• 1
  • 2
2022-08-23, 19:23
Medlem
MrEarnests avatar
https://www.expressen.se/nyheter/gan...ociala-medier/

Lars Jönsson (Liberalerna) profileras nu flitigt som bl a "gängens värsta fiende" etc.

Är detta en Clark Kent, alltså en politiker som likt Superman har både kraft och möjlighet att göra skillnad?

Eller är detta något helt annat?

Någon i panelen som har en idé eller vision om vad detta är för något?
Citera
2022-08-23, 19:28
Medlem
Fontyls avatar
Liberalerna kommer bedra det svenska folket ännu en gång. Nu innan valet så förespråkar de högerpolitik men sen när M & KD kommer behöva samarbeta med SD gällande budgeten så kommer L svansa efter C som de alltid har gjort. Det är ett misstag om de kommer över 4%-Spärren.

Detta leder till att vi får behålla den nuvarande regeringen eller någon liknande konstellation. Är detta verkligen det bästa vi kan göra för att sätta stopp för gängen? Patetiskt.
Citera
2022-08-23, 19:41
Medlem
Han heter Jan Jönsson (inte Lars) och han är hård som sten!

Jan dansar: https://youtu.be/I3GkiGdTh8s
Citera
2022-08-23, 19:45
Medlem
fittslems avatar
Shottaz och vårbynätverket skakar av rädsla när dom ser Lars/Jan Jönsson.

Nu jävlar kommer dom sluta skjuta i sina ghetton.

Men jag tycker detta är rätt kul. Kan vara så att L bara ville trolla lite.
Senast redigerad av fittslem 2022-08-23 kl. 19:47.
Citera
2022-08-23, 19:45
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik

Nice. Visar att han har humor.

Naturligtvis är det inte Jönsson som person som man menar är gängens värsta fiende.
Citera
2022-08-23, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Naturligtvis är det inte Jönsson som person som man menar är gängens värsta fiende.

Nej, det har du rätt i. Det är Jönssons stenhårda metoder som skrämmer brottslingarna. Med ett lågaffektivt förhållningssätt vill Jönsson utmana manliga normer i förorterna och bekämpa kriminalitet genom samtal…
Citera
2022-08-23, 19:51
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:

Ja jävlar. Han heter ju Jan och inte Lars. Ber om ursäkt för denna tabbe.

Men ni fattar ju galoppen.
Citera
2022-08-23, 19:55
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Nej, det har du rätt i. Det är Jönssons stenhårda metoder som skrämmer brottslingarna. Med ett lågaffektivt förhållningssätt vill Jönsson utmana manliga normer i förorterna och bekämpa kriminalitet genom samtal…

Ja, nog är han en definition av lågaffektivt förhållningssätt. En stenhård definition, dessutom.
Om jag inte är helt ute och cyklar, så satte väl denna Jönsson ihop en riktig "special task force" som skulle garantera invånarna i Stockholm att IS-återvändarna inte skulle få en lugn stund.

Jönssons "special task force" skulle medelst telefonsamtal och brev kontakta IS-återvändarna.
Citera
2022-08-23, 19:57
Medlem
MrEarnests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Så måste det ju vara. För jag känner några gängkriminella jävlar och de var rätt överens om att de skulle använda Jönsson som tandpetare efter att ha käkat kebab.
Citera
2022-08-23, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Ja, nog är han en definition av lågaffektivt förhållningssätt. En stenhård definition, dessutom.
Om jag inte är helt ute och cyklar, så satte väl denna Jönsson ihop en riktig "special task force" som skulle garantera invånarna i Stockholm att IS-återvändarna inte skulle få en lugn stund.

Jönssons "special task force" skulle medelst telefonsamtal och brev kontakta IS-återvändarna.

Jan Jönsson känns som Sverige personifierat…
Citera
2022-08-23, 20:05
Medlem
Fontyls avatar
Citat:

Skön snubbe att ta en öl med. Men inte någon jag skulle lita på när det gäller att begränsa gängkriminaliteten. Men uppenbarligen så förstår han sig på vilken musik man tycker om i ghettot så lite respekt och heder kanske han kan få av förortskidzen. Speciellt om han dansar sådär i centrumet ibland...
Senast redigerad av Fontyl 2022-08-23 kl. 20:08.
Citera
2022-08-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Skön snubbe att ta en öl med. Men inte någon jag skulle lita på när det gäller att begränsa gängkriminaliteten. Men uppenbarligen så förstår han sig på vilken musik man tycker om i ghettot så lite respekt och heder kanske han kan få av förortskidzen. Speciellt om han dansar sådär i centrumet ibland...

Vettefan om jag skulle orka ta en öl med den snubben faktiskt. Han måste vara uppfostrad av två mammor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in