2022-08-10, 14:35
Medlem
Pruttars avatar
Jag har i de senaste valen röstat på Socialdemokraterna, men nu byter jag till Sverigedemokraterna.

Jag är väl ett praktexemplar på vad som ofta beskrivs här på Flashback. Naiv. Godhetsknarkare. Rädd att bli kallad för rasist.

Knutit näven i fickan för länge men det får vara nog nu.

Det är bara att läsa nyheter och gå ut i samhället så förstår man. Det går inte att känna sig trygg i Sverige längre.

Skottlossningar varje dag
Fängelseplatser/Häkten fulla
Skenande elpriser
Skenande bensinpriser
Ökad brottslighet/gängkriminalitet. Sverige ligger i topp i världen bland sexualbrott
Skolan går åt skogen
Hög arbetslöshet
Stor bostadsbrist
Svenskfientlighet som ingen utom SD vågar prata om. Svenskar som rånas och misshandlas men det är helt tyst om det i media.

En av världens högsta skatter. Borde man inte kräva att Sveriges välfärd ska representera den höga skatten och att vi ska ligga i toppen?

Låga pensioner

Och vad är då en gemensam nämnare för mycket av dessa problemen?

Massinvandring. Det är bara att erkänna.

700000 invandrare som inte är självförsörjande

Importerad matchokultur som sedan svenska vita män får lida för både av dessa män och av feminister

Hederskultur

Invandrare grovt överrepresenterade i vålds-/ och sexualbrott

Ungdomsrabatter/Mängdrabatter för brott. Vem skrämmer det eller får en att inte begå nya brott sedan när det patetiskt låga straffet är avtjänat?

Behöver jag ens fortsätta? Listan kan göras längre. Det går inte att blunda längre, hur naiv man än är.

Invandrare blir positivt särbehandlade, men av media och feminister så beskrivs de som att de är förtryckta och mörkar hela tiden brott och problem som begås av invandrare.

De invandrare som begår brott, lever på bidrag år ut och år inte och inte bidrar till samhället, inte lär sig svenska och sköter sig. Ni måste ut ur Sverige.

När insåg ni som vänsterväljare att det inte går att blunda längre och beslutat dig för att istället rösta på SD?

Har ni tidigare varit positiv till invandring och allt sånt där men vänt i frågan?

Ni som ser och är medveten om alla dessa problem samhället har fått men fortfarande röstar vänster. Varför?
Citera
2022-08-10, 14:36
Medlem
Bra, en röst på S är en röst på en diktatur.
Citera
2022-08-10, 14:49
SD kommer inte lösa invandringsproblematiken. Medborgarskap måste kunna återkallas och återvandring måste vara normen. Ta ett kliv till när du nu tagit ditt förnuft till fånga. Alternativ för Sverige är det enda alternativet.
Citera
2022-08-10, 14:55
Medlem
Milldues avatar
Grattis du har gjort samma val som många många andra.
Bytte själv från S till SD för en sådär 3 val sedan.. Är även betalande medlem i SD..Så man får det lilla kortet och kan gå på olika tillställningar de har.

Har inte ångrat bytet.. Även frugan (som är Filippinska) är Med i SD då hon helt enkelt inte tål muslimer (väldigt få Filippinare accepterar muslimer överhuvud taget) Flera i byn där vi bor röstar SD och har även motat ut några kriminella Afghaner som fått bostad i byn. En av dem våldtog en 13åring och då var tålamodet slut bland byns män.
Citera
2022-08-10, 15:20
Medlem
Synitizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttar
Jag har i de senaste valen röstat på Socialdemokraterna, men nu byter jag till Sverigedemokraterna.

Jag är väl ett praktexemplar på vad som ofta beskrivs här på Flashback. Naiv. Godhetsknarkare. Rädd att bli kallad för rasist.

Det är bara att läsa nyheter och gå ut i samhället så förstår man. Det går inte att känna sig trygg i Sverige längre.

Skenande elpriser
Skenande bensinpriser
Ökad brottslighet/gängkriminalitet. Sverige ligger i topp i världen bland sexualbrott
Skolan går åt skogen
Hög arbetslöshet
Stor bostadsbrist
Svenskfientlighet som ingen utom SD vågar prata om. Svenskar som rånas och misshandlas men det är helt tyst om det i media.

En av världens högsta skatter. Borde man inte kräva att Sveriges välfärd ska representera den höga skatten och att vi ska ligga i toppen?

Låga pensioner

Importerad matchokultur som sedan svenska vita män får lida för både av dessa män och av feminister

Hederskultur

Ungdomsrabatter/Mängdrabatter för brott. Vem skrämmer det eller får en att inte begå nya brott sedan när det patetiskt låga straffet är avtjänat?

Behöver jag ens fortsätta? Listan kan göras längre. Det går inte att blunda längre, hur naiv man än är.

Invandrare blir positivt särbehandlade, men av media och feminister så beskrivs de som att de är förtryckta och mörkar hela tiden brott och problem som begås av invandrare.

De invandrare som begår brott, lever på bidrag år ut och år inte och inte bidrar till samhället, inte lär sig svenska och sköter sig. Ni måste ut ur Sverige.

När insåg ni som vänsterväljare att det inte går att blunda längre och beslutat dig för att istället rösta på SD?

Har ni tidigare varit positiv till invandring och allt sånt där men vänt i frågan?

Ni som ser och är medveten om alla dessa problem samhället har fått men fortfarande röstar vänster. Varför?

Tyvärr kommer inget parti folk röstar på ändra något.
Det här hade hänt oavsett styre. Agendan är global och pågått längre än vad många är bekväma med att inse.

Ideologi är menigslöst. Man måste se systemet och hur det är utformat. Vad det innebär på sikt. Vad man vill åstadkomma när man har all tid världen.
Senast redigerad av Synitize 2022-08-10 kl. 15:24.
Citera
2022-08-10, 15:23
Medlem
Grattis ditt jävla yxskaft. Du har fått det precis så som du vill. Att försöka vakna upp nu och rösta "rätt" är väl typ sådär sju miljarder år försent!? Fortsätt du knyta näven och slurpa i dig skiten du röstat fram.
Citera
2022-08-10, 15:26
Medlem
Så vi bytte plats? Jag gick från sd till s när jag insåg att sd inte har några konkreta lösningar och att Sverige kommer falla om högerblocket får majoritet.

Enda lösningen till våra samhällsproblem är om S får absolut majoritet.

Och som svar på frågan varför man ska rösta vänster är för att de faktiskt jobbar metodiskt för att lösa problemen du nämner. Det tas 10.000 beslut varje år i riksdagen och dessa ska analyseras och hanteras för bästa möjliga resultat.

Det är fullt normalt att det tar tid innan vi ser en ändring.

Sd/högerblocket behöver minst 10-15 år i riksdagen innan vi ser skillnaden de vill genomföra. Tills dess har de redan hunnit fucka upp annat runt omkring och skapat problem vi inte har idag.

I praktiken är det omöjligt då folket kommer rösta vänster antingen redan nästa val, annars valet efter och de resulterar bara i att Sveriges utveckling stannat i 4/8 år.
Senast redigerad av Ohshitintehanigen 2022-08-10 kl. 15:40.
Citera
2022-08-10, 15:28
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runx
SD kommer inte lösa invandringsproblematiken. Medborgarskap måste kunna återkallas och återvandring måste vara normen. Ta ett kliv till när du nu tagit ditt förnuft till fånga. Alternativ för Sverige är det enda alternativet.

Precis. SD vill ju bara ha frivillig återvandring, dvs som det är idag. De vill heller inte stoppa invandringen, bara minska den. Med SDs politik så kommer svenskarna ändå bli en minoritet även om det tar lite längre tid.
Citera
2022-08-10, 15:32
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:

Skenande elpriser
Skenande bensinpriser
Skolan går åt skogen
Hög arbetslöshet
Stor bostadsbrist

Låga pensioner

Hederskultur

Bra du bryter med ett parti som spelat ut sin roll för Sverige.
Socialdemokraterna tar en stor del av sina väljare från bidragstagande migranter. Det är (S) affärside' skapa nya röstprocent för sig själva genom bidraginvandring. Likt demokraterna i USA. Svenskar går också från (S) och medelåldern är hög f ö.

Du räknade upp de saker de etablerade partierna skapat och skapar. Det kommer också öka lavinartat framöver (klankrim, våldtäkter, korruption, misär). Detta kommer skaka samhället och politiken fullkomligt.

Jag skulle rekommendera dig även ta del av Alternativ för Sveriges partiprogram för Sverige. Där ligger framtiden. SD har gjort mycket men faran finns de mellanmjölkat sig för mycket nu. Men bra du röstar på annat än de som sår drak(s)åddar. Det enda de gör.

Framtiden kommer bli kaotisk vem, vilka som än "vinner" 11: e september. AFS är de som är mest relistiska med förebyggande politik för det som kommer. Ha det bra.
Citera
2022-08-10, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Så vi bytte plats? Jag gick från sd till s när jag insåg att sd inte har några konkreta lösningar och att Sverige kommer falla om högerblocket får majoritet.

Enda lösningen till våra samhällsproblem är om S får absolut majoritet.

Kommer göra samma resa. Från SD till S. SD är för mycket moderater numera. De skulle gått åt andra hållet, de är inget högerparti i grunden.
Citera
2022-08-10, 15:41
Medlem
Citat:

Skenande elpriser
Skenande bensinpriser
Skolan går åt skogen
Hög arbetslöshet
Stor bostadsbrist

Låga pensioner

Hederskultur

Jag förstår inte hur du kommit fram till att SD skulle kunna lösa några av problemen du tar upp? Du känns som typexemplet av en SD-röstare som inte förstår något konkret utan bara hör raljanta tal om invandrare och missnöjesröstar.

SD vill utöka den katastrofala och världsunika marknadsskolan. Pensionerna har de inget konkret om. Bensinpriser är högre i södra europa. Elpriserna beror till större delen på liberaliseringen av elmarknaden och att sveriges privata elbolag säljer den el som är för det mesta fullt tillräcklig för sveriges behov på en elmarknad för övriga europa.

De norra regionerna i sverige förser storbolag som Amazon och facebook med gratis el i tron om att det skulle generera jobb i sverige (det gör det inte).

SD har INGA lösningar på ovanstående problem, tvärtom, de vill utöka marknadens kontroll över våra gemensamma tillgångar och skattepengar. Kvar kvarstår invandringen som redan strypts till. Därför är det enda som återstår hårdare tag och hårdare ton mot invandrare, tveksamt om det kommet ha någon av effekterna du önskar. Snarare att det kommer öka segregationen i samhället.

Oavsett vad SD eller AFS lurar i sina väljare kommer det inte vara möjligt att skicka tillbaka de invandrare som är här. Man kan inte flytta på 10% av befolkningen utan folkmord/krig/pogromer.
Citera
2022-08-10, 15:47
Medlem
Japp, samma här och jag tror att jag pratat om detta tidigare i nån tråd.
Röstade S förut, på den tiden Sverige var Sverige. Iochmed flyktingvågen och allt skräp det förde med sig blev det M i förra valet.
Nu i år SD. Detta har skett på tre valår.
Forsätter Sverige utvecklas till Somalia lär det väl bli nått nasse-parti som ni övriga FBare röstar på för gränsen är nådd nu.

Dock är det i mitt tycke ovärt att rösta afs eller liknande i dagsläget då Sveriges styre står mellan tre partier i detta land. Afs är inte ett av dom.
Å andra sidan är en röst på allt annat än S något positivt, men skillnaden mellan M och S är tyvärr för liten för att riskera att vinsten hamnar någon annanstans än hos SD.
Tyvärr står det mellan aids, cancer och migrän och för mig är valet inte så svårt.
En röst på afs eller liknande skitparti är en röst mindre på SD, den rösten du ger bort kan vara den rösten som gör att S (eller M) tar hem det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in