• 3
  • 4
2022-09-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Fast de bor ju inte i hus och deras elräkningar på det stora hela är en piss i havet i jämförelse. Bidragstagare bor väl främst i lägenheter, dessutom ofta de har fjärrvärme.

En sådan ickefråga.

Det mer problematiska är väl mer hur det är med företag, en stor del kommer att behöva läggas ned.

Jo jag lovar många invandrare familjer bor i hus som kommunen köpt in då det saknas bostäder ser nästan direkt på huset persienner nere och trädgården ovårdad kommunen får klippa gräs och fönstren på hel vädring på vintern så det kommer bli en jävla smäll
Citera
2022-09-07, 19:03
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
Nä, vi skattebetalare betalar er el. Ingen bidragstagare betalar NÅGOT själv.

Ja just det, det var du som inte kunde förstå om man inte skriver på 6-åringsspråk.

På soc får man oftast exakt de pengarna elen går på. Som pensionär så får man ta av sin klumpsumma.

Svårt att förstå skillnaden förstår det när man har svårt att tänka. Det var du som var så rik att du betalade så mycket statsskatt att du bekostar alla pensionärer va? Jösses...
Citera
2022-09-07, 19:39
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Finns inte på världskartan för man har ngt som kallas immunförsvar , man är inte som tex du söndercurlad på Alvedon eller dylikt. Sen dom med sjukpension betalar sin elräkning med bla mina skattepengar, finns inte en sportslig att ngn av dom som kom hit 2015 betalat in en krona ens. Så det är bara att kapa bidragen till den extent att folk börjar frivilligt dra från landet klart. Problem solved. Då får man se vilket land som har högst bidrag som man kan leva på utan att man behöver jobba.

Du menar att du inte kan bli påkörd för att du har ett immunförsvar? Hahahahahahaha.
Citera
2022-09-07, 21:29
Medlem
Nu är väl just uppvärmningen den stora elkostnaden och den biten betalar hyresvärden, därför har de flesta hyresvärdar sedan länge installerat fjärrvärme och en massa andra elsparande åtgärder, tex totalt värdelösa torkrum och torktumlare, allt för att hålla nere kostnaderna och maximera vinstern. Så elen hyresgästerna får betala för lär inte vara katastrofstor, skulle den tredubblas hamnar det väl under 1000 lappen för de flesta. Inte roligt för socialen, men ingen katastrof och de lär säkert sätta en maxgräns för att tvinga slösarna att vara sparsamma, blir somaliska fembarnsmamman tvungen att ta av matpengarna för att elräkningen är 500 kr för dyr så stänger hon nog fönstrena och slutar med långkoken. Skulle också tro (men det blir ju en gissning från min sida) att eventuella hus kommunen köpt in för större familjer nog har elsnåla uppvärmningenssystem installerade, med tanke på att de vet att det blir soss som får betala kalaset.
Senast redigerad av Mon81 2022-09-07 kl. 21:34.
Citera
2022-09-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja just det, det var du som inte kunde förstå om man inte skriver på 6-åringsspråk.

På soc får man oftast exakt de pengarna elen går på. Som pensionär så får man ta av sin klumpsumma.

Svårt att förstå skillnaden förstår det när man har svårt att tänka. Det var du som var så rik att du betalade så mycket statsskatt att du bekostar alla pensionärer va? Jösses...
Haha, det är ju du som inte förstår. Oavsett om du får din elräkning i handen som bidragstagare, eller om du går med den t soc, är det Skattebetalarba som betalar. Incitamenten att spara på elen ökar dock då du själv får den i handen, och själv måste ta av din förtidspension(som jag betalar). Oavsett är det SKATTEMEDEL som betalar.
Och det andra hittar du ju bara på att jag skulle påstått, som sagt ni kommunister är inte så jäkla smarta.
Citera
2022-09-08, 14:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Haha, det är ju du som inte förstår. Oavsett om du får din elräkning i handen som bidragstagare, eller om du går med den t soc, är det Skattebetalarba som betalar. Incitamenten att spara på elen ökar dock då du själv får den i handen, och själv måste ta av din förtidspension(som jag betalar). Oavsett är det SKATTEMEDEL som betalar.
Och det andra hittar du ju bara på att jag skulle påstått, som sagt ni kommunister är inte så jäkla smarta.

