Har snackat med några föräldrar och gamla vänner som jobbar/jobbat som poliser och det har kommit på tal om drogen "synt" som tagit över helt i Sandviken. Tydligen ett vitt pulver likt amfetamin/kokain fast det kallas synt, och ska vara nån kemikalie som är "laglig" påstås det. Var och varannan krogbesökare i 18-30 års åldern har antingen kokain eller synt på sig. Vad är det som händer, och vad vet ni mer om detta "synt"?
Vilka ligger bakom detta? Några lokala kändisar eller finns det överallt numera?
Har snackat med några föräldrar och gamla vänner som jobbar/jobbat som poliser och det har kommit på tal om drogen "synt" som tagit över helt i Sandviken. Tydligen ett vitt pulver likt amfetamin/kokain fast det kallas synt, och ska vara nån kemikalie som är "laglig" påstås det. Var och varannan krogbesökare i 18-30 års åldern har antingen kokain eller synt på sig. Vad är det som händer, och vad vet ni mer om detta "synt"?
Vilka ligger bakom detta? Några lokala kändisar eller finns det överallt numera?
Synt är väl förkortningen av synthetic..
Så det kan väl vara vad lite vad som helst beroende på folk, plats och aktivitet.
Synt är en lokal slang för 3-cmc. Och nej den är inte laglig.
Syntetisk hemmapul av någon som vill tjäna pengar på folk som inte har råd med riktiga grejer kanske.
Näe, ska jag vara ärlig så vet jag inte! Troligen varierar ämnena iallafall.
De är som tidigare skrivare nämner 3-cmc. Det är som jag förstått spridning på de i hela Mellansverige!
Sist jag hörde något om droger i Sandviken så va de att de va någon form av riktigt otrevlig PV med fentanyl i som hade börja sprida sig där?
Det finns överallt och det är dagens Sverige. Att försöka leka detektiv här är ingen bra idé om du vill bli tagen seriöst.
Så länge okunskapen kring droger är så fundamentalt utbredd och lagarna det ut som dom gör så kommer nya oprövade preparat att fortsätta flöda in. Lösningen heter legalisering. Människor tycker om att berusa sig, preferenserna skiljer sig åt, låt då vuxna människor fatta egna beslut och berusa sig med rena, reglerade droger på ett ansvarsfullt sätt.
Är vida utsprett i hela mellansverige och eftersom det är just RC så är det också riktigt vidriga människor som både säljer det och köper det.
Vad jag hört på ryktesvägarna av folk som är mer i den svängen är att 3-CMC ofta bankas ut något överjävligt med andra substanser med, däribland Metadon men kan vara rykten.
Kan förstås vara hittepå, men hört mer bankningshistorier om 3-CMC än andra droger.
Riktig pissdrog, folk förstör näsväggar och slemhinnor, sen börjar de bomba det och förstör magen och till sist skjuter det skiten istället och fräter sönder vener.
Folk får serotonergt syndrom eller epiletiska anfall efter ett tags användande m.m. Inga vackra grejer, dessutom narkotikaklassat så förstår inte heller vitsen med att ta giftet.
Läs tråden här på FB om 3-cmc så räcker det för att bli äcklad nog att t.om avstå den goda fredagsölen ikväll och istället läsa bibeln.
Synt / 3-cmc är riktigt gift, har tagit det några få gånger och det känns som att huvudet ska explodera och det gör så jävla ont i näsan att det är helt sjukt!
Av min lilla erfarenhet av drogen så kan jag knappt förklara hur ruset känns. Jag tycker det är riktigt piss, men jag har sett folk fastna grovt i det och det är läskigt att se hur dom blir besatt av det ( speciellt med tanke på det keffa ruset )
Riktigt smutsig drog och riktigt smutsigt folk som tar skiten, folk drar 1-2 linor sen sprutar de blod ur näsan.
Men något jag lagt märke till just ang synt är folket som väljer att använda det ofta är väldigt oväntade, folk man inte tror ska ta droger som festar sönder på synt sen måndag 07:00 stämplad dom in på sjukhuset som undersköterskor eller sitter i kassan på någon affär. Det är ofta folk som ”hatar droger”.
Tror folk tar lättare på synt just för att dom tror det är lagligt och inte en drog, för jag själv skulle välja ladd alla dagar i veckan före synt, skulle till och med välja tjack före och ja hatar tjack.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!