Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-16, 09:34
Medlem
Bones1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbozzebozzman
Det är väldigt mer nyanserat än ex antal minuter ger ex antal fördelar:
https://www.youtube.com/watch?v=mjdxWPr615w

Styrkelabbet handlar mer om styrka och då är det lite andra principer:
https://www.youtube.com/watch?v=kgX-Qc4U0nU

Det är väldigt olika hur man vilar för styrka och för hypertrofi men det är fortfarande inte "vila 1 minut för detta, vila 2 för detta, vila 3 för detta, vila 4 för detta" utan det är väldigt individuellt.

Nu var dock ursprungsfrågan gällande ”mindre än 1 minuts vila vs 3-4 min vila”, där Vandamme likställde 4 min vila till oseriös träning och 1 min som obestridlig sanning.

Vidare brukar det vara svårt att öka i styrka utan att samtidigt öka i muskelmassa, det går hand i hand så att säga. Men att träning är individuellt utifrån ens egna kropp och förutsättningar håller jag med om.
Senast redigerad av Bones1337 2024-10-16 kl. 09:36.
Citera
2024-10-16, 12:14
Medlem
Beror väl på hur snygg hon är?
Citera
2024-10-16, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Final.countdown
Nä, jag är av åsikten att när en maskin används så bör man invänta sin tur. Det får ta den tid det tar.

Kan bara hålla med. Är det verkligen så jävla bråttom så man inte kan vänta en stund?
Citera
2024-11-29, 11:48
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Du vilar i fyra minuter. Lek mer på gymmet

Du är en amatör som inte kan någonting om träning.
Citera
2024-11-29, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Du är en amatör som inte kan någonting om träning.

Lilla pojken, jag tränade på gym när du låg din pappas pung
Citera
2024-11-29, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kan bara hålla med. Är det verkligen så jävla bråttom så man inte kan vänta en stund?

Man kan inte neka någon att köra emellan.

Man hyr utrustningen och får samarbeta med den, om det är högt tryck vilket det är vissa tider blir man tvungen att köra emellan varandra helt enkelt. Annars får man bygga sitt eget jävla hemmagym.
Citera
2024-11-29, 15:29
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vandammes
Lilla pojken, jag tränade på gym när du låg din pappas pung

Om du klagar på 4 minuters vila så är du inget annat än en amatör. Du bänkar inte mer än 55 kg, och vi alla vet det.
Citera
2024-11-29, 20:20
Medlem
Får jag frågan så brukar jag säga "kom hit så kör vi tillsammans samtidigt". Funkar alltid / Wicks
Citera
2024-11-29, 23:49
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB007
Man kan inte neka någon att köra emellan.

Man hyr utrustningen och får samarbeta med den, om det är högt tryck vilket det är vissa tider blir man tvungen att köra emellan varandra helt enkelt. Annars får man bygga sitt eget jävla hemmagym.

"Om man har så jävla bråttom att man inte kan vänta på sin tur får man bygga sitt eget jävla hemmagym."

Självklart kan man neka någon att köra emellan.
Citera
2024-11-29, 23:54
Medlem
"Självklart får du köra mellan, om jag får köra mellan dina lår" funkar alltid.
Citera
2024-11-30, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Om du klagar på 4 minuters vila så är du inget annat än en amatör. Du bänkar inte mer än 55 kg, och vi alla vet det.

Haha för det första, att vila fyra minuter mellan seten är totalt oseriöst. Så tränar en fet styrkelyftare eller strongman.
För det andra så kör jag inte bänk. Sjukt överskattad övning!
För det tredje är vikt totalt irrelevant i min. Vikt tänker endast en nybörjare eller nån som tränar.
För det fjärde har jag betydligt större muskler än dig så knip pojk!
Citera
2024-11-30, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
"Om man har så jävla bråttom att man inte kan vänta på sin tur får man bygga sitt eget jävla hemmagym."

Självklart kan man neka någon att köra emellan.

Nej, man måste inte sitta och vila på maskinen, då får man räkna med att bli bortlyft om man nekar någon och sitter och vilar. Om det är en skivstång och man måste lyfta bort och på vikter är en annan sak.
Citera
gym

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in