Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-17, 12:41
  #1
Medlem
Hej någon som har kolla på sportfiske butiker på nätet och vad som har bäst priser på sina grejer då många butiker har väldigt höga priser på framför allt beten, ni kan väll länka här nere vilka ni tycker är bra och har rimliga priser!
Citera
2022-08-17, 13:10
  #2
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Hej någon som har kolla på sportfiske butiker på nätet och vad som har bäst priser på sina grejer då många butiker har väldigt höga priser på framför allt beten, ni kan väll länka här nere vilka ni tycker är bra och har rimliga priser!


Det känns som de flesta ligger runt samma priser +- 5 eller 10 spänn.
Citera
2022-08-17, 13:43
  #3
Medlem
Kika ifall du kan hitta sidof i utlandet tex polen skitbilligt där
Citera
2022-08-17, 15:33
  #4
Medlem
K-Glitchens avatar
Var in på XXL butiken för ett par år sedan och då sålde dom 2 st lotto-spinnare för 99kr.
Idag säljs dom för 139 kr styck.

Helt jävla sjukt vad dyrt det blivit.
Citera
2022-08-17, 22:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Var in på XXL butiken för ett par år sedan och då sålde dom 2 st lotto-spinnare för 99kr.
Idag säljs dom för 139 kr styck.

Helt jävla sjukt vad dyrt det blivit.

Jo har blivit sjukt dyrt inte lust att pröjsa 200spänn för en jigg låter inte ens rimligt… snart har vi inte råd att fiska i detta land heller xD
Citera
2022-08-18, 12:40
  #6
Medlem
FujitsuNakajimas avatar
Bra priser på ordentligt och avancerat sportfiske vill jag hävda finns hos nästintill alla sportfiskebutiker. Vill inte ge en exakt siffra, då jag inte känner till den, men seriösa sportfiskebutiker har åtminstone en majoritet i utbudet med bra prylar. Oftast har de mindre hörnor av B-prylar som säljs till ett billigare pris.

De flesta sportfiskebutiker utgår ifrån att kunden inte bara vill köpa på sig prylar, utan också ha rådgivning och rekommendationer i samband med försäljningen. Det är min upplevelse. Å andra sidan har jag bara besökt butiker i södra och norra Sverige. Shoppar jag online vänder jag mig till finska sidor.

Om du bor i södra Sverige och har vägarna förbi, hör och häpna, GEKÅS och Ullared så är det verkligen värt ett besök. De har ett väldigt blandat utbud. Men mycket utav grejerna är bra. Utbudet inriktat för sportfiskare har åtminstone varit stort. Hur det är idag vet jag inte. Men jag upplever det som att de säljer sina fiskeprylar med någon enstaka öre som ren vinst. Köpte tre Droppen 12g där för 59 kr sist. Aldrig besökt en butik som säljer en Abu Garcia Droppe - 12g för mindre än 30 kr/st.

Utbudet bland fiskespön är dock riktigt B. Rör inte de sakerna är mitt råd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback