2022-08-14, 21:42
Medlem
Nihennas avatar
Köpte mig en ny diskmaskin då förra gick sönder. En Bosch Silence plus Serie4.

Något jag märkte nu är att det inte verkar finnas något avtagbart filter i denna, vilket gör att om t ex kastrullen har bränt fast så hamnar skiten mitt i hålet, som nu hände mig

https://imgur.com/a/Silo74T

Så här ser den ut innuti, som ni ser är det bara ett hål. Min förra hade ett avtagbart filter där man kunde plocka upp och rensa på allt.

Nu fick jag peta ner fingrar och plocka upp fastbränd sörja >.<

Något som har en Bosch som vet?

Edit: löste sig. Man kunde visst vrida på grejen så lossade den.
Senast redigerad av Nihenna 2022-08-14 kl. 21:46.
Citera
2022-08-14, 21:46
Medlem
Har en Bosch bänkdiskmaskin, som ser ut precis så som på bilden.
Du måste skruva lös filtret vid pilarna.... provat det?

Mvh.
Citera
2022-08-14, 21:47
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Har en Bosch bänkdiskmaskin, som ser ut precis så som på bilden.
Du måste skruva lös filtret vid pilarna.... provat det?

Mvh.
Haha upptäckte precis det >.< Tack ändå!
Citera
2022-08-14, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Haha upptäckte precis det >.< Tack ändå!

No problem!
Citera
2022-08-14, 21:52
Medlem
ArgusOnes avatar
Stoppa inte in så pass skitiga saker. Du dödar din maskin långsamt. Dessutom så mår dina rör skit över tid. Jag har Bosch och skulle aldrig misshandlat min maskin så.

Stoppar inte in kastruller, grytor eller ugnsformar. Säkrare att fixa för hand.
Citera
2022-08-15, 07:33
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Stoppa inte in så pass skitiga saker. Du dödar din maskin långsamt. Dessutom så mår dina rör skit över tid. Jag har Bosch och skulle aldrig misshandlat min maskin så.

Stoppar inte in kastruller, grytor eller ugnsformar. Säkrare att fixa för hand.
Brukar inte ha så brända saker men nu blev det så pga att det tog längre tid att springa och köpa en ingrediens jag hade glömt. Tanken var bara att springa ner snabbt, men så hade inte affären det så fick springa till nästa >.< Aja, blev gott ändå.

Men så länge det inte är SÅ bränt lär det väl vara okej ändå? Jag menar, diskmaskinen har ju ett program just med grytor och kastruller på bilden?
Citera
2022-08-15, 13:14
Medlem
Citat:
Brukar inte ha så brända saker men nu blev det så pga att det tog längre tid att springa och köpa en ingrediens jag hade glömt. Tanken var bara att springa ner snabbt, men så hade inte affären det så fick springa till nästa >.< Aja, blev gott ändå.

Men så länge det inte är SÅ bränt lär det väl vara okej ändå? Jag menar, diskmaskinen har ju ett program just med grytor och kastruller på bilden?

Det går, men försök skrapa bort de värsta matresterna innan du kickar igång disken.
Citera
2022-08-15, 13:21
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Det går, men försök skrapa bort de värsta matresterna innan du kickar igång disken.
Ja jo, får göra det. Som nämnt så blev det extremt mycket denna gången då jag blev borta från spisen längre än väntat, haha.

Jag tycker dock det känns lite skumt att hålet ner till filtret är positionerat så högt. På min förra maskin var det i samma höjd som, öh, "golvet", så att rester helt enkelt flöt ner i filtret. Nu känns det ju som att oavsett hur noga men är så KOMMER det att till slut bildas en äcklig gegga som man måste veva bort med handen. Blir äcklad bara jag tänker på det >.<
Citera
2022-08-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ja jo, får göra det. Som nämnt så blev det extremt mycket denna gången då jag blev borta från spisen längre än väntat, haha.

Jag tycker dock det känns lite skumt att hålet ner till filtret är positionerat så högt. På min förra maskin var det i samma höjd som, öh, "golvet", så att rester helt enkelt flöt ner i filtret. Nu känns det ju som att oavsett hur noga men är så KOMMER det att till slut bildas en äcklig gegga som man måste veva bort med handen. Blir äcklad bara jag tänker på det >.<

Ja jo, man måste lossa upp och diska den delen ganska ofta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in