2022-09-05, 14:57
Medlem
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-for-ofredande

"Två gymnasieelever i Umeå döms för ofredande efter att ha stängt in en annan elev i ett trångt utrymme.

Den utsatta eleven påverkades starkt av tilltaget, som enligt domen tycks varit menat som ett skämt.

Det var den nionde februari som de två pojkarna bestämde sig för att skoja med en annan elev efter att de hittat honom till synes sovande inne på en blivande toalett i ett atterfallshus. De skruvade upp en masonitskiva för dörröppningen och knackade i väggarna för att få en reaktion.

Den utsatta eleven som hade en bakgrund av mobbning och rädsla för trånga utrymmen fick panik och frös enligt egen utsago."
Citera
2022-09-05, 15:07
Medlem
Varför sparkade han inte bara sönder skivan? Undra på att man blir mobbad när man är så totalt loj här i världen.
Citera
2022-09-05, 15:42
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Varför sparkade han inte bara sönder skivan? Undra på att man blir mobbad när man är så totalt loj här i världen.

Du är en lat jävel, som bara kommenterar - oftast nedlåtande - andras inlägg. Kanske var det inte elakt menat, kanske var det lika IQ-befriat som i amerikanska collegefilmer, men självklart måste man förstå att den som blir instängd kan bli jäkligt rädd, arg, bara tycka illa om att bli "prankad", med mera.

Men du håller dig till att "det är den svages fel om han blir slagen", ungefär?
Citera
2022-09-05, 17:38
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Du är en lat jävel, som bara kommenterar - oftast nedlåtande - andras inlägg. Kanske var det inte elakt menat, kanske var det lika IQ-befriat som i amerikanska collegefilmer, men självklart måste man förstå att den som blir instängd kan bli jäkligt rädd, arg, bara tycka illa om att bli "prankad", med mera.

Men du håller dig till att "det är den svages fel om han blir slagen", ungefär?

Skulle någon byggt in mig med en masonitskiva hade det blivit ett ruskigt stort hål i väggen , där håller jag faktiskt med Agoldenage .
Citera
2022-09-05, 18:11
Medlem
Farbaute666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Skulle någon byggt in mig med en masonitskiva hade det blivit ett ruskigt stort hål i väggen , där håller jag faktiskt med Agoldenage .
Ja. jag kan förstå er. Men kan ni förstå hur jag menar? Jag hade nog gjort som ni, men när en del personer har utsatts för psykisk och fysisk mobbning i ett flertal år, kan du inte ta för givet att de kan agera som du.
Citera
2022-09-05, 21:02
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper

Jag hade med sparkat sönder den men i texten står det

”Han liksom frös till i det läge han befann sig i och blev oförmögen att röra sig eller säga något, hans andhämtning blev snabb, paniken tilltog och han kände att han inte visste vad han skulle göra.”

Jag tolkar det som att han blev så rädd att han var oförmögen att slå sönder vägen. Har man en fobi för trång utrymmen är det nog svårt att att tänka rationellt när man är instängd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in