Det det handlade om var om de på soc kunde överanvända el eftersom soc betalar den räkningen.

Men du verkar inte förstå att hålla dig till ämnret. Du verkar hakat upp dig och säger samma sak hela tiden i alla trådar trots att det inte har med saken att göra.
Citera
2022-09-08, 16:22
Medlem
Citat:
Det det handlade om var om de på soc kunde överanvända el eftersom soc betalar den räkningen.

Men du verkar inte förstå att hålla dig till ämnret. Du verkar hakat upp dig och säger samma sak hela tiden i alla trådar trots att det inte har med saken att göra.
Men du fortsätter ju ljuga om att du, som levt på skattemedel i stort sett hela livet, skulle betala NÅT själv. Då får du skylla dig själv om du får mothugg.
Citera
2022-09-08, 20:41
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Men du fortsätter ju ljuga om att du, som levt på skattemedel i stort sett hela livet, skulle betala NÅT själv. Då får du skylla dig själv om du får mothugg.

Men det är ungefär som du skulle säga att jag äter gratis äpplen när jag talar om apelsiner.

Håll dig till ämnet istf att gå samma OT på allt.

Förstår du skillnaden att de med pension inte kan slösa på el, medan socbidragare kan? Eller har det skurit sig i pallet?
Citera
2022-09-08, 23:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Mången bidragstagare begriper inte att de lever med handen i grannens ficka, eller rättare, plånbok.

Maggan nämnde "rensa sly" ÅTTA gånger när hon kom vandrande med statsbudgeten när hon var finansminister - nu säger hon "alla som kan ska arbeta". Sure... en "Jobbgaranti/arbetsplikt" vore en otroligt enkel politisk reform, men Ahmed på torget vill naturligtvis fortsätta att sitta och fika på torget och rösta på S. Därmed politiskt omöjligt.

MEN... detta är delvis OT. Däremot är det ju så att bidragstagarna är de stora vinnarna i denna kris. Bidragen justeras upp med 8 procent, betydligt mer än vad de flesta får i nominell löneökning. Och räkningarna tar ju Soc hand om... ...och maten verkar många som lever på Soc snatta så även där "smiter" man från inflationen...
Citera
2022-09-09, 07:56
Medlem
Citat:
Men det är ungefär som du skulle säga att jag äter gratis äpplen när jag talar om apelsiner.

Håll dig till ämnet istf att gå samma OT på allt.

Förstår du skillnaden att de med pension inte kan slösa på el, medan socbidragare kan? Eller har det skurit sig i pallet?
Läs vad jag skrev sist. Just det att det är bra att ni förtidspenschissr får fakturan i habd(även om ni också betalar med andras pengar), just för att det ger er incitament att hålla igen.
Citera
2022-09-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Mången bidragstagare begriper inte att de lever med handen i grannens ficka, eller rättare, plånbok.

Maggan nämnde "rensa sly" ÅTTA gånger när hon kom vandrande med statsbudgeten när hon var finansminister - nu säger hon "alla som kan ska arbeta". Sure... en "Jobbgaranti/arbetsplikt" vore en otroligt enkel politisk reform, men Ahmed på torget vill naturligtvis fortsätta att sitta och fika på torget och rösta på S. Därmed politiskt omöjligt.

MEN... detta är delvis OT. Däremot är det ju så att bidragstagarna är de stora vinnarna i denna kris. Bidragen justeras upp med 8 procent, betydligt mer än vad de flesta får i nominell löneökning. Och räkningarna tar ju Soc hand om... ...och maten verkar många som lever på Soc snatta så även där "smiter" man från inflationen...
Ja, håller med om det mesta. Och ändå sitter många bidragstagare och vill ha högre skatter, samt hävdar att de betalar saker själva..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in