Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-08, 16:57
  #1
Avstängd
Sahlgrenskas avatar
Jag vill vet hur många gånger mina mejl förekommer i läckor och där även mitt lösenord finns, vilka sidor kan jag söka på detta?
Citera
2022-09-08, 17:09
  #2
Medlem
rattata22s avatar
Du kunde inte googlat det här?
https://haveibeenpwned.com/
Citera
2022-09-13, 21:54
  #3
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Jag vill vet hur många gånger mina mejl förekommer i läckor och där även mitt lösenord finns, vilka sidor kan jag söka på detta?

Du kan ju alltid skicka dina lösenord i klartext till sidor som haveibeenpwned och dylikt.

Finns ju ingen som helst risk att någon sitter och sniffar trafiken som går till de sidorna...

Smartare att rotera lösenord med visst mellanrum. Använd tvåfaktor där du kan.
Citera
2022-09-25, 17:46
  #4
Medlem
Kernelpanics avatar
Jag anar att de riktigt nya och heta läckorna/databas-dumparna bara finns hos duktiga hackers. Det kan ju dröja innan de kommer ut offentligt, om det någonsin händer
Citera
2022-10-07, 18:26
  #5
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Du kunde inte googlat det här?
https://haveibeenpwned.com/

Kan du inte bara dra åt helvete och sluta med dina jävla copy paste länkar på ett forum där du är en del av dom som förstör hela Flashback och det som en gång var ett respekterat forum där användare diskuterade och hjälptes åt utan att dela någon jävla länk till en kapitalist som är den värsta av dom alla där man betalat för att hamna överst på listan? Det är bara en dum jävel som går på det och du är en av dom.

Jag är bättre än den nooben på att göra det som TS frågar om, jag har den du länkar om som en motivering till VARFÖR man skall undvika den jävla siten och så sitter du och tror dig veta hur fan man söker efter lösenord på ett profesionellt sätt? Du är NOLL insatt och du är en idiot och du är en parasit som förstör forumet flashback, ingen vill klicka på dina jävla länkar fattar du det? Alla är inte så korkade som du och klickar på länkar och sedan inte har en aning om ifall om det är malware eller inte, så ge fan i det. Snälla? Detta är Flashback detta är inte Google.

TS: Du kan börja med att ladda ner källorna till läckorna och sedan kan du gå igenom dom efter att söka efter ditt lösenod, vill du ha stenkoll på det senaste så kan du använda samma verktyg som många andra, det skapade jag 2015 och jag har allt du behöver för att få ladda ner läckorna själv för det vägrar Troy Hunt att dela med sig av och det står i hans blogginlägg om varför, så gör om och gör rätt och behöver du fler tips och råd så är det bara att fråga så visar jag dig vart du kan hämta hem dom och få ta del av dom före dom flesta. Du vill troligtvis detta då det är cookies m.m som sparas idag det får du inte reda på av google på första träffen, det vil jag lova dig.

Det tar 5-7 månader att i snitt från att en läcka syns på dessa sidor från att hacket faktiskt skett och jag visar gärna exempel på det, jag själv har varit drabbad av att bli smittad i februari, fram till juli månad var den inte publik men eftrer 7 månader så kom den att bli publik och samma dag så var det flera av mina konton som blev utsatta för intrångsförsök.

Det är 7 månader försent, idag vet jag bättre och har stenkoll läget. Finansiera INTE dessa företag era pengar det är dom som får människor att bli hackade, hade inte mina uppgifter blivit publika på dessa siter hade aldrig något hack skett.

Dom betalar hackarna för era pengar för att få ta del av informationen för att sedan "berätta" om det för er, det är en verklighet som inte du troligtvis har en aning om som användare, du är därför LURAD så var inte det, den som går på
skiten är orsaken till att människors data blir offentlig.

Detta får du inte reda på via google, detta får du reda på av MIG på Flashback Forum och det är FÅ som är kvar här på forumet med RIKTIG kunskap och dig jag citerar är en av dom skrämt iväg alla som kan för forumet är fyllt av sådanna som dig, jävla autobot idiot jag har flera års erfarenhet av frågan och du trtor du kan besvara en fråga med din google länk? Snacka om att vara hjärndöd och förstöra forumet som sagt. Det är ett specialintresse jag haft
i flera år nu och läser du skaparens inläg sedan 2006 så vet du att hen vill att människor med olika specialintressen skall få kunna diskutera saker och ting som inte vanlgitvis är vardag. Jag diskuterar gärna området med användare på flashback om mitt specialområde och även deras i andra trådar där jag är mindre insatt men det går inte om admins inte är medvetna om hur dina jävla google svar förstör forumet du är därför RAPPORTERAD till admins via PM för ingenting tycks hända annars.

Operation: Let Us Make Flashback Great Again!

MVH wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-10-07 kl. 19:26.
Citera
2022-10-11, 04:51
  #6
Medlem
I och med att det kan vara förbjudet att länka till sajterna jag tänker på så kan du om du vill skicka ett pm så kollar jag upp det du vill ha.
Annars rekommenderar jag att du laddar hem själva databaserna som blivit läckta för att se det lösenordet som blivit läckt.

Nackdelen med haveibeenpwned och andra mainstream kontroller är ju att de bara säger att en parameter(oftast mail) har blivit läckt och inte detaljerna kring vilket specifikt lösenord/IP som blivit läckt.
Citera
2022-10-25, 02:01
  #7
Avstängd
wusemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sahlgrenska
Jag vill vet hur många gånger mina mejl förekommer i läckor och där även mitt lösenord finns, vilka sidor kan jag söka på detta?

Hej igen.

Nya tider nya tips.

Provar runt lite och använde mig av Telia Trygg som kostar pengar, men är i en månad gratis och fick återigen reda på att mitt lösenord till te.x min Github som jag precis bytt varit ute sedan Juni månad. Du kan öppna appen, skriva in din mail och sedan får du reda på om det är te.x "Redline Stealer" och du får reda på vad som finns ute om dig.

Detta är inte 100% säkert naturlgitvis, nu har jag gjort samma som dom gör i flera år så jag vet vart dom hittar sina saker och dom ligger ~3-4 månader efter därför visste jag om det att mitt lösenord var ute, för jag är jävligt noga med att saker jag spenderat flera år på inte skall bli hackade.

Tänk, tänk tänk alla andra som inte har en aning om att deras lösenord är ute eller kreditkort. Det handlar bara om att man har otur, provar dom ens uppgifter så är dom inne direkt med autofills.

Websiter använder inte 2FA många gånger, så det är såhär dom bl.a hackar paypal konton, captchas m.m så prova Telia Trygg, du fser precis vilket malware det är, om lösenorden var hashade eller inte och är dom i plaintext så kan du trycka på visa så visas lösenorden för dom är under Asterisk.

Telia tar min säkerhet på högsta allvar och har även fixat så man kan få ha ett eget cloud hos dom, med oändlig data. Ingen har fått sina saker läckta från att Telia blivit raidade. Jag litar på Telia och lösenorden är bara någon månad gammal där finns mitt lösenord till Github jag spenderat mina 7 senaste år på, 99.9% gör inte samma som jag så det betyder att om jag skulle vara en annan människa oavsett om man är polis från regeringen, eller vill använda och kontrollera ditt liv genom CSN som använder en 4 lång pin så hade jag varit omedveten. Det finns information om saker jag inte skall skriva här i dessa malwaren som dom snappar upp men att telia visar exakt att det är "Redline Stealer" + verkligen dom senaste uppgifterna så vill jag tipsa om den för det hade hjälpt mig om jag inte var en nörd och gjorde det själv, så slipper man ladda ner massa skumma saker och bara kolla i appen istället.

Telia Trygg hade i detta fallet berättat för mig det jag skulle vilja veta, därför tipsar jag nu om detta. Det är gratis 1 månad.

Fler tips mottages gärna som gör det så som Telia, gärna siter från andra länder helst som appar från Brasilien, Kina, Japan och från foriegn countries. Det som dessa appar har jag personligen stenkoll på men jag har inte koll på vad som sker i kina m.m därför skulle det uppskattas för det finns säkert många appar som gör som gör som dessa "vanliga" som använder samma källor. (jag vet ingen annan dock)

Den som leker med elden kommer alltid att bränna sig. Jag skall berätta mer om Redline Stealer någon dag, det som ingen vet. Nu har det gått 2 år och det är värre än någonsin, igår laddes 1.212TB upp på premium servern, i'm inside his brain!

Detta har jag i 2 år hållt på med, sedan första dagen det kom ut och det har eskalerat något extremt så eftersom så mkt data läcktes igår, time to change your password whoever you are.

