Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-15, 08:05
  #865
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Kan Du utveckla?
fup finns ju den är inte stor..bläddra fram till hon tjejens förhör och jämför det med vad han sagt ..så är det lite olika historier
Citera
2022-10-16, 08:34
  #866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
fup finns ju den är inte stor..bläddra fram till hon tjejens förhör och jämför det med vad han sagt ..så är det lite olika historier
Tackar!
Det var något av det vimsigaste och snurrigaste jag läst.
- gå brandvakt i Gbg skumma kvarter nattetid med en pistol
- bli nedslagen alt kört omkull på cykel???
- inte anmäla
Slutsats:
- licens ryker
- straff? Killen/gubben är inte tillräknelig. Ett saftigt bötesbelopp för att inte haft koll?? Svår bedömning! Killen i skytteklubben som skrivit på lämplighetsintyget borde få sig en uppsträckning!
Citera
2022-10-16, 14:02
  #867
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice9mm.
Tackar!
Det var något av det vimsigaste och snurrigaste jag läst.
- gå brandvakt i Gbg skumma kvarter nattetid med en pistol
- bli nedslagen alt kört omkull på cykel???
- inte anmäla
Slutsats:
- licens ryker
- straff? Killen/gubben är inte tillräknelig. Ett saftigt bötesbelopp för att inte haft koll?? Svår bedömning! Killen i skytteklubben som skrivit på lämplighetsintyget borde få sig en uppsträckning!

läs även vad hans ex säger i förhör vad hon vet om detta och vad han säger till henne när han kommer dit efter detta ska ha hänt...
Citera
2022-10-16, 19:44
  #868
Medlem
Alwaysrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
läs även vad hans ex säger i förhör vad hon vet om detta och vad han säger till henne när han kommer dit efter detta ska ha hänt...
Svårt att analysera exakt vad som hänt.
Frågan kring framtida licenser är glasklar!
Frågan kring straff tycker jag också är glasklar. En SIG kostar svart utan licens ca 5-30’ (vet ej säkert). Det bör bli böter på minst
30 samt att pistolen förverkas. Då kommrr ingen på samma smarta idé.

Klarar han likt Kristersson utan böter är något fel! K
Citera
2022-10-16, 19:58
  #869
Medlem
Inspirit81s avatar
kan meddela att dömd GM är försatt på frifot..därmed gör rätten bedömningen han inte är farlig risken för återfallande i brott väldigt låg samt att han inte kan störa utredningen..är lite förvånad pgr av det långa straffet 2.5år att dom släpper han..
Citera
2022-10-20, 14:51
  #870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
kan meddela att dömd GM är försatt på frifot..därmed gör rätten bedömningen han inte är farlig risken för återfallande i brott väldigt låg samt att han inte kan störa utredningen..är lite förvånad pgr av det långa straffet 2.5år att dom släpper han..

Han skall frikännas helt och hållet för olyckan på spårvagnen, som finns på video. Han gör visserligen mantelrörelse på vapnet vilket sätter en kula i själva avskutningsröret (vi kallar detta för pistol) - och det är en medveten handling.
__________________
Senast redigerad av Whistlehead 2022-10-20 kl. 14:58.
Citera
2022-10-21, 11:31
  #871
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fegefester
Jag vet vem den där gubben är. Tror han är hemlös, men framför allt så har han inte alla hästarna i stallet. Min kompis har en film från när vi såg honom utanför nordstan och han skällde ut vad jag tror var en väldigt elak soptunna.

Ladda upp och länka till filmklippet?
Citera
2022-11-01, 11:52
  #872
Medlem
Hur gick det för han som drittlade bort sin pistol?
Citera
2023-12-08, 19:32
  #873
Medlem
Satt med honom i anstalt, något snurrig men jävligt snäll och ofarlig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback