• 1
  • 2
2022-08-11, 22:01
Medlem
Pinoputchins avatar
Jag har en Samsung Galaxy A03. Trots att jag har en fyrsiffrig pinkod för att öppna låsskärmen och trots att jag har "skydd mot tryck av misstag" aktiverat på skärminställningar så öppnar sig mobilen i fickan då jag går. Jag hör plötsligt ett smattrande i fickan och då jag tar upp mobilen så lyser skärmen och det är en massa random slumpmässiga siffror och bokstäver skrivna och samsung tangentbord är aktiverat.

Fullständigt obegripligt. Någon som vet vad denna skit kan bero på?
Citera
2022-08-11, 22:04
Medlem
Flushens avatar
Prova att byt telefon, det låter som att den inte mår så bra din lilla Samsung.
Citera
2022-08-11, 22:09
Medlem
NeonCrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Jag har en Samsung Galaxy A03. Trots att jag har en fyrsiffrig pinkod för att öppna låsskärmen och trots att jag har "skydd mot tryck av misstag" aktiverat på skärminställningar så öppnar sig mobilen i fickan då jag går. Jag hör plötsligt ett smattrande i fickan och då jag tar upp mobilen så lyser skärmen och det är en massa random slumpmässiga siffror och bokstäver skrivna och samsung tangentbord är aktiverat.

När började detta problem? Efter en uppdatering?
Citera
2022-08-11, 22:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flushen
Prova att byt telefon, det låter som att den inte mår så bra din lilla Samsung.
Jag har testat att se om jag kan aktivera skärmen på liknande sätt då jag har den uppe men låst genom att smattra med fingrarna på skärmen, men då händer inget. Det är bara då luren är i fickan det händer. Om det är skärmen som reagerar då den gnids mot jeanstyget så borde väl samma effekt uppnås genom att hamra med fingrarna på skärmen, men då tycks låset fungera, som sagt det är bara i fickan mysteriet uppstår.
Citera
2022-08-11, 22:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeonCross
När började detta problem? Efter en uppdatering?
Kanske, jag har i alla fall inte för mig att det var så från början så svaret på din fråga kan vara ja.

Men det är mycket märkligt eftersom jag fattar inte hur skärmen kan aktiveras, eftersom jag kan inte aktivera den med fingarna, utan jag måste då trycka på sidoknappen för att aktivera skärmen så jag kan slå in PINkoden och jag har ett hårt skal så den knappen krävs en viss kraft att trycka in så det kan inte vara det som är problemet.
Citera
2022-08-11, 22:19
Medlem
MrLevaLivets avatar
Köp ett wallet fodral? Flip cover fodral är också nice om man inte vill ha så tjockt fodral
Senast redigerad av MrLevaLivet 2022-08-11 kl. 22:22.
Citera
2022-08-11, 22:22
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Köp ett wallet fodral?
För fett tycker jag. Skalet jag har nu är typ: https://teknikhallen.se/mofi-samsung...l-textur-svart
Citera
2022-08-11, 22:24
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
För fett tycker jag. Skalet jag har nu är typ: https://teknikhallen.se/mofi-samsung...l-textur-svart

Ahh, kom på det och uppdaterade. Har själv alltid kört "flip covers" på mobilerna och det funkar bra, blir inte klumpigt som wallet.
Citera
2022-08-11, 22:26
Medlem
Pinoputchins avatar
Även om sidoknappen trycks in i fickan så skulle det bara vara siffrorma för PINkoden då som akriveras i så fall, men nu senast var hela tangentbordet öppet och även någon jävla inspelningsapp, helt värdelöst.
Citera
2022-08-11, 22:27
Medlem
hippilis avatar
Citat:

Kolla inställningar på avancerade funktioner, rörelser och gester, om det är något som heter lyft och väck som är på.
Citera
2022-08-11, 22:28
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Kolla inställningar på avancerade funktioner, rörelser och gester, om det är något som heter lyft och väck som är på.
Jag något sånt måste det ju vara, ska kolla inställningarna igen och igen. Jag har bra koll på mobiler, men det här var det sämsta piss jag varit med om. Dumma jävla idiotfunktioner.
Senast redigerad av Pinoputchin 2022-08-11 kl. 22:33.
Citera
2022-08-11, 22:29
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:

Hittar fasiken ingen flip cover, sådan där clear cover till A03, hittar bara klumpiga plånböcker. Denna kanske kan vara något dock:

https://www.themobilestore.se/forcel...xoCh10QAvD_BwE
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in