Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-03, 15:54
  #1
Medlem
Bidens avatar
Citat:
John Cleese är på besök i Umeå.
Men han är allt annat än nöjd med sitt boende.
På Twitter har komikern gått till attack mot Elite Hotel Mimer – två gånger om.

Citat:
Citat:
Jag har kollat på serveringspersonalen på Elite Hotel Mimer under frukosten den här morgonen, och jag undrar om undvikandet av ögonkontakt beror på att Skandinavien är så extremt introvert, eller om det är en order från ledningen att undvika förbrödring

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...-hotell-i-umea

Detta är en fullständig skandal. Alla vet att man måste hålla ögonkontakt med alla människor, samt säga "How are you doing?", utan att egentligen mena "How are you doing" utan snarare "tja". Kommer du undvika detta skithotell med tillhörande usla personal? Själv skulle jag aldrig besöka ett hotell som inte John Cleese godkänt.
Citera
2022-09-03, 16:01
  #2
Medlem
zjCztVys avatar
Fast passar det inte så kan ju han åka hem.

Ögonkontakt är något vi helst inte pysslar med här uppe.
Citera
2022-09-03, 16:03
  #3
Medlem
Gubben är väl så gammal att personalen inte visste vilken stjärna som var på besök kränkta gubbar är inte att leka med
Citera
2022-09-03, 16:04
  #4
Medlem
Farbaute666s avatar
Han har en poäng i att en del personal inte verkar ha blivit ordentligt utbildade. När man lämnar en sal tomhänt, bör man åtminstone kasta en blick för att se om någon behöver något.

En kaffemaskin utan koppar eller tillbehör är ju heller inte okej. Har bara sommarjobbat en sommar på hotell, men det han anmärker på förtjänar ju faktiskt kritik.
Citera
2022-09-03, 16:06
  #5
Medlem
DipsMedSlipss avatar
John Cleese är en sådan person som endast lever på gamla meriter. Den gamle stofilen får väl uppgradera sig nästa gång han förpestar Umeå, lär väl finnas några sällskapsdamer som kan ge honom den efterfrågade ögonkontakten om inte annat.
Citera
2022-09-03, 16:13
  #6
Medlem
Typisk norrländsk service och det är alltid 50 mil till närmaste alternativ
Citera
2022-09-03, 16:29
  #7
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biden
Detta är en fullständig skandal. Alla vet att man måste hålla ögonkontakt med alla människor, samt säga "How are you doing?", utan att egentligen mena "How are you doing" utan snarare "tja". Kommer du undvika detta skithotell med tillhörande usla personal? Själv skulle jag aldrig besöka ett hotell som inte John Cleese godkänt.
Vem fan bryr sig om vad en förmögen surfitta som honom säger? Hamnar jag i Umeå av någon jävla anledning så kommer jag definitivt checka in på detta hotellet. Någon borde upplysa honom om vad ta saker med en nypa salt innebär när man är på resande fot.
Citera
2022-09-03, 16:37
  #8
Moderator
Fear2bes avatar
Det här är ju helt underbart med tanke på Fawlty Towers. Ingen personal kan komma undan med att de heter Manuel och kommer från Barcelona i Umeå.
__________________
Senast redigerad av Fear2be 2022-09-03 kl. 16:45.
Citera
2022-09-03, 16:41
  #9
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Kan störa mig på att behöva vifta med armen för att få service och anser att en blick bör räcka. Men John Cleese är ju John Cleese och han hade nog minst lika irriterad av konstanta blickar mot sig. Vidare är ju Umeå stort som random Stockholmskommun, vad kan man förvänta sig?
Citera
2022-09-03, 17:26
  #10
Medlem
Suecotes avatar
Cleese är ju komiker och behöver marknadsföra sin show. Lite komik i alla triggade kommentarer i tråden också 😄

Men visst har han en poäng. Kanske är det mångkulturen med sina lönebidrag som får de enkla jobben på Elite och då blir det därefter.
Citera
2022-09-03, 17:44
  #11
Medlem
peterZiipens avatar
Cleese borde besöka valfri Carlingsbutik, där lär han få den uppmärksamhet han söker. Klart som fan hotellpersonal inte ska vara i ens tryne under buffèfrukosten.
Citera
2022-09-03, 17:46
  #12
Medlem
Som jag förstår det så hade de buffé och inte servering. Vanligt i Sverige. Det gäller då även britter som hälsar på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback