2022-08-12, 15:56
En affär hade kampanj för ett nytt märke av Lyft tobaksfritt snus, dvs white cellulosapåsar med nikotin. 25 kr per dosa. Det fanns fyra styrkor varav nummer 4 är den med mest nikotin.
Jag köpte tre dosor av styrka nummer 4, tre dosor med styrka 3 osv ner till 1 och slutligen en miniportion med svagaste nikotinmängd.
När jag tuggade en torkad påse fick jag mycket nikotin i mig och halsbränna så det kommer jag hoppa över men i övrigt; tror ni metoden att successivt minska nikotinberoendet på detta sätt fungerar?

Om det fungerar blir det billigare än att gynna den ockern från Nicotinell och Nicorette.
Säg att varje steg med tre doser tar en vecka innan man sänker till dosor med svagare nikotinmängd?
Kommer det fungera?
Citera
2022-08-12, 16:10
Medlem
fittslems avatar
Intressant, jag tänkte själva börja trappa ner, kör Velo.

Personligen kommer jag nog sätta en maxgräns prillor per dag och succesivt trappa ner, inte gå ner i styrka, snusar iof 2er så det är inte så jätte mycket att gå ner till. Kombination med vanliga tuggumin sen istället när man känner starkt sug.

Skippar nikotinfria.
Citera
2022-08-12, 16:23
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Intressant, jag tänkte själva börja trappa ner, kör Velo.

Personligen kommer jag nog sätta en maxgräns prillor per dag och succesivt trappa ner, inte gå ner i styrka, snusar iof 2er så det är inte så jätte mycket att gå ner till. Kombination med vanliga tuggumin sen istället när man känner starkt sug.

Skippar nikotinfria.
Jag tror det kommer fungera om jag bara vill. Jag är så trött på merkostnaden med snus och att behöva planera inköp av stockar så fort man ska på semester. Ca 30 kr för "mediansnusande" per dag är också en onödig kostnad som inte leder någonstans.
Citera
2022-08-12, 16:25
Medlem
Ska man sluta, så är detr nikotinfritt som gäller, annars finns det ju snussatser köpa både lös och portion.
Citera
2022-08-12, 23:45
Medlem
Jag tror faktiskt att det bästa är plåster + tuggummi och eventuellt den där sprayen som finns. Kombinera dessa och se vad som fungerar.
Nedtrappning är nog ingen vidare då det är enkelt att trycka in mer då stressen drar på.
Citera
2022-08-12, 23:49
Citat:
Ursprungligen postat av MaGosT
Jag tror faktiskt att det bästa är plåster + tuggummi och eventuellt den där sprayen som finns. Kombinera dessa och se vad som fungerar.
Nedtrappning är nog ingen vidare då det är enkelt att trycka in mer då stressen drar på.
Ja plåster ger konstant tillförsel av nikotin.
Sidan om mig har jag torkade LYFT. Som tidigare nämnt ger dom enorma nikokickar om man tuggar dom efter maten.
Bland känner man sig "fattig i kroppen" om man inte får den nikotinmängd man behöver. Men jag ska metoden ett försök iom att jag nu köpt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in