Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-31, 20:48
  #13
Medlem
Dorniers avatar
Är den i 100% bomull? Det kan ju annars vara en sån där i funktionsmaterial för sport, då är det inget man bär till vardags. Det finns pikéer i funktionsmaterial också, inte enbart t-shirts. Men den är väl antagligen i bomull även om det står "för golf", man blir kanske inte så svettig i golf?

Piké kallas väl för övrigt mest för tenniströja, inte golftröja?
Citera
2022-08-31, 21:08
  #14
Medlem
Dorniers avatar
Kollade bilden nu, den har ju en framträdande logga på bröstet. Det är väl ok för den som inte har nåt emot att ha Adidas, Nike, och liknande sportloggor på kläderna, men det är inget jag skulle ha.
Citera
2022-09-02, 18:29
  #15
Medlem
Fruxo9987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dornier
Kollade bilden nu, den har ju en framträdande logga på bröstet. Det är väl ok för den som inte har nåt emot att ha Adidas, Nike, och liknande sportloggor på kläderna, men det är inget jag skulle ha.

Ja, bilden som visades när jag köpte var en likadan tröja fast med svart logga, så sen syntes inte så mycket. Gillar inte så mycket att jag fick en med vit logga.
Citera
2022-09-03, 15:08
  #16
Medlem
Snops avatar
Jag skulle själv inte köpt just den för att ha till vardags då den innehåller mycket polyester vilket inte är ett så trevligt material. Själva plagget polotröja som det kallas i alla länder utom Sverige (piké är bara en vävteknik och säger inte mycket om själva plaggets utformning) är det inget fel på och det finns i många olika material för olika säsonger och tillfällen.

Skulle hellre tipsa om att gå till Dressmann eller liknande då jag skulle tippa på att de har enfärgade sådana, utan logga, i bomull vilket är ett bättre val till vardags.
Citera
2022-09-05, 11:31
  #17
Medlem
Dorniers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snop
Själva plagget polotröja som det kallas i alla länder utom Sverige (piké är bara en vävteknik och säger inte mycket om själva plaggets utformning)

Jo iallafall i England heter det polo shirt, polo är ju en sport också (med hästar).

Men då kan man ha pikétröja i tre sporter, tennis, golf och polo.

Men lustigt nog är ju polotröja på svenska en mer varm tröja med hög krage, undrar hur det blivit så?

Pikétröja (eller vad man vill kalla det) är hur som helst ett klockrent plagg, bekvämt och ledigt men ändå mer stiligt än bara en t-shirt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback