• 1
  • 2
2022-09-03, 19:18
Medlem
När kändisar säljer sin själ till Satan... hur går processen till?

Får dom gå in i ett rum, sitta bland levande ljus och kalla på Satan... sen dyker han upp etc.?

Seriösa svar snälla! jag är seriös! jag VET att det går att sälja sin själ till Satan... vet bara inte hur det går till rent praktiskt...

Sen tänker jag också... de som säljer sin själ till Satan... de vet ju att Jesus existerar eftersom Satan gör det...

Om Jesus existerar så kan de få evigt liv i honom... varför väljer de då att leva i lyx i några år och sedan dö (kanske till och med hamna i helvetet om det existerar) än att leva i Jesus och få evigt liv?

Det är något som inte stämmer känns det som...
Senast redigerad av flamingrails 2022-09-03 kl. 19:25.
Citera
2022-09-03, 19:27
Avstängd
TwoThousands avatar
Du offrar något till djävulen..

Ger han något betydelsefullt eller inskränker på den fria viljan och rörelsefriheten hos andra människor är också en välkänd metod.

Finns så många sätt, kanske lika bra att döda allihopa här som skriver så slipper dräpa er när ni blivit till en demon av djävulens förtjänst.
Citera
2022-09-03, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails

Får dom gå in i ett rum, sitta bland levande ljus och kalla på Satan... sen dyker han upp etc.?

Seriösa svar snälla! jag är seriös! jag VET att det går att sälja sin själ till Satan... vet bara inte hur det går till rent praktiskt...

Sen tänker jag också... de som säljer sin själ till Satan... de vet ju att Jesus existerar eftersom Satan gör det...

Om Jesus existerar så kan de få evigt liv i honom... varför väljer de då att leva i lyx i några år och sedan dö (kanske till och med hamna i helvetet om det existerar) än att leva i Jesus och få evigt liv?

Satan är intresserad av att få människor att vända sig emot Gud, det har inget med att "sälja sin själ att göra".

Det är kanske möjligt att förhandla med Satan (och hans anhängare) att få fördelar i livet, men vad är det som säger att dom är respektabla nog att hålla ett kontrakt? Satan kallas för "lögnens fader" i bibeln, vad är det som säger att om man "säljer din själ" så får man vad man vill? Kanske vill Satan och hans demoner bara leka med dig lite?

Dom gör som dom vill. På samma sätt som en dålig bilförsäljare säger vad som helst för att få dig att köpa en bil.
Citera
2022-09-03, 19:54
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:

Satan påverkar dem förstås även innan de säljer sin själ. Med lockelse så deras begär efter det som lockar blir för stort.

Då kan de inte välja klart mellan trettio år av lyx, flärd och en oändlig rad med beundrare och älskare/älskarinnor.

Själva försäljningen av själen kan gå till på många sätt. I Sverige och i många andra länder möter du enklast upp Satan eller någon av hans hantlangare i en vägkorsning eller där vägen delar sig till två.

Sedan kommer du inte behöva göra särdeles mycket mer än önska att få det du begär. Satan kommer då komma till dig.

Du behöver inte utföra någon ritual elle likande.

Dessa är för oss som utövar ockultism utan att sälja oss.
Citera
2022-09-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eponumos
Satan påverkar dem förstås även innan de säljer sin själ. Med lockelse så deras begär efter det som lockar blir för stort.

Då kan de inte välja klart mellan trettio år av lyx, flärd och en oändlig rad med beundrare och älskare/älskarinnor.

Själva försäljningen av själen kan gå till på många sätt. I Sverige och i många andra länder möter du enklast upp Satan eller någon av hans hantlangare i en vägkorsning eller där vägen delar sig till två.

Sedan kommer du inte behöva göra särdeles mycket mer än önska att få det du begär. Satan kommer då komma till dig.

Du behöver inte utföra någon ritual elle likande.

Dessa är för oss som utövar ockultism utan att sälja oss.
Är du sarkastisk?

Om inte... hur får man tag på den informationen?

Svara gärna på mina följdfrågor i TS!
Citera
2022-09-03, 20:55
Medlem
Fummys avatar
Citat:
Är du sarkastisk?

Om inte... hur får man tag på den informationen?

Svara gärna på mina följdfrågor i TS!

(FB) Hur säljer man sin själ till Satan för att få någonting tillbaka?

Du har redan sålt din själ gratis.
Citera
2022-09-03, 21:03
Medlem
sommarlovs avatar
Satanism var något som uppfanns på 1900-talet.
Allt du tror att du vet om ämnet är bara påhittade saker ifrån böcker och filmer...
Citera
2022-09-03, 21:03
Medlem
monstergaddas avatar
Jag tror att man säljer sin själ till en grupp av människor. Gör som vi säger så kommer ni bli rika och kända. Om ni inte gör det så får ni gå tillbaka till ert vanliga liv.

Sen så skapar man situationer som man kan använda för att utpressa kändisarna. Vi offentliggör det här om du inte fortsätter att göra som vi säger. Till exempel lura in personen att ha sex med ett barn och filma det i smyg.

Vilka är då dessa människor? Ja vilken grupp styr film och musikbranchen osv? Vilka kan man inte kritisera?
Det finns många referenser av stora musiker som sjunger om djävulen och hur man har förlorat sin själ, men egentligen så har man nog sålt den till en grupp människor.
Citera
2022-09-03, 21:09
Medlem
Citat:
Läs James Blish "Svart påsk" skriven på det temat, där han tar upp möjligheten att satanisterna vet vad de gör.
Citera
2022-09-03, 21:44
Avstängd
TwoThousands avatar
Biverkningar bör inkludera små mellan och stora sataniska bestialiska monster i din omgivning.

Undrar ifall dräper er med djävulens märke ifall att får bevittna djävulen släppa iväg er med.
Citera
2022-09-03, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Satanism var något som uppfanns på 1900-talet.
Allt du tror att du vet om ämnet är bara påhittade saker ifrån böcker och filmer...
Tyvärr, satanism är dyrkandet av saturnus. Vilket världsledarna vet är AI`n som styr våran värld.

Saturnus ringar styr tid.
Citera
2022-09-03, 22:20
Medlem
Citat:

Det som krävs är ett barn. Judarna har gjort child sacrefice till denna guden under 1000 tals år, moloch/baal, annat ord för deras entity satan
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in