Hej flashback!
Jag tänkte egentligen starta den här tråden för någon månad sedan, men under tiden jag filade på min trådstart startades det TVÅ andra AMAs om HBTQ-identiteter så tänkte att jag skulle låta de två dö ut innan jag kommer med en till.
Till saken då, jag är ickebinär. Jag har haft den här identiteten i snart fyra år. Mitt mål med den här tråden är att ge en mer nyanserad bild av vad för slags personer ickebinära faktiskt är. Oavsett om mina svar får dig att få en större förståelse för den här identiteten eller gör dig övertygad om att det är en onödig identitet tycker jag att det alltid är bra att kunna ge folk ett större underlag att basera sina åsikter på! Jag tycker att ickebinära framställs på ett missvisande och ensidigt sätt i media, vi är inte alla haschrökande anarkister, jag lovar.
Självklart kan jag bara tala för mig själv och mina upplevelser, och precis som man inte kan säkert säga att alla män är si eller så finns det en lika stor bredd bland ickebinära människor.
Ska försöka att svara på alla frågor jag får, men personliga sådana som hade kunnat outa mig, som om var jag bor osv (varför man nu skulle vilja veta det) undanbedes tack!
Nu kör vi!