Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
  • 1
  • 2
2022-08-22, 14:02
  #13
Medlem
Dadelmannens avatar
Helt fantastiskt! Vilken prosa. Blev helt uppslukad av berättelsen. Jag var bergis på att du när som helst skulle stöta på någon när du vandrade runt i skogen.
Citera
2022-08-22, 14:34
  #14
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Som föredetta sprutnarkoman så är det ju inte utan ett stort mått ängslighet och kliande underarmar när man läser injektionsritualen. Den är spot on!
Citera
2022-08-22, 14:49
  #15
Medlem
Bigboybadasss avatar
Fan va bra!
Citera
2022-08-22, 15:10
  #16
Medlem
retardators avatar
Du skriver jävligt bra!
Citera
2022-08-22, 20:15
  #17
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Jag gillar dina tripprapporter, TS!

Citat:
Ursprungligen postat av Dadelmannen
Helt fantastiskt! Vilken prosa. Blev helt uppslukad av berättelsen. Jag var bergis på att du när som helst skulle stöta på någon när du vandrade runt i skogen.

Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Som föredetta sprutnarkoman så är det ju inte utan ett stort mått ängslighet och kliande underarmar när man läser injektionsritualen. Den är spot on!

Citat:
Ursprungligen postat av Bigboybadass
Fan va bra!

Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Du skriver jävligt bra!


Tack! Det är ord som era som får mig att vilja fortsätta skriva!
__________________
Senast redigerad av Zabriskie.Point 2022-08-22 kl. 20:25.
Citera
2022-08-23, 22:48
  #18
Medlem
kbb-ogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point
Tack! Det är ord som era som får mig att vilja fortsätta skriva!

Bra det! Skriv på! Får tjocka Burroughs-vibbar <3
Citera
2022-08-25, 01:56
  #19
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Ännu ett mästerverk av Zabriskie.Point! Härligt fortsätt med dina rapporter!
Citera
2022-08-25, 20:31
  #20
Medlem
Fyndigt-namns avatar
Min uppfattning är att barnet du hörde och skulle rädda var barnet i dig själv som inte fått kärlek, som du själv måste ge kärlek. Men du tampas med den där varelsen, varelsen i dig, som inte kan stå emot dina begär för att istället ge kärlek till och rädda ditt inre barn.
Viljan och styrkan som finns där för ditt inre barn väcks till liv, men du ger till slut upp sökandet efter barnet och rör dig tillbaka med all kraft du har till det kända, till begären. Ormarna på vägen dit är en symbol för 'den förbjudna frukten' som du faller för och du struntar i barnets skrik när du väl är tillbaka och fullföljer på begären och vek dig för att bli mer som varelsen du såg.

Riktigt intressant läsning!
__________________
Senast redigerad av Fyndigt-namn 2022-08-25 kl. 21:26.
Citera
2022-08-26, 22:27
  #21
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Ännu ett mästerverk av Zabriskie.Point! Härligt fortsätt med dina rapporter!

Stort tack, och tack för att du tog dig tid att läsa!

Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Min uppfattning är att barnet du hörde och skulle rädda var barnet i dig själv som inte fått kärlek, som du själv måste ge kärlek. Men du tampas med den där varelsen, varelsen i dig, som inte kan stå emot dina begär för att istället ge kärlek till och rädda ditt inre barn.
Viljan och styrkan som finns där för ditt inre barn väcks till liv, men du ger till slut upp sökandet efter barnet och rör dig tillbaka med all kraft du har till det kända, till begären. Ormarna på vägen dit är en symbol för 'den förbjudna frukten' som du faller för och du struntar i barnets skrik när du väl är tillbaka och fullföljer på begären och vek dig för att bli mer som varelsen du såg.

Riktigt intressant läsning!


Mycket intressant analys!
Citera
2022-09-16, 20:33
  #22
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Fråga: vad fan var det för hus du hamna vid?

Har försökt få klarhet i det många gånger. Frågat gamla tjackisar, alkisar etc.
En gång träffade jag på en ung kille, som påstod att det var ett gäng narkomaner och alkisar som bodde i någon form av kollektiv där. Men i nästa mening började han tala om hur de utrotade hela familjer, så jag vet inte. Kan ju säga att det i alla fall inte minskade mina psykotiska tendenser av att höra någon annan säga det...

Å andra sidan så är det flera andra som sagt att de inte vet vilka som bor där, men att det är skumma människor, som; "är ute och klyver ved klockan tre på natten".

Så något skumt händer i det där förbannade huset i alla fall.
Citera
2022-09-17, 01:27
  #23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabriskie.Point

Å andra sidan så är det flera andra som sagt att de inte vet vilka som bor där, men att det är skumma människor, som; "är ute och klyver ved klockan tre på natten".

Så något skumt händer i det där förbannade huset i alla fall.

Jag känner en gubbe som brukar vara ute och klyva ved vid just tre tiden på natten/morgonen. Men det är ett jävligt udda beteende.
Citera
2022-09-18, 15:46
  #24
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag känner en gubbe som brukar vara ute och klyva ved vid just tre tiden på natten/morgonen. Men det är ett jävligt udda beteende.


Hände uppe i Luleå under sommarhalvåret att folk låg och mekade och klöv ved och sånt mitt i nätterna, men då var ju också solen uppe.

Nere i södra Sverige är det enligt min uppfattning mest pundare som ägnar sig åt vedklyvning och gräsklippning och dylika trädgårdsbestyr mellan 00-05.

Var gubben amfetaminist?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback