• 1
  • 2
2022-08-11, 22:20
Medlem
bergsturks avatar
Att Telia ens kan existera visar på svenskarnas masspsykotiska "de är stora så de måste göra något rätt"-mentalitet, som även gett oss vår hopplösa politiska situation.
Citera
2022-08-11, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Att Telia ens kan existera visar på svenskarnas masspsykotiska "de är stora så de måste göra något rätt"-mentalitet, som även gett oss vår hopplösa politiska situation.

Dom gör väl allting rätt?
Citera
2022-08-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Dom gör väl allting rätt?

Jag sitter i en liten tvärtomsituation med Telia. Köpte hus för två år sedan, gamla ägarna sa upp bredbandet hos Telia och jag beställde hos Bahnhof istället. Bahnhof kunde inte koppla in eftersom Telia låg kvar på linan. Ringde förra ägaren som ringde Telia som visst hade glömt det och skulle fixa det, efter nån vecka var det fortfarande inte fixat, gamla ägaren ringde igen och fick ungefär samma svar. Nån vecka till och det låg fortfarande kvar, jag ringer Telia men får svaret att jag inte kan säga upp det eftersom jag inte är kund hos dom, men det är ju min förbannade fastighet som ni ockuperar linan på, men nej det är den som har abbonemang som måste ringa. Gamla ägaren ringer igen och dom ska lösa det direkt. Ett år och tio månader senare så har jag fortfarande uppkoppling via Telia utan att betala och gamla ägaren betalar inte heller. Vill ju egentligen inte ha Telia, men 500 Mbit gratis är inte fy skam.
Citera
2022-08-11, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mark2
Jag sitter i en liten tvärtomsituation med Telia. Köpte hus för två år sedan, gamla ägarna sa upp bredbandet hos Telia och jag beställde hos Bahnhof istället. Bahnhof kunde inte koppla in eftersom Telia låg kvar på linan. Ringde förra ägaren som ringde Telia som visst hade glömt det och skulle fixa det, efter nån vecka var det fortfarande inte fixat, gamla ägaren ringde igen och fick ungefär samma svar. Nån vecka till och det låg fortfarande kvar, jag ringer Telia men får svaret att jag inte kan säga upp det eftersom jag inte är kund hos dom, men det är ju min förbannade fastighet som ni ockuperar linan på, men nej det är den som har abbonemang som måste ringa. Gamla ägaren ringer igen och dom ska lösa det direkt. Ett år och tio månader senare så har jag fortfarande uppkoppling via Telia utan att betala och gamla ägaren betalar inte heller. Vill ju egentligen inte ha Telia, men 500 Mbit gratis är inte fy skam.

Nej verkligen inte fy skam, du har stamnätet rakt in i huset och även den överlägset bästa operatören som även äger sina noder utomlands, så det finns inget som kan slå den som har linor och äger dessa saker runt om i EU. Det säger sig självt.

Det är bara att gratulera, gör vad du vill på linan, står inte abbonumanget på dig så tanka gärnet! Det hade jag gjort. Det kan jag göra ändå, men du fattar vad jag menar.

Grattis igen. Ropa dock inte hej ännu, kommer dom på felet inom X antal år så kan du bli återbetalningskyldig, jag tror det är 3 eller 5 år för privat personer innan det preskiberas.
Senast redigerad av wuseman 2022-08-11 kl. 23:38.
Citera
2022-08-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Grattis igen. Ropa dock inte hej ännu, kommer dom på felet inom X antal år så kan du bli återbetalningskyldig, jag tror det är 3 eller 5 år för privat personer innan det preskiberas.

Jag har inte skrivit på något kontrakt med dom, jag är helt safe även om dom kommer på mig.
Pratade lite snabbt med en affärsjurist och han var helt säker på att jag sitter vattentätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in