Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-08, 12:46
  #1
Medlem
Postar jag i fel tråd lr olämpligt så får moderatorn omallokera.

Undrar över det här med skändning och stympning av lik inom islam. Journalisten och regimkritikern Khashoggi mördades brutalt och styckades på konsulatet.
I Sverige hade vi på 70 talet (?) uppmärksammat mord och styckning av politisk avhoppare.

Vad jag vet är det inom islam viktigt att få kroppen i jorden inom ett dygn .

Är det för att skända offret och de anhöriga som ex vis Khashoggi dödades så brutalt? Styckning.
Citera
2022-08-08, 13:14
  #2
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Oxalic-
Postar jag i fel tråd lr olämpligt så får moderatorn omallokera.

Undrar över det här med skändning och stympning av lik inom islam. Journalisten och regimkritikern Khashoggi mördades brutalt och styckades på konsulatet.
I Sverige hade vi på 70 talet (?) uppmärksammat mord och styckning av politisk avhoppare.

Vad jag vet är det inom islam viktigt att få kroppen i jorden inom ett dygn .

Är det för att skända offret och de anhöriga som ex vis Khashoggi dödades så brutalt? Styckning.

Lättare att transportera alternativt att dessa avarter är djur och mordiska kräk.
Citera
2022-08-08, 13:50
  #3
Medlem
Briasccas avatar
Förmodligen både för att skända och göra straffet hårdare i betraktarnas ögon, och för att underlätta logistiken och transporten av kroppen.
Citera
2022-08-08, 15:38
  #4
Medlem
Helt klart s k transportstyckning för vidare befordran i diplomatväskor. Inte svårare än så.
Citera
2022-08-08, 17:12
  #5
Medlem
Styckningen var med all säkerhet inte religiöst betingad.
Citera
2022-08-09, 10:39
  #6
Medlem
Tack till alla i tråden för svar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback