Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-05, 21:20
  #1021
Medlem
Märke: Camel Active Shisha Green
Pris: 52 kr
Nikotinhalt: 0,6 mg
Inköpsplats: ICA
Betyg: 8 av 10. Smakar svagt sött och har en ganska rivande känsla i halsen. Ingen lustig eftersmak eller på annat sätt obehaglig känsla av att rökas. Brinner lagom fort och ger ingen särskild känsla av att bli väldigt torr och unken i mun och hals. Vanligtvis ogillar jag smaksatta cigaretter och i synnerhet de som är baserade på mentol. Doften på röken var söt och len. Den här föll mig dock väldigt bra i smaken.

Märke: Prince Additive Free Black
Pris: 55 kr
Nikotinhalt: 0,8 mg
Inköpsplats: City Gross
Betyg: 6 av 10. Det var inga fel på cigaretten i sig och smaken var inget utmärkande. Luktar, smakar och känns mer eller mindre som vanliga Prince Röd och river i halsen. Det jag ogillade med dessa liksom även med vanliga Prince är att de tycks bidra till en väldig torrhet i munnen som gör att hals och tunga upplevs som sura och brännande i viss utsträckning. På grund av detta faller betyget något. I övrigt en godkänd cigarett.

Märke: Benson & Hedges Slide Black
Pris: 46 kr
Nikotinhalt: 0,8 mg
Inköpsplats: City Gross
Betyg: 9 av 10. Bland mina favoritcigaretter. Ger en rivande känsla i halsen som är behaglig och utan några tendenser till att smaka dåligt. Smaken upplevs som att tobaken verkligen brinner och bränts vid nästan. Doftar riktig tobaksrök och vid rökning av dem uppstår mycket kompakt rök vid utandning. Brinner något fort tycker jag men det är ingenting som stör. Helt klart några av mina favoriter på marknaden just nu och det är synd att de säljs i så liten utsträckning. Lite annorlunda paket också jämfört med andra märken.

Märke: Winston Röd
Pris: 43 kr
Nikotinhalt: 0,8 mg
Inköpsplats: Alla butiker
Betyg: 10 av 10. Mina favoriter. Detta med anledning av att de både är billiga, smakar väldigt gott, brinner lagom fort samt river riktigt mycket i halsen. Jag gillar paketen och tycker överlag att de gör sig förtjänta av mitt betyg. Dessa köper jag mer än gärna både på grund av priset men även på grund av att de är mina favoriter.

Märke: Hobson Röd
Pris: 56 kr - osäker, kan varit högre.
Nikotinhalt: 1,0 mg
Inköpsplats: Coop
Betyg: 7 av 10. Väldigt stark för halsen, smakar bra och brinner lagom fort. Trots att de är tunnare än vanliga cigaretter påverkar inte detta känslan av att röka dem och förstör heller inget. De har 20-pack vilket är ett plus men på grund av priset och att de är väldigt ovanliga får de inte mer än sju. Överlag en bra cigarett som jag gillar.

Jag varierar ofta mellan olika märken och testar gärna nya sorter. Favoriterna är Winston, Benson & Hedges, John Silver eller Right. Bland de sämre ligger samtliga av Lidls cigaretter, Pall Mall, LM, Level, Goal, Basic, Chesterfield samt Red Eagle.
Citera
2014-03-09, 15:19
  #1022
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenhigh
Bra recensioner. Pröva gärna Winston Blue om du inte gjort det tidigare.
Smakar mycket bra och man slipper lite av skiten som kan skada kroppen.
(Jämfört med Winston röd)
Citera
2014-03-11, 12:45
  #1023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Bra recensioner. Pröva gärna Winston Blue om du inte gjort det tidigare.
Smakar mycket bra och man slipper lite av skiten som kan skada kroppen.
(Jämfört med Winston röd)

Tack! Winston Blå/Svart har jag provat och kan hålla med dig om att de är väldigt goda. Blir möjligtvis ett sådant paket nästa gång jag köper nya cigaretter.

Märke: Camel Active Shisha Ruby
Pris: 52 kr
Nikotinhalt: 0,6 mg
Inköpsplats: Turkkiosk
Betyg: 4 av 10. Så länge som man inte klickar på filtret smakar de helt okej. Däremot om man får för sig att trycka sönder bollen inne i filtret uppstår en smak av rosor och parfym som andra medlemmar uttalat sig om. En väldigt säregen smak som åtminstone inte jag uppskattar särskilt mycket. I övrigt river röken i lungorna och ger ingen konstig surhet eller motsvarande vid utandning.

Märke: Essential Soft Pack Red
Pris: Ingen aning.
Nikotinhalt: 1,0 mg
Inköpsplats: Fick dem av en bekant. Spanska cigaretter i vilket fall.
Betyg: 2 av 10. Den enda faktiska fördelen med dessa cigaretter enligt mitt tycke är styrkan som står på sidan av paketet. De luktar även någorlunda gott när de brinner. Sedan när man väl faktiskt röker dem smakar de surt, röken känns överhuvudtaget inte alls när man inhalerar den utan kan närmst jämföras med att andas in vanlig luft och vid utandning upplevs det som att munnen blir oerhört torr. De brinner dessutom väldigt ojämnt. Faktum är att det är bland de sämsta cigaretterna jag har testat.
Citera
2014-03-13, 20:51
  #1024
Medlem
Läste två recensioner ovan på ATU Red. Verkar vara skilda meningar kring dem. Är det fler som har provat dessa cigaretter och kan göra ett utlåtande om dem? Jag tänkte köpa dem i helgen och har faktiskt aldrig sett dessa innan förrän jag såg att min lokala turkkiosk hade fått in dem.

Slänger in tre recensioner till på tre märken jag tycker om.

Märke: Camel Gul
Pris: 52 kr
Nikotinhalt: 0,8 mg
Inköpsplats: Alla affärer
Betyg: 8 av 10. Dessa tycker jag om väldigt mycket. River i halsen och smakar bra. Luktar som cigaretter ska lukta och ger ingen lustig bismak. Tycker dessutom om paketen. Camel överlag går hem hos mig.

Märke: John Silver Hårdpack
Pris: 55 kr
Nikotinhalt: 1,0 mg
Inköpsplats: Alla affärer
Betyg: 9 av 10. Bland de bättre på marknaden. I toppen av mina favoriter bland cigaretter ligger Winston, dessa, Right och Benson & Hedges som jag skrev ovan. De ger en skön rivande känsla i halsen vid inhalation, luktar riktig tobak vid förbränning och är dessutom bland de starkare på marknaden när det kommer till nikotinhalt vid korta cigaretter. Paketen är stilrena och brinner lagom fort. Det som är lite synd är att de är så dyra och därför låter jag bli att köpa dem varje gång. Å andra sidan blir det lite mer speciellt när man väl inhandlar ett paket.

Märke: Right Röd Kort
Pris: 55 kr
Nikotinhalt: 0,9 mg
Inköpsplats: Alla affärer
Betyg: 9 av 10. Dessa ligger också bland favoriterna. Lite synd är liksom John Silver att de kostar väldigt mycket. Smaken är ren och god. De river mycket i halsen och brinner inte för fort och inte heller för långsamt. Ger en väldigt kraftig tobakslukt när de brinner och man luktar riktigt mycket efter att ha rökt dem. Paketen är stilrena och de finns även som lång variant. De långa är dock sämre än de korta enligt mitt tycke. Detta är dock något som gäller rent generellt för samtliga cigaretter.

Märke: Look Röd
Pris: 55 kr (osäker)
Nikotinhalt: 0,9 mg
Inköpsplats: ICA
Betyg: 8 av 10. Jag tycker att smaken är god, de river i halsen och luktar gott när de brinner. Det jag däremot kan tycka är sämre med dem är att de endast finns som långa. Det blir inte samma känsla att röka långa cigaretter som de korta. Ofta blir man torr i munnen efter en stund och smaken blir sämre efter att man har rökt halva. Är man väldigt röksugen är dock långa cigaretter bra men annars föredrar jag korta. Precis som Prince (Look tillverkas av House of Prince) kan det ibland hända att en brännande känsla uppstår på tungan vid rökning. Detta händer dock inte varje gång. Paketen ser bra ut enligt mitt tycke. En annan sak jag upplever emellanåt med dessa är att jag kan få magknip av dem. Om det är en tillfällighet eller inte vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av Farenhigh 2014-03-13 kl. 21:14.
Citera
2014-03-19, 20:36
  #1025
Medlem
L4V4s avatar
-Namn: фэст
-Pris: Ger 220/Limpa
-Smak: Knappt någon smak alls
-Nikotin: Tror det är 0.8-1.0
-Slutsats: I sin prisklass oslagbar
Citera
2014-03-28, 15:01
  #1026
Medlem
Namn: Muratti Azure
Pris: Ca. 30 kr/paket
Nikotinhalt: 0,7 mg
Inköpsplats: Turkkiosk
Betyg: 9/10. Importerade från Turkiet, tror jag. Extremt prisvärda, smakar som Lucky Strike Blåa på ett ungefär. Väldigt lena i halsen, och det känns som man får mycket i sig när man tar ett bloss. Brinner lagom snabbt. Har ganska långa filter med en bit papper som sticker ut. Men pappret är hårt och knögglar inte ihop sig medans man röker. Tyckte det var lite konstig känsla först, men nu har jag börjat gilla det som fan. Kan tänka mig att de inte finns överallt dock, bara hittat de på två ställen.
Citera
2014-04-05, 22:04
  #1027
Medlem
Behöver en ny cigg sort jag brukar röka Pall Mall Menthol men har tröttnat på menthol smaken så jag vill ha tips på goda cigg får gärna vara click med en god smak och inte allt för dyra?
Citera
2014-04-09, 16:54
  #1028
Medlem
Rippless avatar
Är inte rökare, dock kan jag köpa ett paket ibland och ha i en vecka mest för att det kan vara bra att ha (fest, tråkig kväll osv). Köper alltid Pall Mall röda klick om det finns, annars utan klick. Godare cigg finns inte.
Citera
2014-04-29, 21:21
  #1029
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sevantina
Behöver en ny cigg sort jag brukar röka Pall Mall Menthol men har tröttnat på menthol smaken så jag vill ha tips på goda cigg får gärna vara click med en god smak och inte allt för dyra?
Chesterfield kanske? Kostar 43 kurre och har en god smak
Citera
2014-04-30, 12:16
  #1030
Medlem
Malmbergsbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheReef
Chesterfield kanske? Kostar 43 kurre och har en god smak

Chesterfield är helt klart godkända men jag föredrar Winston

Märke: John Silver mjukpaket.
Pris: Köpte dom för 54 kronor om jag minns rätt.
Nikotinhalt: 1,0 mg.
Betyg: Ger helt klart dessa 10/10, riktigt goda cigaretter med hög kvalité! Tycker dom påminner om Prince en hel del.
Citera
2014-05-01, 15:52
  #1031
Medlem
Om nu ngn. fortf. kollar denna tråd:

Först & främst - rulla egna, det e mycket billigare & godare. Du kan dessutom bestämma hur hårt rullade de skall vara etc.

De som sökte efter Petterøe's 3 rulltobak - den finns hos Snusbolaget.se.
http://www.snusbolaget.se/varumarken...petteroes.html


Verkar dock vara ung. samma som Tiedemanns 3 (det står dessutom: Manufactured by Tiedemanns på fickan - måste dock öppnas för att kunna texten). De
luktar ungefär lika & är samma snitt & pris. Fast jag vet dock inte om smaken e lika. Tiedemanns har 4 olika sorter.

Personligen tycker jag att Hamiltons, Drum resp. J. Silver (finns i 3 varianter) är bra att variera mellan. Alla finns hos Snusbolaget.

Se under: Varumärken/Övrig tobak - för att se vilka märken de för.

Frakten e 59:- (fraktfritt över 1000:-) - så om ngr. polare best. gemensamt...

---

För de som anv. E-cigg finns det även pipa: http://www.elekcig.se/collections/el...s/ismoka-ipipe
__________________
Senast redigerad av Maxentia 2014-05-01 kl. 15:59.
Citera
2014-05-02, 20:34
  #1032
Medlem
TheReefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxentia
Om nu ngn. fortf. kollar denna tråd:

Först & främst - rulla egna, det e mycket billigare & godare. Du kan dessutom bestämma hur hårt rullade de skall vara etc.

De som sökte efter Petterøe's 3 rulltobak - den finns hos Snusbolaget.se.
http://www.snusbolaget.se/varumarken...petteroes.html


Verkar dock vara ung. samma som Tiedemanns 3 (det står dessutom: Manufactured by Tiedemanns på fickan - måste dock öppnas för att kunna texten). De
luktar ungefär lika & är samma snitt & pris. Fast jag vet dock inte om smaken e lika. Tiedemanns har 4 olika sorter.

Personligen tycker jag att Hamiltons, Drum resp. J. Silver (finns i 3 varianter) är bra att variera mellan. Alla finns hos Snusbolaget.

Se under: Varumärken/Övrig tobak - för att se vilka märken de för.

Frakten e 59:- (fraktfritt över 1000:-) - så om ngr. polare best. gemensamt...

---

För de som anv. E-cigg finns det även pipa: http://www.elekcig.se/collections/el...s/ismoka-ipipe
Billigare att rulla egna? Jag gick till min lokala tobaksaffär och fick 32gram rulltobak för 99 kr + rullpapper för 7 kr och filter för 12 vilket blir sammanlagt 118kr som räcker till ~40 cigaretter, för du får 2 cigarettpacket för 86 kr vilket blir 38 cigaretter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback