• 1
  • 2
2022-08-11, 09:33
Medlem
jenniferruless avatar
jag är 18 och har 4 betalningsanmärkningar och jag vet inte exakt mkt skuld det där, men det vet förvaltaren.

Men nu till det konstiga. Jag ville köpa en voodoodocka från Amazon (en ska få hämnd).
Så jag chansade men trodde inte det skulle gå. Men ja får handla på faktura från Amazon och har beställt saker för 1500 kronor,. Men sista beställningen gick inte.

Vrf får ja handla på faktura? jag kommer aldrig kunna betala några 1500 kr. Ska jag berätta för förvaltaren elelr hålla käften om detta??

jag beställde den supersöta "Watchover Voodoo Prinsessan Jeanni"

"Jag kommer att vara din följeslagare och vaka dig genom svåra tider"

älskar detta.
sen har jag beställt böcker om black magic och en väska med cannabislövet.
Senast redigerad av jenniferrules 2022-08-11 kl. 09:42.
Citera
2022-08-11, 09:38
Medlem
StonedMonkeys avatar
Ja antagligen berättar du och avbryter ordern, eller så har du snart fler betalningsanmärkningar (..?)

Hört från min kompis att samma sak hänt honom , skulle gissa att det är för att amazon är ett amerikanskt företag, dock osäker
Citera
2022-08-11, 09:47
Medlem
SameOldStorys avatar
Du är 18 år och borde själv förstå att du INTE ska handla på faktura eftersom du inte verkar ha pengar samt massa anmärkningar. Tänk lite längre och avbryt ordern. Hade du köpt mat (eller nått viktigt) hade det varit en sak men vafan är det du beställer? Voodoo-docka och nån jävla fjortisväska, herrejävlar.
Citera
2022-08-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
jag är 18 och har 4 betalningsanmärkningar och jag vet inte exakt mkt skuld det där, men det vet förvaltaren.

Men nu till det konstiga. Jag ville köpa en voodoodocka från Amazon (en ska få hämnd).
Så jag chansade men trodde inte det skulle gå. Men ja får handla på faktura från Amazon och har beställt saker för 1500 kronor,. Men sista beställningen gick inte.

Vrf får ja handla på faktura? jag kommer aldrig kunna betala några 1500 kr. Ska jag berätta för förvaltaren elelr hålla käften om detta??

älskar detta.
Som alla skriver, avbryt ordern.

Du kommer inte få ett lättare liv med nya prylar. Bara nya långvariga skulder.

Om du inte kan avbryta ordern så returnerar du den när den kommer, så har jag gjort, funkar smidigt och är gratis.

Sköt dig, gå på behandling, ta emot hjälp.
Citera
2022-08-11, 09:59
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Som alla skriver, avbryt ordern.

Du kommer inte få ett lättare liv med nya prylar. Bara nya långvariga skulder.

Om du inte kan avbryta ordern så returnerar du den när den kommer, så har jag gjort, funkar smidigt och är gratis.

Sköt dig, gå på behandling, ta emot hjälp.

fuck, jag vill ju ha sakerna OCH avbryta på samma gång. Jag ska våga logga in och kolla om det finns nån avbryt skiten-knapp.
Citera
2022-08-11, 10:04
Medlem
Citat:
fuck, jag vill ju ha sakerna OCH avbryta på samma gång. Jag ska våga logga in och kolla om det finns nån avbryt skiten-knapp.
Det finns så mycket man vill, men det ska vara schysst och hållbart i längden också.

Jåttebra att du loggar in och avbryter. Du gör rätt.
Citera
2022-08-11, 10:19
Medlem
Citat:
En står avbryt order på. Dom andra står returnera artiklar. Antar att jag får skicka tillbaka.

Hittade precis detta och känner mej blåst, då såklart en egengjord voodoodocka är mer farlig än en fabriktillverkad. jag ska göra min egen docka : https://www.wikihow.com/Make-a-Voodoo-Doll

sen kan en viss C*milla och en viss N*llie förvänta sej en nål rakt upp i fittan.

då har jag skapat en tråd i onödan då. Förlåt.
Tryck på knappen Avbryt order nu.

Det andra kan du fundera på sedan.

Ju mer du handlar, desto mindre utrymme får du till att göra bra, roliga och nyttiga saker.
Citera
2022-08-11, 10:34
Medlem
dayweeds avatar
Citat:

älskar detta.

Förstår verkligen inte dina tankar. Det är lite som att du gör detta för att se vad som händer. "Jag har 4 betalningsanmärkningar men vill ändå beställa mer skit jag inte behöver. Jag kommer aldrig kunna betala tillbaka 1500 kr"

Du kan ju börja med att ringa din förvaltare och fråga vad din totala skuld är och börja betala av den istället? Låter inte det bättre än att köpa en voodoodocka?

Annars ses vi i nya säsongen av Lyxfällan. Det är allt för många personer som precis fyllt 18 som försätter sig i skuld. Tragiskt.

Det är tyvärr så samhället fungerar. De som sitter i skuld ökar bara på den mer och mer. Ett tips är att ta bort ditt konto från Amazon. Då kan du inte handla på faktura hos dem!
Citera
2022-08-11, 10:43
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Förstår verkligen inte dina tankar. Det är lite som att du gör detta för att se vad som händer. "Jag har 4 betalningsanmärkningar men vill ändå beställa mer skit jag inte behöver. Jag kommer aldrig kunna betala tillbaka 1500 kr"

Du kan ju börja med att ringa din förvaltare och fråga vad din totala skuld är och börja betala av den istället? Låter inte det bättre än att köpa en voodoodocka?

Annars ses vi i nya säsongen av Lyxfällan. Det är allt för många personer som precis fyllt 18 som försätter sig i skuld. Tragiskt.

Det är tyvärr så samhället fungerar. De som sitter i skuld ökar bara på den mer och mer. Ett tips är att ta bort ditt konto från Amazon. Då kan du inte handla på faktura hos dem!

Jag testar ofta om det går att köpa saker. Det går oftast inte.
Min förvaltare är en surgubbe och ingen ja nånsin skulle ringa frivilligt.

Men nu har jag ju avbrutit Amazon-skiten och ska göra min egen docka,. Men jag har förbud för att använda vassa saker som sax. Så det kommer bli så att jag får göra dockan under uppsikt. men min såkallade familjehemsmamma (fångvaktare) hade inte tid nu.
Citera
2022-08-11, 10:50
Medlem
Analretendents avatar
Citat:
Min förvaltare är en surgubbe och ingen ja nånsin skulle ringa frivilligt.

Om du är missnöjd med din förvaltare kan du kontakta överförmyndarnämnden i din kommun. Känns dumt att ignorera denne och ta dåliga ekonomiska beslut istället bakom dennes rygg, han eller hon finns ju där för att hjälpa dig eftersom du onekligen inte är så bra på det där med pengar.
Citera
2022-08-11, 12:49
Medlem
MissDecibellas avatar
Köpet gick troligtvis aldrig igenom trots att du fick bekräftelse via mejl, köper man via faktura men inte är kreditvärdig får du ett mejl efter en stund att du måste ”uppdatera” ditt betalningsalternativ och att din order är pausad till dess (eller liknande)..

Åtminstone var det så förra året när min kollega trodde h*n kunde göra samma sak.
Citera
2022-08-11, 12:58
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Köpet gick troligtvis aldrig igenom trots att du fick bekräftelse via mejl, köper man via faktura men inte är kreditvärdig får du ett mejl efter en stund att du måste ”uppdatera” ditt betalningsalternativ och att din order är pausad till dess (eller liknande)..

Åtminstone var det så förra året när min kollega trodde h*n kunde göra samma sak.

hmm ja ..nu ser jag. Men varför kunde jag avbryta då? då är ju inget på väg alltså.

vet du nåt ställe på nätet man handla på faktura från utan att de kollas? jag känner mej avstängd överallt. jag blev avstängd från tradera direkt. Supporten säger att det finns en block på mitt personnr eller nåt.
Mitt pass är ogiltigt för att jag LVU, ja kan inte boka flygbiljetter. Inget. Totalt avstängd är jag.

Jag skulle vilja flyga till nån ö i medelhavet. jobba i bar, softa, festa och bara få leva livet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in