2006-07-04, 20:29
Medlem
Läste den här tråden och blev ganska intresserad.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=86791

Jag antar att det inte är så många som vill jobba som likpackare.
Men det skulle jag kunna jobba som.

Kan ni föreslå liknande jobb? Helst utan krav på utbildning.

Tacksam för svar
Citera
2006-07-04, 21:16
Bannlyst
Dom som skrapar upp lik på tågspår och motorvägar?
Citera
2006-07-04, 21:54
Medlem
cavalls avatar
blev erbjuden jobb som liksanerare (tror det kallades så) i början av 90-talet, trots en fet lön så sa jag nej tack.

som det var bestämt för mig då, så skulle jag dels jobba som en vanlig städare, sedan vid behov hoppa in och städa upp efter folk som legat ett tag.

skulle ha fått en bonus på 10 000 samt tredubbel timpeng för varje sanering.

det var visserligen en bekant som hade städfirman, så jag vet inte om han tog i extra för att få mig att börja med detta
Citera
2006-07-04, 21:58
Medlem
Truxas avatar
Man kan ju alltid sanera asbest. Snuskigt bra betalt, och skyddsamask och vit overall ingår ju där också...
Citera
2006-07-04, 22:05
Medlem
Tror prostituerad är rätt grej! Både snuskigt och bra provision.
Citera
2006-07-04, 22:10
Medlem
Princans avatar
En fluffer?

Bögporr? En rejäl svart kuk från Zambia i röven tål väl en desperat person som du, eller? Kommer vi få se dig i Big black monster dicks 30, aboo_re? PM:a när det sker ...
Citera
2006-07-04, 23:03
Medlem
buyzabas avatar
Får inte sopgubbar bra betalt? Det har jag hört iallafall. Sen ser jag att de har en låda under bilen där de lägger pantburkar så de drar nog in en cash på så sätt också. Sen kanske du kan göra en del fynd i folks sopor
Citera
2006-07-04, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cavall
blev erbjuden jobb som liksanerare (tror det kallades så) i början av 90-talet, trots en fet lön så sa jag nej tack.

som det var bestämt för mig då, så skulle jag dels jobba som en vanlig städare, sedan vid behov hoppa in och städa upp efter folk som legat ett tag.

skulle ha fått en bonus på 10 000 samt tredubbel timpeng för varje sanering.

det var visserligen en bekant som hade städfirman, så jag vet inte om han tog i extra för att få mig att börja med detta
Är det många som arbetar med sånt i Sverige? Det skulle jag absolut kunna tänka mig att jobba med.
Citera
2006-07-04, 23:46
Medlem
Trentors avatar
Du kan alltid anmäla dig som försökskanin till läkemedelsföretag. Det brukar vara riktigt välbetalt och med små risker samt rätt behagligt (slappa hela dan), men det skiljer sig förstås mellan de olika företagen.
Citera
2006-07-05, 00:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba
Får inte sopgubbar bra betalt? Det har jag hört iallafall. Sen ser jag att de har en låda under bilen där de lägger pantburkar så de drar nog in en cash på så sätt också. Sen kanske du kan göra en del fynd i folks sopor

Den enda sopgubbe jag vet har inte speciellt bra betalt. Och sopgubbe-jobbet kräver dessutom körkort för lastbil (sopbilen), så lite utbildning måste du ha. Annars torde enklare montörsjobb passa trådskaparen rätt bra. Helt och hållet intelligensbefriat. Sätt bit A på plats B. Upprepa i 8 timmar, gå hem och kom tillbaka dagen därpå och gör samma sak. Så fruktansvärt värdelöst arbete (ja, jag har provat).
Citera
2006-07-05, 00:33
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buyzaba

jo, för 20 år sedan ca var deras lön rätt bra.
inte nu längre, och troligen inte på länge.

liksanering och annat har polisen egna killar som sköter, det jobbet tror jag är en myt om ingen kan överbevisa mig.

man får nog bli kriminell om man vill tjäna pengar.
knark. åk till köpenhamn och smuggla in knark över bron eller båten. göm det på ngn annans bil (du ser vilka som har svenska regnr i helsingör på supermarketen där svennarna köper öl). då minskar du risken med 50%, givetvis får du plocka av det på båten innan du går iland i helginsborg.
Citera
2006-07-05, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trentor
Du kan alltid anmäla dig som försökskanin till läkemedelsföretag. Det brukar vara riktigt välbetalt och med små risker samt rätt behagligt (slappa hela dan), men det skiljer sig förstås mellan de olika företagen.

Det är väntetid på det också! Tycker det är märkligt vad människor utsätter sig för att tjäna $. Var inte så länge sen det här hände:

http://www.aftonbladet.se/vss/nyhete...793705,00.html

TGN 1412 for teh win!

Ersättningen varierar från några hundra till typ 10K+, så det är i princip bara förstafas tester som ger lite lön för mödan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in