvis beaktar), säg att du köper SEB med en direktavkastning på i snitt 4%. Skatten på den är 0.5 isch, och så det är 3.5 i intäkt. Och 3% blir 2% efter skatt i kostnad.

Om inflationen tar fart så, blir det bara bättre. Inte riskfritt men väl så bra.
Citera
2022-09-17, 08:56
Medlem
Hade nog blivit ett "rån", satt mig på ett flyg och levt som Torgeir from norway i något billigt Asien land.

(I alla fall vad folk tror, men egentligen lever jag i Polen som Stanislaw den smygrike asfaltsläggaren.)
Citera
2022-09-17, 09:01
Medlem
Facades avatar
Haha! Absolut inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto