Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-11, 12:49
  #1
Medlem
V vill införa ”Sverigepriser” på el, kan det vara lösningen, vad säger EU om detta?


https://www.expressen.se/tv/nyheter/...priser-pa-el-/
Citera
2022-08-11, 12:51
  #2
Medlem
Jag avskyr V men det här är ett bra förslag. Galenskap att vi ska betala för att kompensera för Danmark och Tysklands dårskap.
Citera
2022-08-11, 12:53
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Jag avskyr V men det här är ett bra förslag. Galenskap att vi ska betala för att kompensera för Danmark och Tysklands dårskap.
Dadgostar har ändå lite stake ,det får man ge henne.
Citera
2022-08-11, 13:05
  #4
Medlem
SvenHelsings avatar
Otroligt bra förslag
Citera
2022-08-11, 13:12
  #5
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
V vill införa ”Sverigepriser” på el, kan det vara lösningen, vad säger EU om detta?


https://www.expressen.se/tv/nyheter/...priser-pa-el-/

Ja som sagt
Vänstern blir bara mer och mer korrekt i mina ögon för varje dag som går.
Fortsatt nej till NATO och sedan bättre pensioner samt nu detta.
Vänstern är ju mer för hjälpa lokalbefolkningen i Sverige än vad Sd och Moderaterna är.

Klart våran el skall tillhöra oss i Sverige! Vad Eu säger så kan det kvitta för vi skall inte tillhöra EU heller. Något även där som Åkesson i Sd svängt i frågan om.

Vänstern för ett bättre Sverige!
Citera
2022-08-11, 13:14
  #6
Medlem
webbutvecklarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
V vill införa ”Sverigepriser” på el, kan det vara lösningen, vad säger EU om detta?


https://www.expressen.se/tv/nyheter/...priser-pa-el-/
Tror inte inte ett juck på att dom verkligen menar det. Det är ju snart val, you know!
Citera
2022-08-11, 13:24
  #7
Medlem
MadBalts avatar
Bra att de står upp för Sverige och svenskars intressen.

Självklart skall vi svenskar betala rimliga priser för den el som produceras i Sverige. Att låta länder med värdelös energipolitik likt Tyskland bestämma vad vi svenskar skall betala för vår el gynnar bara globalistsvinen


Sorgligt att så många tycks föredra SD, M och S globalistiska bidragspolitik som bara gynnar storkapitalet. Men de 7 nyliberala partierna kommer vinna, tyvärr.
Citera
2022-08-11, 13:26
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av webbutvecklaren
Tror inte inte ett juck på att dom verkligen menar det. Det är ju snart val, you know!

Exakt det är bara valfläsk för att lura stackars naiva.
Citera
2022-08-11, 13:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
V vill införa ”Sverigepriser” på el, kan det vara lösningen, vad säger EU om detta?


https://www.expressen.se/tv/nyheter/...priser-pa-el-/

Hur ska det ens vara möjligt utan att det blir ett fall för EU-domstolen med gigantiskt vite?
Det går ju emot EU;s grundprincip med priser och konkurrens, men sedan håller jag med om att det finns en poäng i det, fast det kommer aldrig gå att genomföra.
Detta är nog tyvärr bara valfläsk.
Citera
2022-08-11, 13:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Hur ska det ens vara möjligt utan att det blir ett fall för EU-domstolen med vite?
Det går ju emot EU;s grundprincip med priser och konkurrens, men sedan håller jag med om att det finns en poäng i det, fast det kommer aldrig gå att genomföra.
Detta är nog tyvärr bara valfläsk.
Vi få se, jag har inte sett någon "expert" kommentera förslaget än, om det är ens är genomförbart.
Citera
2022-08-11, 13:40
  #11
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Om de på något sätt får till detta så att EU inte kan bötfälla/stoppa förslaget är det bara att tuta och köra. Svårt att se att det ska vara många emot? Kan dock bli dyrt att importera vid behov.

Prisena beror till stor del på att Tyskarnas miljöparti raserat deras elförsörjning. Låt dem få svara för sina egna handlingar. Miljöpartierna kör extrempopulism utan att komma med vettiga förslag och använder miljön som sköld när någon ifrågasätter.
Citera
2022-08-11, 13:42
  #12
Medlem
Jannika.Janssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talrik
Vi få se, jag har inte sett någon "expert" kommentera förslaget än, om det är ens är genomförbart.

Varför skulle inte detta vara genomförbart bara för att EU säger en sak så kan man ju nästan strunta i det. Titta bara på vad Ungern gjorde idag. De betalade ju Ryssland för att slå på oljeledningen igen.

Vad ska det fruktansvärda EU säger nu egentligen när inte Ungern ställer upp på Europas sanktioner som är totalt meningslösa mot Ryssland för att hjälpa ett korrupt pissland som Ukraina.

V for Victory...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback