Citat:
Ursprungligen postat av
CockWitch
Ja jag är säker. Utbildad dessutom. Tagit ca 30 olika psykofarmaka sedativa hypnotika så yea. I know them all.
Vet inte om du försöker påstå att bara för att litium var skit för dig så är det skit för alla?
Det är vida känt att litium inte funkar för alla och ofta märks det tack och lov ganska fort att det inte funkar så man slipper lida i onödan.
Men om kroppen pallar litium så brukar det ge goda resultat.
Jag äter det själv sedan april 2021. Dock lite motsatt problem för mig, då den inte alltid tar udden av mina känslor så mycket som jag önskat trots att jag ligger lite i överkant på 6*42mg och 0.9 mmol/l. Men funkar fint för skydd mot det depressiva och tycks ge bättre återhämtning från mindre svackor.
Så kan vara lurigt när jag har mycket på gång och får ta mer extra hjälp av neuroleptika än tidigare. Påstås även det kan vara så att min adhd spökar mer pga litium eller om även annat spelar in som schizoida-spektrat eller personlighetssyndrom.
Men som andra sagt här också lätt värt att det en chans! OP du kanske redan har börjat jag hoppas det går väl för dig oavsett.