Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-07, 12:11
  #1
Medlem
Dokumentarserien Direktøren på TV2 tar for seg saken fra 2014 der direktøren for Telenor Arena blir knivstukket utenfor sitt hjem av en amerikansk turist som bodde hos han sammen med sin kone. Direktøren ringte nødnummeret til politiet, men ble ikke trodd før han ble stukket ned med 9 knivstikk og var nær å dø. Amerikaneren slapp unna fordi han handlet i nødverge, men direktøren ble dømt til fengsel for å ha slått den amerikanske kvinnen.

Hva tror dere egentlig skjedde denne kvelden?
Citera
2022-09-07, 13:42
  #2
Moderator
Chantres avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Kriminalhistoria
/Moderator
Citera
2023-09-16, 00:17
  #3
Medlem
Denne saken er helt forferdelig! Jeg sitter og ser på TV2's dokumentar nå og er helt sjokkert over politiets oppførsel fra begynnelsen og hvordan de har behandlet direktøren eller Øystein.
For meg er det helt åpenbart hva som har skjedd. Øystein forsøker å forklare seg godt og saklig til tross for å være hardt skadet og redusert mens politiet avhører han. (All kritikk til politiet her!), mens Neil og Eryka griner og syter og klager og forsøker å fremstille seg selv så stakkarslige og uskyldige som det går an. De smører for tjukt på for at det virker troverdig. Bare se på det første avhøret av Neil, mot det andre. Her har han gjennomgått en total transformasjon av fremtoning og personlighet, hvordan skjedde det?
Kort sagt, jeg tror på direktøren, og de to andre not so much, og jeg mener at denne saken trenger mer oppmerksomhet i sosiale media. Det finnes en IG-konto som heter "Direktøren2014", og en facebook-gruppe som heter "Støttegruppe - Direktøren Øystein Flenning". Han har begjært saken gjenåpnet, og dette lukter selvsagt justismord lang vei, så jeg håper han får det gjennom.
Det finnes en video på youtube som jeg har så vidt sett litt på nå, som heter "Direktøren» TV2 og Cmore. «Natten hvor alt gik galt» DR TV", og der er det bilder fra Neil og Eryka's sosiale media som er veldig interessante. Noe jeg lurer på er, hvordan finner jeg deres sosiale media? Jeg vet at det alltid finnes folk på forum som finner ut hvordan man gjør slikt, så håper flere ser denne tråden nå...disse to er bare et studie verdt i seg selv. Jeg er fristet til å komme med karakteristikker av dem, men vet ikke hva som er lov på forumet her. Jeg føler i alle fall veldig med Øystein som har kommet ut for disse menneskene, dette skal ingen behøve å oppleve.
Citera
2023-10-07, 22:45
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Hva tror dere egentlig skjedde denne kvelden?
Jeg tror Amerikanerne planla det, og at de samordnet forklaringene sine for å kunne slippe unna med nødverge. Slike personer finnes, og de ser ut som de mest normale menneskene i verden. Jeg syns imidlertid ikke de ser særlig normale ut. Legg merke til det første intervjuet som vises av hver av dem, mot det andre. Begge to har gjenomgått en total personlighetsforvandling. De går fra å se kule ut, til å se ut som stakkarslige intelektuelle offer. De gråter og bærer seg og syns forferdelig synd i seg selv, men ingen av dem har ligget på sykehus og slåss for livet.
Det som er det virkelig rare her er at saken mot Neil ble henlagt. Dette var åpenbart drapsforsøk, og så henlegger statsadvokaten "på grunn av bevisets stilling"? Dette er helt uforståelig. Det er også uforståelig at direktøren blir tiltalt og dømt for vold istedenfor, der er det jo langt mindre bevis. Jeg syns ikke det er vanskelig å forstå hva som skjedde i huset, det som er vanskelig å forstå er hva som har skjedd i politiet og i rettssystemet i denne saken.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback