Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-27, 16:42
  #1
Medlem
Någon som sitter på kunskap hur mycket butiker kan se om mig när jag betalar i en fysisk butik med betaltkort? Ser det namn , adress telefonnummer etc? Tänker på nätet behöver du ju fylla i allt men hört nån gång att allt sånt finns kopplat till ens betalkort.
Citera
2022-08-27, 18:22
  #2
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datormannen
Någon som sitter på kunskap hur mycket butiker kan se om mig när jag betalar i en fysisk butik med betaltkort? Ser det namn , adress telefonnummer etc? Tänker på nätet behöver du ju fylla i allt men hört nån gång att allt sånt finns kopplat till ens betalkort.
Allt finns kopplat till ditt betalkort, hela din köphistorik finns kopplat till ditt kort. Enskilda butiker kan inte ta del av den informationen om du inte låter dem, klassiskt är att du har kundkort hos Ica/Coop/Willys etc. kopplat till ditt betalkort, då ser de det den vägen eftersom du "godkänt" avtalet med dem. Men har du inget kundprogram kopplat till ditt kort så är det endast polisen som kan få ut dina uppgifter den vägen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback