• 1
  • 2
2022-09-13, 00:41
Medlem
Har tappat förtroendet för Swedbank. De vill ha underlag för pengar som är tjänade på Nordnet och överförda till mitt sparkontot. Pengar som man har investerat och tjänat pengar på. Är fly förbannad just nu och känner mig förödmjukad. Mina hårt förvärvade pengar. Vilken bank skall man byta till för att inte bli utmålad som en skurk? Fy fan för det här landet!
Citera
2022-09-13, 00:43
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halshuggning
Har tappat förtroendet för Swedbank. De vill ha underlag för pengar som är tjänade på Nordnet och överförda till mitt sparkontot. Pengar som man har investerat och tjänat pengar på. Är fly förbannad just nu och känner mig förödmjukad. Mina hårt förvärvade pengar. Vilken bank skall man byta till för att inte bli utmålad som en skurk? Fy fan för det här landet!

Lagen ser ut så. Du har underlag, så bara ge dom det. Det kommer vara samma på vilken bank som helst. Du är inte utmålad som en skurk, alla måste redovisa var pengarna kommer från.
Citera
2022-09-13, 00:44
Medlem
991ESSs avatar
ja, det känns som bankerna kan stjäla ens pengar när som helst numera.. om man suttit och köpt och sålt i åratal och bara har swedbank kopplat till avanza, bägge är certifierade för det de erbjuder marknaden.

Så kan man ju fråga sig, vart fan annars skulle det komma ifrån, om inte från handel på börsen.. ännu ett idiotsystem som implementerats för att ställa till besvär för vanligt folk. samt idioter har ännu fler arbetssysslor som ej finns något behov av, de ändå kan få lön för i all evighet.
Citera
2022-09-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Lagen ser ut så. Du har underlag, så bara ge dom det. Det kommer vara samma på vilken bank som helst. Du är inte utmålad som en skurk, alla måste redovisa var pengarna kommer från.
Det är så det börjar. Först måste man redovisa 50 000 kr. Nästa gång 1000 kr. Sen 10 kr. Får man ens tjäna pengar i det här landet utan att se ut som en skurk!? Det är Nordnet och inte något offshorekonto i Bahamas. Nordnet som bank har också ansvar över vart pengarna kommer ifrån. Insatta via swish från ett svenskt konto. Inget offshorekonto i Bahamas. Då hade man kunnat vara misstänksam.
Citera
2022-09-13, 00:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det är så det börjar. Först måste man redovisa 50 000 kr. Nästa gång 1000 kr. Sen 10 kr. Får man ens tjäna pengar i det här landet utan att se ut som en skurk!? Det är Nordnet och inte något offshorekonto i Bahamas. Nordnet som bank har också ansvar över vart pengarna kommer ifrån. Från swish! Inget offshorekonto i Bahamas. Då hade man kunnat vara misstänksam.

Om alla måste göra det ser du inte ut som en skurk. Vad är det att lipa över ens? Det är ju bara att förklara var pengarna kommer från.
Citera
2022-09-13, 00:56
Medlem
Citat:
Om alla måste göra det ser du inte ut som en skurk. Vad är det att lipa över ens? Det är ju bara att förklara var pengarna kommer från.

I sverige frågar de idiotfrågor för småpengar.
Jag råder trådskaparen att flytta bort från detta kommunistiska bankkontroll land.

Bankerna i andra europeiska länder är fortfarande normala.
Senast redigerad av Blatteman 2022-09-13 kl. 01:07.
Citera
2022-09-13, 00:58
Medlem
Citat:
Det här handlar om att Nordnet har också sina egna system över vad som är konstiga överföringar och vad som inte är det. Varför har jag inte fått ett meddelande från dem när jag har swishat in pengar från mitt svenska konto i Swedbank? Redovisa vart dom pengarna kommer ifrån? För att det inte finns något fuffens! Däremot får jag meddelande från Swedbank när jag vill ta hem lite vinst från Nordnet. Detta är Nordnet. Inget alibabakonto i Afrika.
Senast redigerad av Halshuggning 2022-09-13 kl. 01:01.
Citera
2022-09-13, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 991ESS
ja, det känns som bankerna kan stjäla ens pengar när som helst numera.. om man suttit och köpt och sålt i åratal och bara har swedbank kopplat till avanza, bägge är certifierade för det de erbjuder marknaden.

Så kan man ju fråga sig, vart fan annars skulle det komma ifrån, om inte från handel på börsen.. ännu ett idiotsystem som implementerats för att ställa till besvär för vanligt folk. samt idioter har ännu fler arbetssysslor som ej finns något behov av, de ändå kan få lön för i all evighet.
Exakt, håller med dig!
Citera
2022-09-13, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Jag råder trådskaparen att flytta bort från detta kommunistsika bankkontroll land.

Hm, det verkar som att det är det tryggaste sättet. Försöka öppna konto i ett annat land.
Blivit riktigt rädd ärligt talat. Dessa bankar kan hitta på vad som helst för att konfiskera ens pengar.
Citera
2022-09-13, 01:04
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blatteman
Jag råder trådskaparen att flytta bort från detta kommunistsika bankkontroll land.

Det tar inte många sekunder att svara, vad är problemet?
Citera
2022-09-13, 01:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Det här handlar om att Nordnet har också sina egna system över vad som är konstiga överföringar och vad som inte är det. Varför har jag inte fått ett meddelande från dem när jag har swishat in pengar från mitt svenska konto i Swedbank? Redovisa vart dom pengarna kommer ifrån? För att det inte finns något fuffens! Däremot får jag meddelande från Swedbank när jag vill ta hem lite vinst från Nordnet. Detta är Nordnet. Inget alibabakonto i Afrika.

Det spelar ingen roll, lag är lag. Och vad är problemet? Det tar inte lång tid att göra.
Citera
2022-09-13, 01:12
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Är det pengar som ursprungligen kommit från ditt Swedbankkonto?

Undrar för jag själv i veckan har flyttat runt ungefär 300k som ursprungligen kommit från mitt bankkonto (lön) och varit några år på bl a Avanza och Nordnet, och nu ligger på några olika sparkonton.

Pengarna är alltså flyttade från Nordnet, Avanza med några fler via banken och sedan till sparkonton.

Tycker ju banken ganska tydligt borde se var pengarna kommer ifrån från början.

Det är en hel del transaktioner det är frågan om, men inget är det minsta konstigt. Har inte kollat, man kan inte ta ut transaktionsrapport ganska enkelt från de flesta?
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-09-13 kl. 01:17.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in