2022-08-29, 18:52
Medlem
Sterges avatar
Köpte mig en ny TV igår på Maxi då våran abrupt gick sönder. Det är en LG 65UP75006LF. Ett problem som har dykt upp är att jag inte kan spela upp många filer på min externa hårddisk som jag har kopplat in i TVn. Det är gamla filmer i filformat .avi.

Det konstiga är att en del avi-filmer funkar att spela upp utan problem medan vissa inte fungerar. Jättekonstigt med tanke på att det är samma filformat? Lyckas inte rota fram vilka filformat mediaspelaren klarar att spela upp.

Fler som haft liknande problem? Måste jag konvertera alla filmer till nåt annat format?
Citera
2022-08-29, 18:54
Medlem
TheJackets avatar
Alla .avi filer har inte samma codec
Citera
2022-08-29, 18:55
Medlem
rattata22s avatar
Kommer inte hjälpa dig, men fattar inte att du köpte en LG. De har webOS och inte Android.

webOS har nästan inga appar alls
Android har hur många appar som helst. VLC finns att ladda ner, osv.

Säkert du inte kan släpa tillbaka den och välja en bättre tv?
Citera
2022-08-29, 18:59
Avstängd
Onanikrems avatar
Precis som Jackan säger så saknar den codecs, prova koppla disken till Bluerayspelare eller ev. Dvd, det kan funka bättre men inte säkert.
Citera
2022-08-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Kommer inte hjälpa dig, men fattar inte att du köpte en LG. De har webOS och inte Android.

? +8000 appar, är det nästan inga alls? Vad gäller bildkvalitet så är det en annan liga. De få övriga appar man kan tänkas vilja ha kan man i sådana fall skaffa en Chromecast till.
Senast redigerad av HansVonFreudhaus 2022-08-29 kl. 19:05.
Citera
2022-08-29, 19:12
Medlem
rattata22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonFreudhaus
? +8000 appar, är det nästan inga alls? Vad gäller bildkvalitet så är det en annan liga. De få övriga appar man kan tänkas vilja ha kan man i sådana fall skaffa en Chromecast till.
8000 är en dropp i havet jämfört med de miljoner som finns på Play Store, ja. Sen är ju inte frågan egentligen om hur många appar som finns, utan hur bra de fungerar och hur de kan komplettera teven.

Kan en app få just din tv att spela alla .avi filer? Jag vet inte. Prova se om VLC finns till teven.
Citera
2022-08-29, 19:52
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22

Blev lite panikartat men gick mest på bildlvaliteten. Appar och sånt är jag inte jätte-insatt i.
Citera
2022-09-04, 17:39
Medlem
Sen ovanpå det så lägger inte appmakarna lika mycket tid på att förbättra apparna för t.ex. WebOS som för ett stort OS som Android. Så när man sitter med 8000+ appar som inte är utvecklade desto sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in