Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-29, 14:53
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simba_rock
Tack, tittade på det, men det blev Good Morning hotell 949 kr/natt. Hade jag åkt själv hade Måby varit helt okey.
Ja, det är nog rätt tänkt - speciellt om man har barn med sig (framgick inte av tidigare inlägg hur många ni är i sällskapet).
Citera
2023-01-10, 19:51
  #14
Medlem
Ratis avatar
Är det möjligt att spendera natten inne på terminalen/flygplatsen?
Åker med ett plan som anländer 00:30 och ska åka vidare med ett annat plan 08:40. Känns ju lite onödigt att boka hotell bara för några timmar.
Citera
2023-01-10, 19:56
  #15
Medlem
Jag bodde i nån slags garderob där en gång. Minimalt rum med en säng i princip. Det var inne på Arlanda. Men det var 2014, så jag vet inte om det finns längre.
Citera
2023-01-11, 02:51
  #16
Medlem
Clarion har en ok svit med två badrum och utsikt över flygplatsen. Ligger dessutom inne i en av terminalerna. Helt ok restaurang också av Marcus Samuelsson. Finns ingen anledning att bo någon annanstans om man flyger tidigt från Arlanda.
Citera
2023-01-11, 03:16
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Jag bodde i nån slags garderob där en gång. Minimalt rum med en säng i princip. Det var inne på Arlanda. Men det var 2014, så jag vet inte om det finns längre.

Kan det ha varit Rest and fly?

Den har gått i konkurs.
Citera
2023-01-11, 03:24
  #18
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det möjligt att spendera natten inne på terminalen/flygplatsen?
Åker med ett plan som anländer 00:30 och ska åka vidare med ett annat plan 08:40. Känns ju lite onödigt att boka hotell bara för några timmar.

Risken finns att polisen tar dig som en luffare, uteliggare och sätter handfängsel på dig och kör iväg dig mitt i natten till någon förort utan att lyssna på dig.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ngen-laggs-ned
Citera
2023-01-11, 03:33
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Risken finns att polisen tar dig som en luffare, uteliggare och sätter handfängsel på dig och kör iväg dig mitt i natten till någon förort utan att lyssna på dig.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ngen-laggs-ned


Nu var han ju en "luffaretyp".

Det sover alltid folk på Arlanda, lite här och var. Tror inte att de har något jätteproblem med hemlösa på Arlanda.
Jag föredrar det dyrare alternativet att sova på nåt av terminalens hotell, eller helt enkelt komma nån timme tidigt och snooza lite inne på terminalen, sen kan man ju alltid sova på planet om man fortsatt är trött.
Citera
2023-01-11, 03:39
  #20
Medlem
fikasugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Nu var han ju en "luffaretyp".

Det sover alltid folk på Arlanda, lite här och var. Tror inte att de har något jätteproblem med hemlösa på Arlanda.
Jag föredrar det dyrare alternativet att sova på nåt av terminalens hotell, eller helt enkelt komma nån timme tidigt och snooza lite inne på terminalen, sen kan man ju alltid sova på planet om man fortsatt är trött.

För mig så ser ju dom flesta svenskar som en luffare. Ta bara när dom kommer till Thailand så skulle man ju kunna tro att dom har sovit i ett dike under hela resan.
Citera
2023-01-11, 03:41
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
För mig så ser ju dom flesta svenskar som en luffare. Ta bara när dom kommer till Thailand så skulle man ju kunna tro att dom har sovit i ett dike under hela resan.

Det har man väl oxå efter en 12h flight...
Citera
2023-01-13, 21:15
  #22
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fikasugen
Risken finns att polisen tar dig som en luffare, uteliggare och sätter handfängsel på dig och kör iväg dig mitt i natten till någon förort utan att lyssna på dig.

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...ngen-laggs-ned
Den där killen befann sig väl landside? Användaren du besvarar bör hålla till airside och där tvivlar jag på att polisen letar uteliggare och liknande.
Citera
2023-01-13, 21:23
  #23
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det möjligt att spendera natten inne på terminalen/flygplatsen?
Åker med ett plan som anländer 00:30 och ska åka vidare med ett annat plan 08:40. Känns ju lite onödigt att boka hotell bara för några timmar.
Jag har sovit på Arlanda vid två tillfällen. Inga problem alls, men jag pratade med väktarna. Det var iofs länge sedan men har du biljett tror jag inte de slänger ut dig.
Citera
2023-02-08, 13:19
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Den där killen befann sig väl landside? Användaren du besvarar bör hålla till airside och där tvivlar jag på att polisen letar uteliggare och liknande.

Även om man befinner sig på landside, så blir man inte ivägskickad om man kan visa upp en
biljett på avresa. Bara att förklara att man landat nyss och skall vidare nästa morgon.
Förutom prisnivån på mat&dryck så skulle jag nog ochså hålla mej till airside.
Bättre faciliteter över lag.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f3446853

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback