Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-08-08, 18:22
  #25
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Eller har jag missat nått?! tror fan inte det!

Tror dom flesta jägarna suger!

De djur du stöter på i skogen är domesticerade pga att de markerna ligger nära tätbebyggda områden där du bor, där får man inte jaga då det är detaljplanerat område.

En jägare befinner sig i den riktiga vildmarken och där beter sig djur helt annorlunda. Du skall nog skaffa lite egen erfarenhet innan du går in i Dunning Kruger-läge.
Citera
2022-08-08, 20:27
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Eller har jag missat nått?! tror fan inte det!

Tror dom flesta jägarna suger!
Det skall bli så skönt när skolan börjar igen!
Citera
2022-08-08, 21:33
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Vem fan har snackat om jägare som snackar offentligt?! (som på tv)?!?!?!?!

Jag snackar generellt...

Precis som folk säger "jag brände 180 på motorvägen" så kan väl jägare lika gärna säga... "jag la ut en fälla och fick napp"?!?!?!?!

Sen har jag aldrig drömt om att bli diplomat! inget för mig kan jag säga!

Nä okej för du startade en tråd om det 09.08 i morse ........
Blir skönt när skolorna öppnar snart igen va, 12 åringar bör inte vara på flashback, gör något vettigare vettja, gå ut o lira boll lilleman
Citera
2022-08-08, 23:45
  #28
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Nu jagar jag inte men jag gillar naturen och att vara där så jag har lite koll på jakt också.
Jägare får inte bara gå ut i skogen och skjuta på vilt hursomhelst, vad man får skjuta på är uppdelat på årstider, tilldelning av vad som får skjutas och bara för att det är älgjakt så får man inte skjuta vilka älgar som helst.
Citera
2022-08-09, 01:03
  #29
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Eller har jag missat nått?! tror fan inte det!

Tror dom flesta jägarna suger!
Vi jägare är nattens avskum.
Vi sitter om nätterna på åtel o inväntar att vildsvin ska komma till det bakhåll vi planerat för dem.
Med bössan lutad mot insidan av låret, ena handen kring 50cl plastflaskan med brännvin o andra näven kring kulorna i skrevet, som de bönhasare vi är.

Depraverade. Degenerade. Destabiliserade.
Ömsom råkar vi skjuta i ansiktet på blåbärsplockare när vi vaknar upp med ett ryck ur brännvinsslummern, ömsom skjuter vi sönder våra egna fisringar till oigenkännlighet med vådaskott.
Sällan skjuta vi de lagliga vilt som är lovliga, oftare skjuter vi i kalsongerna, med kulor inte gjorda av bly utan av kött, förspilld säd - efter en våt dröm om en fager flicka varm o go, eller en våt dröm om en rådjursget varm o go, i våra druckna sinnen.

Vi lever i skuggorna, där vi väntar på dig ts, att komma till oss varm o go.
__________________
Senast redigerad av -Andreas- 2022-08-09 kl. 01:06.
Citera
2022-08-12, 12:12
  #30
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
en hel hög med nonsens

Fortsätt du drömma om hur verkligheten är beskaffad. Som någon annan sade; avlägg jägarexamen och lär alla oss aktiva jägare hur det fungerar istället för att sitta på internet och spekulera om hur det skulle kunna ligga till.

Jakt idag förväntas ske på ett etiskt och hållbart sätt, med så lite lidande som möjligt för djuren. Ingen seriös jägare går ut och knäpper slumpmässigt påsprunget vilt på måfå. Jakttider tas i beaktande. Kön, ålder och storlek likaså. Antal individer i ett särskilt bestånd är också en variabel som får många att avstå skott för att säkerställa långsiktig hållbarhet i jakten.
Citera
2022-08-12, 18:07
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Eller har jag missat nått?! tror fan inte det!

Tror dom flesta jägarna suger!

Kan väl säga så här hmm japp du har missat något, en hel del faktiskt!😁
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback