Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-23, 19:33
  #4417
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Clark Olofsson blev frikänd förresten från sitt senaste fängelsestraff i Belgien. Om någon uppdaterad.

Han frikändes inte - han frigavs. En viss skillnad.
Citera
2018-08-23, 21:36
  #4418
Medlem
megasinned1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Han frikändes inte - han frigavs. En viss skillnad.

Aha jaja
Citera
2018-10-09, 19:11
  #4419
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Javisst: vill du köpa äkta fransk parfym eller nån tröja äkta hahhahahah trevlig kille faktiskt.


bodde i rinkeby åren 2008-2010. danne är helt tokig idag. tokig på ett skönt sätt.
lider men från all amfetamin han tagit genom åren.
han bor fortfarande hemma.
Citera
2018-10-17, 18:10
  #4420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
bodde i rinkeby åren 2008-2010. danne är helt tokig idag. tokig på ett skönt sätt.
lider men från all amfetamin han tagit genom åren.
han bor fortfarande hemma
.

På vilket sätt yttrar sig det idag?
Citera
2018-11-12, 19:58
  #4421
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shakshuka
På vilket sätt yttrar sig det idag?

Han kommer fram till en och säger "tjena kompis, får jag låna en hundring?"
Ifall han märker att du sträcker dig efter plånboken så försöker han råna dig istället.

Han är aningen instabil och inte särskilt vaken i skallen.
Citera
2018-11-13, 16:34
  #4422
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
bodde i rinkeby åren 2008-2010. danne är helt tokig idag. tokig på ett skönt sätt.
lider men från all amfetamin han tagit genom åren.
han bor fortfarande hemma.

Är det han som kallades Zigenar-Danne?
__________________
Senast redigerad av sajebis 2018-11-13 kl. 17:16.
Citera
2018-11-13, 18:28
  #4423
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Är det han som kallades Zigenar-Danne?

samma kille. Känner ingen i i Rinkeby som kallar honom Zigenar-danne.

Oftast är det CP-danne som gäller.
Citera
2018-11-24, 20:28
  #4424
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Jag umgicks med fel folk sommaren 1986 och en tid framöver och var statist i Kungsan några gånger. Träffade (Neger) Rolle i en vit dunjacka nån gång under hösten. Och fick sedan veta att han var det riktiga kungen av kungsan. Att Paolo var en nolla som snott ”titeln”.

Hur som helst såg jag aldrig särskilt mycket action i Kungsan, lite bråk man mot man men inget mer. Men oftast snack om vem man skulle spöa och vem man skulle råna av de som kom ut från Victoria/Vickan eller Daisy News, eller vilka brott man kunde tjäna på. Mycket snack och lite verkstad, men vad kan man vänta sig av 15-19 åringar. Mina vänner tyckte jag var mycket hårdare, de drog runt stan och förorterna och gjorde inbrott, smash and grab eller rånade ensamma fulla män med misshandel som följd ibland. Var med som åskådare vid ett par tillfällen. Var dock med och stal kläder, elektronik etc från varuhus och butiker flera gånger. Dessa snubbar gjorde det hela tiden, var hela tiden på jakt.

Jag såg dock en snubbe i som var blodig i ansiktet som gick med två poliser i gångvägen från Caféet mot Hamngatan och nån sa att det var Paolo. Det såg djävlgt grymt ut att gå blodig med polisen. Han blev lite av en idol för mig. En riktig tuffing tyckte jag

Sen sommaren efter 1987 var det kravaller innan skolstarten. Jag var inte med eftersom jag bytt umgängeskrets men hade en klasskamrat som var med och berättade. Då blev jag avundsjuk. Kravaller, upplopp, det lät magiskt. Jag var ung och dum då. Nu är jag bara dum.

I min nya umgängeskrets fanns det ett par brudar som kände Rolle lite och de sade också att han var den riktiga kungen av kungsan.
Citera
2018-11-24, 21:46
  #4425
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag umgicks med fel folk sommaren 1986 och en tid framöver och var statist i Kungsan några gånger. Träffade (Neger) Rolle i en vit dunjacka nån gång under hösten. Och fick sedan veta att han var det riktiga kungen av kungsan. Att Paolo var en nolla som snott ”titeln”.

Hur som helst såg jag aldrig särskilt mycket action i Kungsan, lite bråk man mot man men inget mer. Men oftast snack om vem man skulle spöa och vem man skulle råna av de som kom ut från Victoria/Vickan eller Daisy News, eller vilka brott man kunde tjäna på. Mycket snack och lite verkstad, men vad kan man vänta sig av 15-19 åringar. Mina vänner tyckte jag var mycket hårdare, de drog runt stan och förorterna och gjorde inbrott, smash and grab eller rånade ensamma fulla män med misshandel som följd ibland. Var med som åskådare vid ett par tillfällen. Var dock med och stal kläder, elektronik etc från varuhus och butiker flera gånger. Dessa snubbar gjorde det hela tiden, var hela tiden på jakt.

Jag såg dock en snubbe i som var blodig i ansiktet som gick med två poliser i gångvägen från Caféet mot Hamngatan och nån sa att det var Paolo. Det såg djävlgt grymt ut att gå blodig med polisen. Han blev lite av en idol för mig. En riktig tuffing tyckte jag

Sen sommaren efter 1987 var det kravaller innan skolstarten. Jag var inte med eftersom jag bytt umgängeskrets men hade en klasskamrat som var med och berättade. Då blev jag avundsjuk. Kravaller, upplopp, det lät magiskt. Jag var ung och dum då. Nu är jag bara dum.

I min nya umgängeskrets fanns det ett par brudar som kände Rolle lite och de sade också att han var den riktiga kungen av kungsan.

har du någon bild på denne Rolle? Känd i övrigt? polare med Paolo, ziggy å Dizzy, Liam mfl? Vad hände med ziggy o dizzy f.ö?
Citera
2018-11-24, 22:03
  #4426
Avstängd
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
har du någon bild på denne Rolle? Känd i övrigt? polare med Paolo, ziggy å Dizzy, Liam mfl? Vad hände med ziggy o dizzy f.ö?
Det här var 20 år före mobiler med kamera som du vet. Hursomhelst skulle jag inte ens känna igen honom på bild. Ett möte i ett gäng på en halvtimme för 30+ år sen. Men eftersnacket om honom gjorde att jag minns lite ändå.

För att ni ska förstå skitsnacket bland dessa tonåringar (som jag själv var) så sades det att Rolle hade skjutit mot polisen. Men det kan förklara varför han hade status nog att kallas kungen av kungsan.

Edit:
Angående Rolles utseende så var det en riktig neger, inte en en mulatt som Quinsy Jones III eller vad han hette som var lite i media då. Det var ju rätt mycket bevakning på kickergängen i kungsan då och denne fick lite uppmärksamhet mest p.g.a. hans världskände farsa (Michael Jacksons producent mm).
__________________
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2018-11-24 kl. 22:20.
Citera
2018-11-24, 23:44
  #4427
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag umgicks med fel folk sommaren 1986 och en tid framöver och var statist i Kungsan några gånger. Träffade (Neger) Rolle i en vit dunjacka nån gång under hösten. Och fick sedan veta att han var det riktiga kungen av kungsan. Att Paolo var en nolla som snott ”titeln”.

Hur som helst såg jag aldrig särskilt mycket action i Kungsan, lite bråk man mot man men inget mer. Men oftast snack om vem man skulle spöa och vem man skulle råna av de som kom ut från Victoria/Vickan eller Daisy News, eller vilka brott man kunde tjäna på. Mycket snack och lite verkstad, men vad kan man vänta sig av 15-19 åringar. Mina vänner tyckte jag var mycket hårdare, de drog runt stan och förorterna och gjorde inbrott, smash and grab eller rånade ensamma fulla män med misshandel som följd ibland. Var med som åskådare vid ett par tillfällen. Var dock med och stal kläder, elektronik etc från varuhus och butiker flera gånger. Dessa snubbar gjorde det hela tiden, var hela tiden på jakt.

Jag såg dock en snubbe i som var blodig i ansiktet som gick med två poliser i gångvägen från Caféet mot Hamngatan och nån sa att det var Paolo. Det såg djävlgt grymt ut att gå blodig med polisen. Han blev lite av en idol för mig. En riktig tuffing tyckte jag

Sen sommaren efter 1987 var det kravaller innan skolstarten. Jag var inte med eftersom jag bytt umgängeskrets men hade en klasskamrat som var med och berättade. Då blev jag avundsjuk. Kravaller, upplopp, det lät magiskt. Jag var ung och dum då. Nu är jag bara dum.

I min nya umgängeskrets fanns det ett par brudar som kände Rolle lite och de sade också att han var den riktiga kungen av kungsan.

Detta är antagligen redan besvarat i tråden, men ja, Rolle var "den riktiga" "Kungen av Kungsan", men det är ju kvällstidningsrubriker vi pratar om här, utan egentlig substans.
Någon Kung i Kungsan fanns aldrig. Det var aldrig någon Cyrus i filmen The Warriors som ledde sina trupper, det var olika förortsgäng som då och då hade gemensamma intressen.
När det gäller vem som hade mest våldskapital i Kungsan där och då, eller vem som lyckades bäst rent kriminellt så var det ingen av ovannämnda.

Paolo var en linslus som ville synas, och han var långt ifrån bästa fightern i "sitt" gäng. Något han försökte kompensera senare, med viss framgång
Citera
2018-11-25, 00:47
  #4428
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X-Moore
Detta är antagligen redan besvarat i tråden, men ja, Rolle var "den riktiga" "Kungen av Kungsan", men det är ju kvällstidningsrubriker vi pratar om här, utan egentlig substans.
Någon Kung i Kungsan fanns aldrig. Det var aldrig någon Cyrus i filmen The Warriors som ledde sina trupper, det var olika förortsgäng som då och då hade gemensamma intressen.
När det gäller vem som hade mest våldskapital i Kungsan där och då, eller vem som lyckades bäst rent kriminellt så var det ingen av ovannämnda.

Paolo var en linslus som ville synas, och han var långt ifrån bästa fightern i "sitt" gäng. Något han försökte kompensera senare, med viss framgång

ok, vilken var bästa fightern i Paolos gäng då? Liam?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback