Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-18, 00:00
  #169
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tobias Andersson [SD] postade ikväll på twitter en bild på tunnelbanetåget som var SD-smyckat och skrev;

"Välkommen till återvandringståget. Du innehar en enkelbiljett.
Nästa stopp, Kabul!"

Detta blev direkt en boll i läge för smashning och Annie Lööf var nog den första på att drämma till den och av kommentarerna på twitter så verkar både SD-sympatisörer som sympatisörer för L, KD och M inte vara helt förtjusta i inlägget. Medan V/S/C/MP fick rejält vatten på sin kvarn och postar tågräls till koncentrationsläger mm.

Vad tror ni, sket "SD-Tobbe" precis i det bruna skåpet som gör att de 12000 väljare som ännu inte har bestämt sig och som kommer påverka valet nu gav Maggan 4 år till?

Svårt att veta hur potentiella väljare som står och väger ser på detta. Förhoppningsvis tappar AfS till SD.
Citera
2022-08-18, 00:04
  #170
Avstängd
InteriorDecorators avatar
Det tror jag inte. Jag hade övergett SD. Nu vann dem tillbaka min röst.
Citera
2022-08-21, 09:46
  #171
Medlem
Ja det tror jag. Det inte bara förstörde tunnelbanekampanjen, utan även för borgerliga som nu (iallafall innan tweeten ) tycker/tyckte det är ok att inte bara låta SD trycka gult utan även förhandla om sakfrågor.

Speciellt när han själv inte ångrar något och Dick också håller med utan att kunna argumentera vettigt. Att det eventuellt syftar på ensamkommande blir inte så tydligt.

Undrar vad hänvisningen till ”det var Annie som började” syftade till men tyvärr premiumartikel på Aftonbladet.

Hade jag varit Ulf K hade jag bett Jimmy att sparka Tobias Andersson. Om det yngre gardet i SD kör med retorik att ”alla ska utvisas” är verkligen SD-tåget och dess samarbete med borgerliga partier på väg att spåra ur.
Citera
2022-08-21, 09:51
  #172
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Tobias Andersson [SD] postade ikväll på twitter en bild på tunnelbanetåget som var SD-smyckat och skrev;

"Välkommen till återvandringståget. Du innehar en enkelbiljett.
Nästa stopp, Kabul!"

Detta blev direkt en boll i läge för smashning och Annie Lööf var nog den första på att drämma till den och av kommentarerna på twitter så verkar både SD-sympatisörer som sympatisörer för L, KD och M inte vara helt förtjusta i inlägget. Medan V/S/C/MP fick rejält vatten på sin kvarn och postar tågräls till koncentrationsläger mm.

Vad tror ni, sket "SD-Tobbe" precis i det bruna skåpet som gör att de 12000 väljare som ännu inte har bestämt sig och som kommer påverka valet nu gav Maggan 4 år till?

Det gjorde han. Som SD alltid gör.
Ett extremt och fullständigt vedervärdigt uttalande. Helt i linje med brunsåsen.

Citera
2022-08-21, 10:07
  #173
Medlem
Innovativt och roligt. Kan faktiskt tänka mig att rösta på ett parti som SD, eftersom de har en transparens som tilltalar mig!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback