Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-02, 18:56
  #1
Medlem
Hej.

Köpte en w810i från pixmania, glömde dock att kolla vilket språk telefonen var på och nu har den engelska och franska när den väl kommer fram. Borde egentligen ha kollat det innan, men glömsk som man är....

Nu undrar jag följande, går det att uppgradera eller flasha om telefonen så svenskt språk tillkommer? Är väldigt jobbigt att köra T9 med engelska, blir den gamla klassiska 1-2-3 klick för att komma fram till en bokstav och så vidare. Hur går jag isådana fall tillväga? Går det att själv ladda hem firmware och uppdatera geom datakabeln eller måste jag lämna in telefonen?

Orolig värre...
Citera
2006-07-02, 20:31
  #2
Medlem
mrcleans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddi
Hej.

Köpte en w810i från pixmania, glömde dock att kolla vilket språk telefonen var på och nu har den engelska och franska när den väl kommer fram. Borde egentligen ha kollat det innan, men glömsk som man är....

Nu undrar jag följande, går det att uppgradera eller flasha om telefonen så svenskt språk tillkommer? Är väldigt jobbigt att köra T9 med engelska, blir den gamla klassiska 1-2-3 klick för att komma fram till en bokstav och så vidare. Hur går jag isådana fall tillväga? Går det att själv ladda hem firmware och uppdatera geom datakabeln eller måste jag lämna in telefonen?

Orolig värre...

För den som har upplåsningsutrustning så är det inga problem, däremot kan du inte göra det själv även om du försöker via sonyericsson´s updatesida med hjälp av datakabeln.
Citera
2006-07-03, 12:19
  #3
Medlem
antingen får du skaffa kabel och program så du kan byta språkversion, finns olika program för detta, se tex gsmteknik.se för priser och annan info.. alt så får du vända dig till Pixmania, att vända sig till någon serviceverkstad är ingen idé, de kommer bara hänvisa dig till Pixmania.
Citera
2008-01-12, 19:18
  #4
Medlem
Musfarbrorns avatar
Lånar den här gamla tråden. Min kompis har ett problem med sin K810i. Han totalåterställde den på grund av att den slog av så fort han skulle skriva ett sms. Efter totalåterställningen så verkar inte t9-funktionen existera. Någon som har någon aning vad det kan bero på?
__________________
Senast redigerad av Musfarbrorn 2008-01-12 kl. 19:45.
Citera
2008-01-12, 20:06
  #5
Medlem
Henkeeee-s avatar
Det är inte bara det att T9 har slagits av då? Säg åt honom att hålla inne "*" i några sekunder när han är inne o skriver ett SMS.
Citera
2008-01-13, 11:54
  #6
Medlem
Musfarbrorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
Det är inte bara det att T9 har slagits av då? Säg åt honom att hålla inne "*" i några sekunder när han är inne o skriver ett SMS.

Nej. Det är precis som om T9 inte ens existerar som funktion.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback