Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-08-14, 23:32
  #109
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blues123
Tror Malin Baryard började som vanlig "ridskoleunge".

Ja det gjorde hon.
Citera
2022-08-14, 23:33
  #110
Medlem
Lillarapunzels avatar
Att beskriva det svenska hopplandslagets prestation under VM går knappt med ord. Jag är mållös. Hela laget, och kanske särskilt HvE, är bara helt makalöst fantastiska! <3
Citera
2022-08-16, 01:57
  #111
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Har jag fel när jag får intrycket att ridlandslaget består av ett antal personer födda med silversked i munnen som tävlar mot andra med samma bakgrund? Eller är det möjligt att som vanlig Svensson tävla på lika villkor?

Tänkte jag skulle försöka vara lustig och berätta för dig hur von Eckermann jobbade på Volvo och en gång såg orden "horse show" medan pappan föste in honom till käppakriget och hatsprit, men att han sedan jobbade dubbla skift för att köpa en häst.

Men von Eckermann är en släkt från Tyskland som blev adliga i Ryssland och där den svenska grenen kom till Sverige för 150 år sedan eller så. Hans farsa äger kanske ett gods på 38 kvadratkilometer i Sörmland.

Bröderna Fredricson är söner till en som var chef för Flyinge.

Om du tittar på Malins häst heter den H&M Indiana. Var kan pengarna komma ifrån?

Jag refererar till denna tråd på skalman för mer information.

https://forum.skalman.nu/viewtopic.php?f=83&t=48964
Citera
2022-09-16, 22:33
  #112
Medlem
Nu är fälttävlans-VM igång, vet inte om det officiellt ingår i World Equestrian Games men blivit utlokaliserad. Denna tråd är iallafall öppen och vi kan väl lika gärna kommentera här då det inte kommer svämma över med inlägg.

Tråk-dressyren är iallafall avgjord och det inte så namnkunniga svenska laget är som väntat långt efter och redan borta från topplaceringar. Eftersom de är dåliga på dressyr är det förmodligen rätt bra på terrängritt så bara att hoppas den är riktigt svår så att många konkurrenter försvinner. Tror det är topp 6 (minus Frankrike) för att säkra plats till OS och Sverige är nu 13:e men klarar de sig kvar på hästen imorgon kommer de avancera - frågan är hur långt.

SVT sänder från klockan 10.15 imorgon
Citera
2022-09-18, 14:30
  #113
Medlem
Kollade precis ikapp och kan konstatera att Sverige är klart för OS efter hyfsade insatser i terrängen och hoppningen. Frida Andersén klarade nästan tid och fick endast några straff på terrängen och de andra gjorde det ok och Sverige avancerade till nionde plats inför hoppning. En risätare hade dock förstört sin häst och majonäsälskarna spelade plockepin så utan att svenskorna lyckades perfekt gled de upp på plats 7 vilket tydligen räcker för OS trots att grodfantasterna inte lyckades alls.

Ska det bli medaljer där är det nog dressyren som bör förbättras även om jag ändå gillar den realistiska synen Sverige har som plockar ut de bästa terrängekipagen.

Unikumet Jung lär vinna indeviduellt men tajt om lagguldet i final som går nu på SVT.
Citera
2022-09-24, 06:56
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Nu är fälttävlans-VM igång, vet inte om det officiellt ingår i World Equestrian Games men blivit utlokaliserad. Denna tråd är iallafall öppen och vi kan väl lika gärna kommentera här då det inte kommer svämma över med inlägg.
Du och alla hästintresserade på forumet är medvetna om att det är VM i "häst med vagn" också nu på Olympic Channel sen några dagar tillbaka? Helgens kvarvarande TV-schema:

Lördag 24 september

09:35 Equestrian | Marathon | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro

Söndag 25 september

10:05 Equestrian | Cones | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro


Följande två sändningar från i Torsdags och Fredags går fortfarande att se i efterhand:

Equestrian | Dressage Day 1 | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro
Equestrian | Dressage Day 2 | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro
Citera
2022-09-24, 10:51
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
Du och alla hästintresserade på forumet är medvetna om att det är VM i "häst med vagn" också nu på Olympic Channel sen några dagar tillbaka? Helgens kvarvarande TV-schema:

Lördag 24 september

09:35 Equestrian | Marathon | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro

Söndag 25 september

10:05 Equestrian | Cones | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro


Följande två sändningar från i Torsdags och Fredags går fortfarande att se i efterhand:

Equestrian | Dressage Day 1 | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro
Equestrian | Dressage Day 2 | Driving World Championship | Pratoni del Vivaro
Det hade jag ingen aning om. Mest intresserad av hoppning och fälttävlan men får kika lite på det där ifall det är kul.
Citera
2022-09-24, 13:17
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Det hade jag ingen aning om. Mest intresserad av hoppning och fälttävlan men får kika lite på det där ifall det är kul.
Dom tävlingarna som är idag har varit roligast hittills, är som hämtat ur en cowboy-film utan skottlossning!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback