• 1
  • 2
2022-08-26, 18:36
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Säg att polisen jagar dig och du måste svälja din 5a gräs med buds och allt. Hur farligt är det för kroppen. Vad tror ni händer?
Citera
2022-08-26, 18:43
Medlem
Bhagavans avatar
Skulle inte hända så mycket. Ungefär som att äta en grönsak, fast äckligt. Finns många hälsofördelar med att äta gräs. Det är väl typ det.
Citera
2022-08-26, 18:46
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Du skiter ut det igen, det är allt.
Citera
2022-08-26, 18:49
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Säg att polisen jagar dig och du måste svälja din 5a gräs med buds och allt. Hur farligt är det för kroppen. Vad tror ni händer?

Du kommer bli VÄÄÄLDIGT stekt .... på den nivån att du klamrar dig fast i soffan i tron att du ska ramla ur....inom kort somnar du och sover till sent nästa eftermiddag
Citera
2022-08-26, 18:49
Medlem
Inget. Den måste upphettas för att bli verksam.
Citera
2022-08-26, 19:19
Citat:
Ursprungligen postat av Bhagavan
Skulle inte hända så mycket. Ungefär som att äta en grönsak, fast äckligt. Finns många hälsofördelar med att äta gräs. Det är väl typ det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Du skiter ut det igen, det är allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Sugminkukfitta
Inget. Den måste upphettas för att bli verksam.
Ni har helt och hållet fel.

Det kan kicka igång riktigt rejält, och dessutom betydligt senare än om man äter en brownie. Det måste inte upphettas först. Dock gör upphettningen något som matsmältningen annars får ta hand om, så det måste vara därför det kan kicka in så mycket senare.

Har varit med om det själv en gång. Blev totalstekt typ femton timmar efter intag. Inte att rekommendera. Och då åt jag betydligt mindre än ett gram.
Citera
2022-08-26, 19:23
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Ni har helt och hållet fel.

Det kan kicka igång riktigt rejält, och dessutom betydligt senare än om man äter en brownie. Det måste inte upphettas först. Dock gör upphettningen något som matsmältningen annars får ta hand om, så det måste vara därför det kan kicka in så mycket senare.

Har varit med om det själv en gång. Blev totalstekt typ femton timmar efter intag. Inte att rekommendera. Och då åt jag betydligt mindre än ett gram.

Är ingen expert på CB men krävs det inte fett & värme för att det ska bli aktivt om man äter det?
Citera
2022-08-26, 19:28
Citat:
Är ingen expert på CB men krävs det inte fett & värme för att det ska bli aktivt om man äter det?
Jag tror minsann att jag precis skrev att det inte är så...

Kan inte svara för fettet. Möjligt att jag kan ha ätit fett i samband med det. Det minns jag inte. Men det fick då inte mer värme än 37 grader.
Citera
2022-08-26, 19:30
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Jag tror minsann att jag precis skrev att det inte är så...

Kan inte svara för fettet. Möjligt att jag kan ha ätit fett i samband med det. Det minns jag inte. Men det fick då inte mer värme än 37 grader.

Kan ju ha varit placebo?

https://hightimes.com/edibles/get-high-eating-raw-weed/
Citera
2022-08-26, 19:34
Citat:
Kan ju ha varit placebo?

https://hightimes.com/edibles/get-high-eating-raw-weed/
Har oerhört svårt att tro att det var placebo. Om jag hade blivit placebohög samma kväll hade det varit en sak, men när det slår på helt plötsligt dagen efter när jag inte ens har en tanke på det? Nja...

I början fattade jag inte ens vad som hände. Tog ca en halvtimme från att jag kände det första till att jag fattade att det var bängkänslan. Började fundera på varför och kom sen på att jag hade ätit. Det hade jag glömt bort. Några timmar senare kunde jag knappt stå upp och det satt i ända till läggdags.

Inte så troligt att det är placebo.
Citera
2022-08-26, 19:37
Medlem
Kvalitetssnuss avatar
Citat:
Har oerhört svårt att tro att det var placebo. Om jag hade blivit placebohög samma kväll hade det varit en sak, men när det slår på helt plötsligt dagen efter när jag inte ens har en tanke på det? Nja...

I början fattade jag inte ens vad som hände. Tog ca en halvtimme från att jag kände det första till att jag fattade att det var bängkänslan. Började fundera på varför och kom sen på att jag hade ätit. Det hade jag glömt bort. Några timmar senare kunde jag knappt stå upp och det satt i ända till läggdags.

Inte så troligt att det är placebo.

Jag vet inte riktigt vad jag ska svara på detta då jag redan försett dig med en länk som påstår den direkta motsatsen.
Citera
2022-08-26, 19:39
Medlem
Du blir rätt stekt på att äta en en 5’a ok gräs, ja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in