För den som vill veta mer om Redline_202 så finns allting nedan, jag har skrivit "lol" och länkar vidare till ett forum på ryska, där berättar man och har diffat olika saker och sedan har personen gjort bort sig och det är ingen snack om saken vem det är, en jävla noob med dåliga kunskaper inom NET fattar inte varför ingen gör något åt problemet, det en väldigt stor aktivitet eller det VAR finns inget mer att kolla, det är bara det att det går att använda för vem som helst och folk ladar nu upp det precis överallt och lite till och dom kör ett sista race nu med "last lifetime slot" vilket tyder på att dom kommer lägga ner snart, själva källan. Vi vet vem det var. Fråga mig inte varför ingen tar dom, dom vill väl ha det såhär och jag kan inte göra mer än att berätta det. Läcker dom info om mig så läcker jag info om dom oavsett vem det är. Men iaf BYT LÖSENORD för igår kom en ny flod av logs och det tar ~2-3 månader innan siter som berättar om ens lösenord är offentliga, dom använder alla i princip samma källa. Det finns siter som har screenshots av era enheter offentligt på internet, tjänar pengar på det och folk tipsar om dessa, gör inte det ni skjuter er själva i foten.

https://github.com/wuseman/Redline_202
https://github.com/wuseman/Redlinestealer2020

Jag kommer fortsätta jakten på den som läcker info om mig som är "real" så får dom skylla sig själva.

Vem du en är, hjälp till? Dom har ju med all sannolikhet läckt info om er med, så vem som helst kan hacka erat företag eller vänner eller ditt barns uppgifter till studera.nu m.m och fan vad allt som finns. Vem som helst, borde ju vara intresserad att få tag på personen. Oavsett syfte, det är ju han som har pengarna och det är ju han som läcker, så alla sidor borde ju vara intresserade att få tag på personen först. Jag är bara ute efter att göra exakt samma sak som han gjort mot mig personligen.

Jag har inga cash eller barn eller något, så det finns inte mycket jag kan drabbas av och jag råkar ut för allt möjligt för jag berättar sanningen för alla, dom kan ju försöka hacka mig om dom vill men dom kan inte, dom är för dåliga. Jag har hållt på med detta så länge men om dom läcker info om oss alla, inkl admins/mods på forum och nyhetssiter, myndigheter och banker. Då får ju någon försöka prata om det, nu hände det igen såg jaoch håller på med detta.
g igår och nu skall FATHEROFCARDERS få smaka på sin egen medecin, allt skall läckas varenda liten detalj om perosnen han har förstört för hela världen och jag tänker inte ha det på en liten liten liten repo på github längre.

Telia Trygg är bra!

Detta är ett HOT mot samhället.

Använd inte sakerna for REAL som jagvisar i 100% utbildningsyfte eller för att förstå hur det fungerar, personen snor era uppgifter också. Han snor era wallets allting och han hittar sina offer genom att offra en stor summa pengar för den som har en stor summa pengar, har naturligtvis rätt plånbok att sno sedan låter han alla kids använda det på lägre nivå, där majoriteten har nån 500ing max det är här vi alla kommer in i bilden som inte är dumma i huvudet och får ofrivilligt våra saker publikt läckta på nätet, OAVSETT vem du är, sedan håller fatherofcarders på med det på en annan nivå.

Detta är en Ryss for REAL.

Använd inte hans site heller, hans forum innehåller mängder med saker som får er infekterade om ni är nyfikna och läser runt om det. Hackaren hackar hackarna och sedan drabbas vi och sedan hackar den som hackarna hackat hackaren Nr1. Det räknade han aldrig med att det finns dom som inte gillar detta.

MER TIPS, tages gärna emot som den appen den var riktigt bra faktiskt, fan vad störande att så få pratar om detta man kan ju fan tro att alla som ignorerar problemet gör det med flit och stöttar denna noob (JA NOOB, läs diffen på forumet). Ignorance is NOT a bliss.

Edit: Pandora är också ute och är SCAM, det finns inga jävla cracks. Har rapporterat det för längesedan men Microsoft gillar väl det som sker. Det är ju deras eget operativsystem som det gäller och spyware f

// wuseman
__________________
Senast redigerad av wuseman 2022-10-25 kl. 02:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback