• 1
  • 2
2022-09-14, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narutoshippchop
Att ha en inneboende låter som en dålig idé.
Tänk om ungen är en gamer och vrålar och skriker framför datorspel på nätterna, eller kör igång rave fester i lägenheten när du inte är hemma en kväll. (Jag har bott granne med ungdomar/unga vuxna. Ett rent helvete att dela vägg med.)

Ja du har rätt. Man måste i så fall sätta gränser innan. Skriva ett kontrakt som säger att man inte får skrika och föra oväsen efter säg kl 23 på kvällen osv.
Citera
2022-09-14, 05:47
Medlem
En vanligt studentlägenhet kostar runt 4-4.5tusen på 20-25 kvadrat då ingår egen toalett, kök, dusch m.m. (1ROK lägenheter). Det finns ingen chans att någon kommer betala i närheten av de priser som listats i tråden. Räkna själv vad du tycker är rimligt en student har oftast endast CSN på drygt 10tusen kr. Du har tur om du får 2000 för rummet skulle jag säga. Sen kommer du garanterat få renovera efter varje student.
Citera
2022-09-14, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
En vanligt studentlägenhet kostar runt 4-4.5tusen på 20-25 kvadrat då ingår egen toalett, kök, dusch m.m. (1ROK lägenheter). Det finns ingen chans att någon kommer betala i närheten av de priser som listats i tråden. Räkna själv vad du tycker är rimligt en student har oftast endast CSN på drygt 10tusen kr. Du har tur om du får 2000 för rummet skulle jag säga. Sen kommer du garanterat få renovera efter varje student.

Om jag bara får 2000 kr eller kanske 3000 kr så är det ok för mig. Allt över inget är bra för mig.
Som sagt 2000 kr är bättre än 0 kronor.
Citera
2022-09-14, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Om jag bara får 2000 kr eller kanske 3000 kr så är det ok för mig. Allt över inget är bra för mig.
Som sagt 2000 kr är bättre än 0 kronor.

Men med tanke på dagens inflation så är nog 2000 kr i lägsta laget, skulle nog tänka mig mer åt 3000 kr. Det är ju inte bara matbutikerna och annat som inflationen växer inom, så jag lär ju agera därefter, så 3000 är kanske en normal hyra skulle jag tro. Sen om någon vill betala det är ju upp till personerna som tittar på det, men men.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in