2022-09-12, 08:21
Medlem
Madagascars avatar
Centern får 24 mandat. De hade 31 mandat. De tappar alltså hela 7 mandat. Inget annat parti backar så mycket.

vad beror det på? Är det "borgliga" väljare i C som ledsnat på rödgrön röra och hoppat till moderaterna eller liberalerna?

Centern backar ju massor. Centern är det parti som gör det sämst i årets val. Annie är dessutom den partiledare som förutom Jimmie suttit längsta av alla. Kommer de fimpa henne nu?
Senast redigerad av Madagascar 2022-09-12 kl. 08:46.
Citera
2022-09-12, 08:47
Medlem
SexgalenZombies avatar
En värdelös partiledare kommer naturligtvis döda sitt parti.
Citera
2022-09-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 6stringlevin
Hur skall man kunna arbeta som lärare om man inte ens kan sitta med andra människor pga cp-egenheter?
Det kan man såklart inte. Men du pekar ju själv på problemet. Gissningsvis åker hon räkmacka på någon slags inklusivitetsklausul. Min uppfattning är därtill att hon inte är gravt intelligensbefriad, utan ungefär på samma nivå som en genomsnittlig soc-kärring. Så bara lindrigt retarderad, med andra ord. Funkar i svensk förvaltning, liksom.
Citera
2022-09-12, 09:00
Medlem
Det är väl ganska så enkelt då C för en landsbygdsfientlig politik och har tappat mycket på landet. SD plockar ju nästan rakt av C väljare på landet. Dessutom har C inte heller gjort bra ifrån sig i städerna där man nog hade hoppats på fler framgångar. Även partier som V, L och KD verkar tappa till S?
Citera
2022-09-12, 09:01
Medlem
C är ett borgerligt parti som övergivit sin bas.

Så kan man så klart göra o skaffa ny eller bredda basen.

Men Lööf har sagt att man skall regera med S - då är man inte längre något borgerligt parti
o tappar massa väljare som man måste försöka sno från S o V o det går ju inte bra eftersom
man visat sig vara ett vindflöjelparti som inte går att lita på.

Utöver detta vill C se 30,000,000 invandrare till så att infödingarna blir i minoritet.

Rent taktiskt borde C ha gått ut med att - vi vill inte regera med S utan få så många röster att vi får egen majoritet - o får vi inte det - ja då blir vi ett fristående parti om vi inte regerar med borgarna - o då röstar vi efter våra önskemål oavsett varifrån förslagen kommer.

Vad säger rödtotten om sitt tooootaaaaaa misslyckande som partiledare??
Citera
2022-09-12, 09:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det är väl ganska så enkelt då C för en landsbygdsfientlig politik och har tappat mycket på landet. SD plockar ju nästan rakt av C väljare på landet. Dessutom har C inte heller gjort bra ifrån sig i städerna där man nog hade hoppats på fler framgångar. Även partier som V, L och KD verkar tappa till S?

Fast på landet bor knappt några. C har haft en massa storstads-kvinnor till väljare. Skulle dessa fått nog av klimattjafs och invandring? Jag svarar nej på den frågan och ändå backar de. Märkligt, anser jag.
Citera
2022-09-12, 09:13
Medlem
Otto Flicks avatar
Varken högerväljare eller vänsterväljare kan väl på riktigt veta var deras röst hamnar när man röstar på C. Och att all, nåja stor del, av deras valretorik handlat om att alienera och demonisera SD och dess många väljare istället för fokus på sakfrågorna gör nog många potentiella väljare osäkra på var de står.
Citera
2022-09-12, 09:17
Medlem
Durgas avatar
Jäklar vad hon hade dragit åt snörlivet , var det någon som stod på ryggen och drog åt ?

Visar på hur självmedveten löfskan är !
Citera
2022-09-12, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktriumf
Fast på landet bor knappt några. C har haft en massa storstads-kvinnor till väljare. Skulle dessa fått nog av klimattjafs och invandring? Jag svarar nej på den frågan och ändå backar de. Märkligt, anser jag.

Fast C backar ju även i städer som Stockholm, Göteborg och Malmö även om tappet inte var lika stort som på landet.
Citera
2022-09-12, 09:19
Medlem
Annie Lööf svek ju sina väljare genom Januariavtalet. Annie Lööf är också en psykotisk häxa, med en riktigt sjuk blick. Ut med packet.
Citera
2022-09-12, 09:20
Medlem
Vodos avatar
Hon vill samarbeta med S och M läser jag på text tv.
"Centerpartiet är en stark mittenkraft som vill vara brobyggare i svensk politik". Hon drömmer vidare om sin mitt.

Moderaterna borde ge henne fingret rakt av!
Citera
2022-09-12, 09:24
Medlem
Lugn nu allt som behövs är att L förmås byta sida.
S+V+MP kan ju alltid stödja en C+L Regering, med Annie Lööf som Statsminister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in