• 3
  • 4
2022-09-07, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Fast de bor ju inte i hus och deras elrkningar p det stora hela r en piss i havet i jmfrelse. Bidragstagare bor vl frmst i lgenheter, dessutom ofta de har fjrrvrme.

En sdan ickefrga.

Det mer problematiska r vl mer hur det r med fretag, en stor del kommer att behva lggas ned.

Jo jag lovar mnga invandrare familjer bor i hus som kommunen kpt in d det saknas bostder ser nstan direkt p huset persienner nere och trdgrden ovrdad kommunen fr klippa grs och fnstren p hel vdring p vintern s det kommer bli en jvla smll
Citera
2022-09-07, 19:03
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annabella83
N, vi skattebetalare betalar er el. Ingen bidragstagare betalar NGOT sjlv.

Ja just det, det var du som inte kunde frst om man inte skriver p 6-ringssprk.

P soc fr man oftast exakt de pengarna elen gr p. Som pensionr s fr man ta av sin klumpsumma.

Svrt att frst skillnaden frstr det nr man har svrt att tnka. Det var du som var s rik att du betalade s mycket statsskatt att du bekostar alla pensionrer va? Jsses...
Citera
2022-09-07, 19:39
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Finns inte p vrldskartan fr man har ngt som kallas immunfrsvar , man r inte som tex du sndercurlad p Alvedon eller dylikt. Sen dom med sjukpension betalar sin elrkning med bla mina skattepengar, finns inte en sportslig att ngn av dom som kom hit 2015 betalat in en krona ens. S det r bara att kapa bidragen till den extent att folk brjar frivilligt dra frn landet klart. Problem solved. D fr man se vilket land som har hgst bidrag som man kan leva p utan att man behver jobba.

Du menar att du inte kan bli pkrd fr att du har ett immunfrsvar? Hahahahahahaha.
Citera
2022-09-07, 21:29
Medlem
Nu r vl just uppvrmningen den stora elkostnaden och den biten betalar hyresvrden, drfr har de flesta hyresvrdar sedan lnge installerat fjrrvrme och en massa andra elsparande tgrder, tex totalt vrdelsa torkrum och torktumlare, allt fr att hlla nere kostnaderna och maximera vinstern. S elen hyresgsterna fr betala fr lr inte vara katastrofstor, skulle den tredubblas hamnar det vl under 1000 lappen fr de flesta. Inte roligt fr socialen, men ingen katastrof och de lr skert stta en maxgrns fr att tvinga slsarna att vara sparsamma, blir somaliska fembarnsmamman tvungen att ta av matpengarna fr att elrkningen r 500 kr fr dyr s stnger hon nog fnstrena och slutar med lngkoken. Skulle ocks tro (men det blir ju en gissning frn min sida) att eventuella hus kommunen kpt in fr strre familjer nog har elsnla uppvrmningenssystem installerade, med tanke p att de vet att det blir soss som fr betala kalaset.
Senast redigerad av Mon81 2022-09-07 kl. 21:34.
Citera
2022-09-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Ja just det, det var du som inte kunde frst om man inte skriver p 6-ringssprk.

P soc fr man oftast exakt de pengarna elen gr p. Som pensionr s fr man ta av sin klumpsumma.

Svrt att frst skillnaden frstr det nr man har svrt att tnka. Det var du som var s rik att du betalade s mycket statsskatt att du bekostar alla pensionrer va? Jsses...
Haha, det r ju du som inte frstr. Oavsett om du fr din elrkning i handen som bidragstagare, eller om du gr med den t soc, r det Skattebetalarba som betalar. Incitamenten att spara p elen kar dock d du sjlv fr den i handen, och sjlv mste ta av din frtidspension(som jag betalar). Oavsett r det SKATTEMEDEL som betalar.
Och det andra hittar du ju bara p att jag skulle psttt, som sagt ni kommunister r inte s jkla smarta.
Citera
2022-09-08, 14:13
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Haha, det r ju du som inte frstr. Oavsett om du fr din elrkning i handen som bidragstagare, eller om du gr med den t soc, r det Skattebetalarba som betalar. Incitamenten att spara p elen kar dock d du sjlv fr den i handen, och sjlv mste ta av din frtidspension(som jag betalar). Oavsett r det SKATTEMEDEL som betalar.
Och det andra hittar du ju bara p att jag skulle psttt, som sagt ni kommunister r inte s jkla smarta.

Det det handlade om var om de p soc kunde veranvnda el eftersom soc betalar den rkningen.

Men du verkar inte frst att hlla dig till mnret. Du verkar hakat upp dig och sger samma sak hela tiden i alla trdar trots att det inte har med saken att gra.
Citera
2022-09-08, 16:22
Medlem
Citat:
Det det handlade om var om de p soc kunde veranvnda el eftersom soc betalar den rkningen.

Men du verkar inte frst att hlla dig till mnret. Du verkar hakat upp dig och sger samma sak hela tiden i alla trdar trots att det inte har med saken att gra.
Men du fortstter ju ljuga om att du, som levt p skattemedel i stort sett hela livet, skulle betala NT sjlv. D fr du skylla dig sjlv om du fr mothugg.
Citera
2022-09-08, 20:41
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Men du fortstter ju ljuga om att du, som levt p skattemedel i stort sett hela livet, skulle betala NT sjlv. D fr du skylla dig sjlv om du fr mothugg.

Men det r ungefr som du skulle sga att jag ter gratis pplen nr jag talar om apelsiner.

Hll dig till mnet istf att g samma OT p allt.

Frstr du skillnaden att de med pension inte kan slsa p el, medan socbidragare kan? Eller har det skurit sig i pallet?
Citera
2022-09-08, 23:04
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

Mngen bidragstagare begriper inte att de lever med handen i grannens ficka, eller rttare, plnbok.

Maggan nmnde "rensa sly" TTA gnger nr hon kom vandrande med statsbudgeten nr hon var finansminister - nu sger hon "alla som kan ska arbeta". Sure... en "Jobbgaranti/arbetsplikt" vore en otroligt enkel politisk reform, men Ahmed p torget vill naturligtvis fortstta att sitta och fika p torget och rsta p S. Drmed politiskt omjligt.

MEN... detta r delvis OT. Dremot r det ju s att bidragstagarna r de stora vinnarna i denna kris. Bidragen justeras upp med 8 procent, betydligt mer n vad de flesta fr i nominell lnekning. Och rkningarna tar ju Soc hand om... ...och maten verkar mnga som lever p Soc snatta s ven dr "smiter" man frn inflationen...
Citera
2022-09-09, 07:56
Medlem
Citat:
Men det r ungefr som du skulle sga att jag ter gratis pplen nr jag talar om apelsiner.

Hll dig till mnet istf att g samma OT p allt.

Frstr du skillnaden att de med pension inte kan slsa p el, medan socbidragare kan? Eller har det skurit sig i pallet?
Ls vad jag skrev sist. Just det att det r bra att ni frtidspenschissr fr fakturan i habd(ven om ni ocks betalar med andras pengar), just fr att det ger er incitament att hlla igen.
Citera
2022-09-09, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Mngen bidragstagare begriper inte att de lever med handen i grannens ficka, eller rttare, plnbok.

Maggan nmnde "rensa sly" TTA gnger nr hon kom vandrande med statsbudgeten nr hon var finansminister - nu sger hon "alla som kan ska arbeta". Sure... en "Jobbgaranti/arbetsplikt" vore en otroligt enkel politisk reform, men Ahmed p torget vill naturligtvis fortstta att sitta och fika p torget och rsta p S. Drmed politiskt omjligt.

MEN... detta r delvis OT. Dremot r det ju s att bidragstagarna r de stora vinnarna i denna kris. Bidragen justeras upp med 8 procent, betydligt mer n vad de flesta fr i nominell lnekning. Och rkningarna tar ju Soc hand om... ...och maten verkar mnga som lever p Soc snatta s ven dr "smiter" man frn inflationen...
Ja, hller med om det mesta. Och nd sitter mnga bidragstagare och vill ha hgre skatter, samt hvdar att de betalar saker sjlva..
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in