Det börjar verkligen gå utför även i norrland numera,och Skellefteå har verkligen hamnat på kartan i år.
Citat:
En man i Skellefteå misstänks för att upprepade gånger ha våldtagit, misshandlat och hotat en kvinna till livet.
Vid ett tillfälle såg mannen och kvinnans gemensamma barn när mannen tog grepp om kvinnans hals. Nu åtalas mannen för flera brott vid Umeå tingsrätt.
Citat:
Vid två tillfällen har han tagit grepp om kvinnans hals och hållit så pass länge att hon svimmat.
Citat:
Han anklagas också för att vid ett tillfälle ha hotat att skära halsen av kvinnan, samtidigt som han hållit en förskärare mot henne hals.
”Säger att jag förtjänar det”
Vidare åtalas mannen för barnfridsbrott efter att hans och kvinnans gemensamma barn, i oktober 2021, bevittnade när mannen tog ett grepp om kvinnan hals och nöp henne.
Citat:
– Han säger bara att det är mitt fel, att jag förtjänar det, han skulle slå horan ur mig.
Citat:
Utöver åtal för flera fall av olaga hot och misshandel, barnfridsbrott och två fall av våldtäkt, framkom att mannen har haft ett avsågat hagelgevär, vilket han själv har erkänt i polisförhör. Mannen har inte haft rätt att ha vapen, och eftersom han gjort ändringar på geväret, åtalas han för grovt vapenbrott.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...och-misshandel