2022-08-26, 15:35
Bannlyst
Hej

Är det värt risken att köpa iptv eller är det bättre att köpa ett tv abonnemang via telenor?
Citera
2022-08-26, 16:16
Medlem
Ja lätt. Du har alla kanaler osv.

Bara Viasat sport kostar väl 500 i månaden haha.

Perfekt för oss som bor utomlands och vill kolla svenska kanaler.
Citera
2022-08-26, 16:16
Medlem
StonedMonkeys avatar
Min storebror har iptv och det är väldigt smidigt, skulle jämföra det med en appletv där man inte behöver ha massa abonnemang. Kan dock inte uttala mig ifall det är mer värt än ett tv-abbonemnag då det var länge sen jag hade det. Men fördelen är ju att med iptv styr du själv vad du ska kolla på medans ett tv-abbonemnag har bestämda kanaler med bestämt innehåll.
Citera
2022-08-26, 16:20
Medlem
BigFatCones avatar
Det är nog dags att kalla det för något annat. Både Tele2 och Ownit sänder TV enbart via internet så "IPTV" betyder inte riktigt samma sak längre.
Citera
2022-08-26, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGGEBALLE
Är det värt risken att köpa iptv eller är det bättre att köpa ett tv abonnemang via telenor?
Vad som är bäst beror väl på vad du anser är bäst? Att ha en riktig produkt från en svensk laglig leverantör, eller att göda den organiserade brottslighet som skjuter och spränger varje dag i Sverige?

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är nog dags att kalla det för något annat.
Ja, "Pirat-TV som göder dom kriminella elementen som håller på att lamslå svenska samhället" eller kanske bara pirat-TV för enkelhetens skull är väl mer passande.

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Både Tele2 och Ownit sänder TV enbart via internet så "IPTV" betyder inte riktigt samma sak längre.
Tele2's koax-nät(gamla Comhem) finns kvar? Eller missförstår jag dig?

Sen har väl IPTV alltid betytt samma sak, digital-TV över Multicast(i motsats till muxat via DVB/ATSC), det är dom kriminella organisationerna som har kapat namnet för att lura korkade människor att göda deras organiserade brottslighet.
Citera
2022-08-26, 21:16
Medlem
fajjos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAGGEBALLE
Hej

IPTV-tjänster blir stenade fort som fan, så det gäller att tagga fort. Annars sitter man i selet och humor är boxad. Så du kommer ligga som jesus i ett sågverk bror. Hyvlad, halvnaken och fastspikad.
Citera
2022-08-26, 21:43
Medlem
Helt klart värt det, däremot kan det vara en bra idé välja med omsorg, beroende på var i världen du bor
Kinesstickorna är ju i princip gratis, men då ligger förmodligen servrarna i någon sandgrop i Sahara
Senast redigerad av peckapecan 2022-08-26 kl. 21:57.
Citera
2022-08-27, 13:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Ja, "Pirat-TV som göder dom kriminella elementen som håller på att lamslå svenska samhället" eller kanske bara pirat-TV för enkelhetens skull är väl mer passande.
Pirat-TV är ju alldeles utmärkt att kalla det för.

Citat:

Sen har väl IPTV alltid betytt samma sak, digital-TV över Multicast(i motsats till muxat via DVB/ATSC), det är dom kriminella organisationerna som har kapat namnet för att lura korkade människor att göda deras organiserade brottslighet.
Det finns kvar och det används, det gör det. Men nu är det ju inte bara Tele2 som levererar TV.
Citera
2022-08-27, 19:40
Medlem
Haloumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Vad som är bäst beror väl på vad du anser är bäst? Att ha en riktig produkt från en svensk laglig leverantör, eller att göda den organiserade brottslighet som skjuter och spränger varje dag i Sverige?

Iptv betyder internet protocol television. Inget annat.
Citera
2022-09-04, 17:45
Medlem
Sådär har jag betalat flera gånger. Inga problem hittills.
Citera
2022-10-30, 09:49
Medlem
Frågan är ju vad man tycker är värt, vad kan det vara 1000 kr per år för alla program men med risk för lite strul så som nedtid om de blir hackade vid någon större match. Eller 1000 kr per månad för originalet för att få cmore, sport, netflix, disney, viplay etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in