• 1
  • 2
2022-09-03, 08:46
”Jävla invandrare”.

”Stick till era hemländer”.

”Jag står här som svensk och jag bestämmer över er”.

”Jag ska lära dig en läxa, kärring!”.

”Du ska få se vad jag ska göra med dig!”.

Så skrek en 42-årig kvinna, aktiv i högerextrema kretsar, till röstmottagarna på Rosengårds centrum i söndags – vilket Dagens Nyheter i samarbete med tidningen Expo var först med att berätta

https://www.sydsvenskan.se/2022-09-0...re-i-rosengard

https://www.dn.se/sverige/hotdomd-kv...sonal-i-malmo/

42-åringen dömdes så sent som i februari i hovrätten till nio månaders fängelse för att ha skrämt livet ur en flyktingpojke från Syrien med ett pistolliknande föremål.

DN:
Hon har även varit aktiv i den rasideologiska organisationen Det Fria Sverige. Under våren har hon synts på flera bilder som det radikalnationalistiska partiet Alternativ för Sverige (AFS) lagt upp på Facebook från sina möten. I mejl till Malmö stad beskriver hon sig som ”kommunansvarig” för AFS i Malmö.

Vem är denna idiot? Kan nån berätta mer om hennes tidigare domar?
Senast redigerad av farfar 2022-09-03 kl. 09:12.
Citera
2022-09-03, 09:24
Medlem
snurresprettiss avatar
Vilken pappskalle.
Citera
2022-09-03, 09:29
Medlem
Suck! Visst, det är rätt så spänt i samhället idag - inte minst politiskt, men detta är ju ändå att ta i tycker jag. Enligt en av artiklarna så "ser kvinnan invandrare som fiender". Synd att det ska vara så extremt...

Mvh.
Citera
2022-09-03, 09:38
Medlem
Eftersom man har bara ha en sida så låter kvinnan som en jävla idiot men så vet man att media inte är rättvisa i sin bedömning så vem vet vad som har hänt.

När folk är upprörda så säger dom vad som helst, behöver egentligen inte vara deras riktiga åsikter men folk säger dom för att såra.

Har vi något namn på kvinnan?
Citera
2022-09-03, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
”Jävla invandrare”.

Så skrek en 42-årig kvinna, aktiv i högerextrema kretsar, till röstmottagarna på Rosengårds centrum i söndags – vilket Dagens Nyheter i samarbete med tidningen Expo var först med att berätta

https://www.sydsvenskan.se/2022-09-0...re-i-rosengard

https://www.dn.se/sverige/hotdomd-kv...sonal-i-malmo/

42-åringen dömdes så sent som i februari i hovrätten till nio månaders fängelse för att ha skrämt livet ur en flyktingpojke från Syrien med ett pistolliknande föremål.

DN:
Hon har även varit aktiv i den rasideologiska organisationen Det Fria Sverige. Under våren har hon synts på flera bilder som det radikalnationalistiska partiet Alternativ för Sverige (AFS) lagt upp på Facebook från sina möten. I mejl till Malmö stad beskriver hon sig som ”kommunansvarig” för AFS i Malmö.

Vem är denna idiot? Kan nån berätta mer om hennes tidigare domar?

Det är just därför vi behöver hårdare straff i samhället så att bland annat dessa white trash slask inte kan skada människor i samhället. Detta måste gälla alla
Citera
2022-09-03, 09:43
Medlem
WeTheBuilderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
[i]”Jävla invandrare”.

Hahaha! Vet inte varför jag tyckte det var så roligt men bara måste ha ett ansikte på den här kvinnan!
Citera
2022-09-03, 09:43
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Eftersom man har bara ha en sida så låter kvinnan som en jävla idiot men så vet man att media inte är rättvisa i sin bedömning så vem vet vad som har hänt.

När folk är upprörda så säger dom vad som helst, behöver egentligen inte vara deras riktiga åsikter men folk säger dom för att såra.

Har vi något namn på kvinnan?
Hon har hotat en stackare med pistolliknande föremål tidigare, är rasist och agerar rasistiskt samt hotar nu valarbetare. Rätt så självklart att AFS-kvinnan är den felande individen i detta fall.
Citera
2022-09-03, 09:49
Medlem
halaltarzans avatar
Om man läser DN så verkar hon ju bo i Rosengård. Om så är fallet så kan man ju undra varför, har hon månne bott där sen liten och sett en icke positiv utveckling och det är därför det har snurrat till lite i boetten?
Citera
2022-09-03, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Hon har hotat en stackare med pistolliknande föremål tidigare, är rasist och agerar rasistiskt samt hotar nu valarbetare. Rätt så självklart att AFS-kvinnan är den felande individen i detta fall.

Var du där? Vem vet vilken behandling hon har fått av dom som jobbar där. Bara för man jobbar där så betyder det inte att man har automatisk rätt.

Tror du verkligen att dom skulle erkänna om dom hade sagt något opassande?

Som sagt, stämmer det så är det för jävligt men i det vet man inte förrän man har hört kvinnan och mannen.
Citera
2022-09-03, 09:53
Medlem
Ganonitos avatar
Varför tror alla helt okritiskt på vad Asylsvenskan och en snyftande blatte säger helt plötsligt?

Jag vet vem kvinnan är, men tänker inte gå ut med namnet då bara en sida får komma till tals, som vanligt.
Citera
2022-09-03, 10:02
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför tror alla helt okritiskt på vad Asylsvenskan och en snyftande blatte säger helt plötsligt?

Jag vet vem kvinnan är, men tänker inte gå ut med namnet då bara en sida får komma till tals, som vanligt.

Ok, hur beskriver hon händelsen då?

Det behövs inga namn för det.
Citera
2022-09-03, 10:08
Medlem
GuldkalvenAxels avatar
Före Wolodarski på DN kunde man lita på det som skrevs men numera låter man EXPO och Acta Publica komma tilltals utan vidare granskning. På senare tid så har man dessutom anställt riktiga vänsterjournalister som ska bevaka Malmö så numera är Bonnier koncernen en väldigt opålitlig källa.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in