2022-08-25, 18:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kycklingtass
Nej, det måste finnas en konkret risk att brottet fullbordas. Gränsen för barn vid våldtäkt av barn går vid 15 år (18 år om det är någon i beroendeställning, t ex egna barn eller elever till en lärare.
Brottet (om fullbordat) torde vara BrB 6:9, utnyttjande av barn genom köp av sexuell handling (där går gränsen vid 18 år). Dock är det inte kriminaliserat på förberedelsestadiet; endast försöksstadiet (se BrB 6:15).

Det jag funderade över var att när det är pengar inblandat så är det 18 årsgräns som gäller (för att det ska rubriceras som barn) samt att det väl numera ska likställas som våldtäkt om man köper sexuell handling. Eller är det bara något förslag som kommit? Ursäkta min okunskap.

Vet du hur långt gånget så att säga det ska vara för att övergå från förberedelse till försök?

Tack för tidigare svar.
Citera
2022-08-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anxietyvessel
S*muel P*tersson, 41 år från Timmernabben.
Arbetar i skoaffären i Mönsterås. Polisen slog in dörren på hans bostad och hämtade honom. Dörren är nu igenbommad med brädor efter att ha blivit sönderslagen av polis

https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net...tA&oe=630C84E9

Om dina uppgifter stämmer är det mannen till höger på bilden det gäller.
Citera
2022-08-25, 20:47
Medlem
Halte Haralds avatar
Åh va trevligt! En galen guling som äger en skobutik!
Vill man beskåda missfostret så är det bara att söka upp skobutiken på Facebook där finns bilder på det jävla äcklet
Citera
2022-08-25, 20:54
Medlem
Är ni säkra på att det är rätt person? Jag får inte ihop den angivna adressen med huset i Dumpen-klippet. Eller kollar jag fel?

Edit: Kan nog stämma förresten. En kartsite pekade på fel huskropp vilket fick mig att tveka först…
Senast redigerad av FivePoundPeter 2022-08-25 kl. 21:02.
Citera
2022-08-25, 21:04
Medlem
Den här personen alltså?

https://sverigesradio.se/artikel/fle...ossade-onodigt
Citera
2022-08-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BittreSnickaren
https://scontent-cph2-1.xx.fbcdn.net...tA&oe=630C84E9

Om dina uppgifter stämmer är det mannen till höger på bilden det gäller.

Det stämmer. Har själv besökt adressen och dörren är söndersågad och igenbommad.

Citat:
Ursprungligen postat av FivePoundPeter
Är ni säkra på att det är rätt person? Jag får inte ihop den angivna adressen med huset i Dumpen-klippet. Eller kollar jag fel?

Edit: Kan nog stämma förresten. En kartsite pekade på fel huskropp vilket fick mig att tveka först…

Citat:
Ursprungligen postat av Mavrigata
Den här personen alltså?

https://sverigesradio.se/artikel/fle...ossade-onodigt

Det är rätt person ja.
Citera
2022-08-25, 21:45
Medlem
Pappan läkare, tror de var aktiva i pingströrelsen. Samuel en stöttepelare i Mönsterås köpmannaförening. Skoaffären en av de få riktiga butiker som finns kvar i denna tynande lilla håla.
Trist, och kusligt.
På bilderna ser han ut att ha gubbat till sig och blivit plufsig, sen sist jag såg honom. Många timmar framför skärmen?
(Ot: skilsmässa kan göra mycket med folk. En annan av affärsmännen i Mönsterås brukade paradera Storgatan upp och ner med staken i vädret, som nyskild)
Citera
2022-08-25, 22:56
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Man gripen efter att ha förberett våldtäkt mot barn (Kalmar län) (2022-08-23)

Ny rubrik: Man häktad efter att ha förberett våldtäkt mot barn i Mönsterås kommun (2022-08-23)

/Mod
Citera
2022-08-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Pappan läkare, tror de var aktiva i pingströrelsen. Samuel en stöttepelare i Mönsterås köpmannaförening. Skoaffären en av de få riktiga butiker som finns kvar i denna tynande lilla håla.
Trist, och kusligt.
På bilderna ser han ut att ha gubbat till sig och blivit plufsig, sen sist jag såg honom. Många timmar framför skärmen?
(Ot: skilsmässa kan göra mycket med folk. En annan av affärsmännen i Mönsterås brukade paradera Storgatan upp och ner med staken i vädret, som nyskild)

Ja, det stämmer. Och en väldigt trevlig och normal familj rakt igenom. Var själv kompis med honom i barndomen och då var han i alla fall helt normal (utåt sett). Här kan vi snacka Dr Jekyll and Mr Hyde. Den sista personen jag och dom flesta som bor i Mönsterås skulle tro skulle kunna göra något sånt här.

Han är känd för att vara en sjukt trevlig och sympatisk människa rakt igenom. Men uppenbarligen bedrog skenet rejält här. Fan så sjukt, och jävligt trist. Tycker synd om hans föräldrar och syskon. Fina personer allihop.

Tragiskt.
Citera
2022-08-26, 08:49
Medlem
borrasss avatar
Polisen var på villavägen 14 i Timmernabben igår med en massa poliser som bröt sig in, någon som vet om det har med det här att göra eller något annat?
Senast redigerad av borrass 2022-08-26 kl. 09:43. Anledning: Fel husnummer
Citera
2022-08-26, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Polisen var på villavägen 12 eller 14 i Timmernabben igår med en massa poliser som bröt sig in, någon som vet om det har med det här att göra eller något annat?
Villavägen 14 - hos *nders Le*ander? Känd högerpolitiker, för att uttrycka det milt. Är han med i en peddoring? 😬
Citera
2022-08-26, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borrass
Polisen var på villavägen 12 eller 14 i Timmernabben igår med en massa poliser som bröt sig in, någon som vet om det har med det här att göra eller något annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Villavägen 14 - hos *nders Le*ander? Känd högerpolitiker, för att uttrycka det milt. Är han med i en peddoring? 😬

Villavägen 12, har inget med detta att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in