Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-16, 00:06
  #1
Medlem
Tjenare tänkte kolla om det finns någon erfarenhet om fisket efter gädda kring Nynäshamn eller närheten?
Citera
2022-08-16, 00:31
  #2
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Har metat en del gädda i Nynäsviken och Hamnviken med någorlunda resultat. Båt är dock nästan ett måste.
Citera
2022-08-16, 00:46
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har metat en del gädda i Nynäsviken och Hamnviken med någorlunda resultat. Båt är dock nästan ett måste.


Okej jo båt har jag och är alltid en fördel när man fiskar betydligt roligare att fiska från båt än från land
Citera
2022-08-16, 00:58
  #4
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Okej jo båt har jag och är alltid en fördel när man fiskar betydligt roligare att fiska från båt än från land

Har du tillgång till båt kan jag rekommendera Hamnviken. Finns gott om vassruggar att kasta mot och även om jag ”bara” metat på aktuell plats har jag alltid fått fångst. Inget stort men några gäddor kring två-tre kilo iaf. Kan nämna att jag alltid haft otur gällande gäddor och storlek, men all fisketid borde jag ha ett gäng över tio kilo på meritlistan men största ligger nog kring fem. Kanske sex kilo…

Bäst fiske har du nog tidig morgon innan vattnet hunnit bli varmt. Sent kvällsfiske kan också funka men jag hade satsat på tidig morgon. En Zalt i papegojfärg tror jag stenhårt på.
Citera
2022-08-16, 01:01
  #5
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
För att få veta om någon har fått gädda i olika sjöar i Nynäshamn området?

Gällande sjöar är jag också intresserad, gärna tips på bra ställen att slå upp ett litet tält på också.
Citera
2022-08-16, 01:01
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har du tillgång till båt kan jag rekommendera Hamnviken. Finns gott om vassruggar att kasta mot och även om jag ”bara” metat på aktuell plats har jag alltid fått fångst. Inget stort men några gäddor kring två-tre kilo iaf. Kan nämna att jag alltid haft otur gällande gäddor och storlek, men all fisketid borde jag ha ett gäng över tio kilo på meritlistan men största ligger nog kring fem. Kanske sex kilo…

Bäst fiske har du nog tidig morgon innan vattnet hunnit bli varmt. Sent kvällsfiske kan också funka men jag hade satsat på tidig morgon. En Zalt i papegojfärg tror jag stenhårt på.

Okej får pröva lägga i båten o glida ut där någon morgon
Citera
2022-08-16, 01:03
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har du tillgång till båt kan jag rekommendera Hamnviken. Finns gott om vassruggar att kasta mot och även om jag ”bara” metat på aktuell plats har jag alltid fått fångst. Inget stort men några gäddor kring två-tre kilo iaf. Kan nämna att jag alltid haft otur gällande gäddor och storlek, men all fisketid borde jag ha ett gäng över tio kilo på meritlistan men största ligger nog kring fem. Kanske sex kilo…

Bäst fiske har du nog tidig morgon innan vattnet hunnit bli varmt. Sent kvällsfiske kan också funka men jag hade satsat på tidig morgon. En Zalt i papegojfärg tror jag stenhårt på.


På tal om hamnviken är de inte skit dåligt fiske i Östersjön nu förtiden?
Citera
2022-08-16, 01:04
  #8
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
Okej får pröva lägga i båten o glida ut där någon morgon

Det tycker jag du ska göra… Håller du vänster finns en badplats typ mitt in i viken. Klippor och en liten hoppbrygga. Hittar du dit kommer du fatta vart du ska lägga kasten. Skitfiske på dig!
Citera
2022-08-16, 01:06
  #9
Avstängd
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thuglifesweden
På tal om hamnviken är de inte skit dåligt fiske i Östersjön nu förtiden?

Jämfört med hur det var för 20-30år sedan så är fisket värdelöst generellt ute i skärgården. Men man får inte ge upp.

Edit: Håll dig till reglerna och återutsätt all fisk du inte tänkt käka. Tror många av reglerna som tillkommit sedan typ 2010 kommer ha en positiv inverkan på sportfisket inom kort.
__________________
Senast redigerad av Stockholmsjevel 2022-08-16 kl. 01:14.
Citera
2022-08-16, 08:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Det tycker jag du ska göra… Håller du vänster finns en badplats typ mitt in i viken. Klippor och en liten hoppbrygga. Hittar du dit kommer du fatta vart du ska lägga kasten. Skitfiske på dig!


Jodå de vet ja vart de är någonstans

Tack
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback