Citat:
Ursprungligen postat av
flamingrails
När kändisar säljer sin själ till Satan... hur går processen till?
Får dom gå in i ett rum, sitta bland levande ljus och kalla på Satan... sen dyker han upp etc.?
Seriösa svar snälla! jag är seriös! jag VET att det går att sälja sin själ till Satan... vet bara inte hur det går till rent praktiskt...
Sen tänker jag också... de som säljer sin själ till Satan... de vet ju att Jesus existerar eftersom Satan gör det...
Om Jesus existerar så kan de få evigt liv i honom... varför väljer de då att leva i lyx i några år och sedan dö (kanske till och med hamna i helvetet om det existerar) än att leva i Jesus och få evigt liv?
Det är något som inte stämmer känns det som...
Satan påverkar dem förstås även innan de säljer sin själ. Med lockelse så deras begär efter det som lockar blir för stort.
Då kan de inte välja klart mellan trettio år av lyx, flärd och en oändlig rad med beundrare och älskare/älskarinnor.
Själva försäljningen av själen kan gå till på många sätt. I Sverige och i många andra länder möter du enklast upp Satan eller någon av hans hantlangare i en vägkorsning eller där vägen delar sig till två.
Sedan kommer du inte behöva göra särdeles mycket mer än önska att få det du begär. Satan kommer då komma till dig.
Du behöver inte utföra någon ritual elle likande.
Dessa är för oss som utövar ockultism utan att sälja oss.