Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-12-09, 07:45
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Så hur går det? Har du kommit någonstans i dina försök att tracka scammers? Vilka steg tog du i så fall? Blev det en virtuell maskin? Är nyfiken att prova samma sak och vill höra hur dina försök gått, vad de försöker få dig att installera, osv.

Hej, det finns massor av information och länkar om det på engelska Quora. Det jag gör är något annorlunda. Jag har fått massor av bilder och info men det är en scam i scammen. Tycker bara resan är skoj och nyfiken på scriptet 😁😎 Jag kan få en fakeprofil på TikTok att kalla mig Alaye på ca 5min 😇 kul spel bara
__________________
Senast redigerad av Gaianzenith 2022-12-09 kl. 07:48.
Citera
2022-12-09, 08:10
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xinin
För att ge svar på originalfrågan istället för att börja dyka i 0-days och sårbarheter i kinesiska Androids.

Har scambaitat sedan indierna började ringa för säkert 10 år sedan nu, dom är helt inkompetenta när det kommer till datorer och kommer inte att göra några faktiska försök att faktiskt hacka din maskin. På sin höjd så sätter dom en syskey för att kunna hota dig men grundkonceptet i scamsen är att lura dig till att skicka pengar till dom pga en "skuld".
Skulden i sig visar dom genom att edita htmlen i din internetbank så att du tror att du fått mer pengar av dom än vad du faktisikt ska få, och därför måste du skicka tillbaka pengar genom giftcards, western union eller något annat mindre spårbart sätt.

Sure det finns personer som skulle kunna hacka dig, men det är inte dom som ringer dig.

Ok jag fattar, har fått massor av bilder och videochats, b la bilder från scammerbordet 😆. Nu väntar finalen i scripet efter ca 4 månader ”flykten hem till Nigeria från ghana” fantastiskt roligt 😁
Citera
2022-12-09, 09:06
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GleefulGoshawk61
Så hur går det? Har du kommit någonstans i dina försök att tracka scammers? Vilka steg tog du i så fall? Blev det en virtuell maskin? Är nyfiken att prova samma sak och vill höra hur dina försök gått, vad de försöker få dig att installera, osv.

Hej! Använder telefonen till chatten nu, det ska inte vara någon fara så länge jag inte trycker på länkar eller loggar in på scammerns mail som han föreslår.
Det finn massor av info på engelska Quora om hur man scammar scammers.

Det jag gör är lite annorlunda, dels är jag nyfiken på scriptets final som är pg nu. Sen är det kul att playa och få honom att göra olika saker, har massor med bilder, livechats, instsgramkonton info tom bilder från scammerbordet sexfilmer osv. Han tror jag köper scammen i scammen 😂😎 det var ett fakekonto på Tiktok från början, fick honom att outa sig på 20 min. Mitt rekord är 5 min till att en fakeprofil lägger in Alaye i en mening.
Citera
2022-12-10, 10:41
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
eller loggar in på scammerns mail som han föreslår.
Varför inte då? Kör du inte VPN?
Citera
2022-12-10, 12:25
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Varför inte då? Kör du inte VPN?

Jo jag har vpn på både dator och telefon men eftersom jag inte visste om det räcker ställde jag frågan här 🥸
Citera
2022-12-10, 12:32
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaianzenith
Jo jag har vpn på både dator och telefon men eftersom jag inte visste om det räcker ställde jag frågan här 🥸
Kör incognito mode och stäng ner webbläsaren när du är klar. Då finns det absolut ingen risk att du klantar till det.
Citera
2022-12-11, 14:09
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rawtaliban
Kör incognito mode och stäng ner webbläsaren när du är klar. Då finns det absolut ingen risk att du klantar till det.

Tack snyggt 👌👌👌👌
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback