• 1
  • 2
2022-09-03, 14:02
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Idealet borde var att hitta någon med samma typ av Dell batteri i sin laptop och prova batteriet där men förstår att det kan vara svårt att hitta någon.
Uteslutningsmetoden är annars klart bäst i såna här fall.
Nu är ju batteriet fast monterat inuti datorn så frågan är ju hur många som är sugna på att börja riva i sin för att hjälpa TS.
Citera
2022-09-03, 14:15
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Köp din egen, du kommer inte ångra dig. Alla borde ha en multimeter liggandes då det är ett så fantastiskt verktyg som går att använda till så mycket.
Får göra det

Jag öppnade upp datorn, plockade ut och satte i batteriet igen, för att testa om kontakten inte var kopplad ordentligt, men ingen skillnad. Enligt BIOS så är batteriet "healthy" och funkar som det ska.
Citera
2022-09-03, 16:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Nu är ju batteriet fast monterat inuti datorn så frågan är ju hur många som är sugna på att börja riva i sin för att hjälpa TS.
Fast är det väl inte, bara några skruvar.
Jag känner minst 100 personer som jag skulle ställa upp för men men, vi är alla olika.
Citera
2022-09-03, 16:36
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Fast är det väl inte, bara några skruvar.
Jag känner minst 100 personer som jag skulle ställa upp för men men, vi är alla olika.
Jupp, de flesta är livrädda för att ge sig på något liknande om det inte behövs. Du får ju komma ihåg att sannolikheten att en nära vän till TS skulle ha ett passande batteri är minimal, utan istället talar vi typ om en mosters arbetskamrats bror som kanske har en likadan dator. Tror du denna mosters arbetskamrats bror är sugen på att riskera sin dator för att hjälpa TS felsöka sin?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in