Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-08-08, 15:50
  #13
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Ofta hör man av jägare att det är svårare än vad man tror att jaga... man får sitta i TIMMAR och vänta på att vilt ska dyka upp och sen PANG!

Satan alltså! Vilken värld lever jägarna i???!!!

Missar dom all vilt som står och stirrar på en i tio minuter varje gång man promenerar i skogen? Hur lätt som helst att bara sikta på dessa och PANG?!

Eller har jag missat nått?! tror fan inte det!

Tror dom flesta jägarna suger!


Känns som att du är en politiker. aka noll koll på det mesta.
Citera
2022-08-08, 16:18
  #14
Medlem
TS är dum i huvet.
Det är klart det är lätt att jaga, man kan lägga fällor eller köra med ficklampa, men när uttalade JÄGARE uttalar sig så kommer de uttala sig om LAGLIGA och etiskt allmänt accepterade tillvägagångssätt.
Idiot.
Citera
2022-08-08, 16:33
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
TS är dum i huvet.
Det är klart det är lätt att jaga, man kan lägga fällor eller köra med ficklampa, men när uttalade JÄGARE uttalar sig så kommer de uttala sig om LAGLIGA och etiskt allmänt accepterade tillvägagångssätt.
Idiot.
Vem fan ska veta om man vart olaglig mitt i ingenstans?!?!??!?!
Citera
2022-08-08, 16:37
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Vem fan ska veta om man vart olaglig mitt i ingenstans?!?!??!?!

Jo, om man säger det...................... Det är så folk vet, om man berättar det.........................
Just därför berättar folk inte om tjuvjakt, utan UTTALADE jägare UTTALAR sig om laglig jakt................
Hur dum är du? Hur tydligt behöver det förklaras? Varför är du efter?
Undrar du också varför tjuvar inte berättar om alla sina brott, för vem ska veta för det var ju mitt i ingenstans??????????????????????? mongo
Citera
2022-08-08, 16:37
  #17
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Vem fan ska veta om man vart olaglig mitt i ingenstans?!?!??!?!

Tvärtemot vad man skulle kunna tro så är de flesta svenska vapenägare riktigt fega. Bara tanken på tjuvskytte får dem att skita på sig. Det är också därför de accepterar den patetiska svenska vapenlagen. Jämför med USA, där 28% av befolkningen anser sig vara i sin fulla rätt att skjuta regeringen, och då äger givetvis de flesta av de tillfrågade som svarade ja massor av vapen.
Citera
2022-08-08, 16:37
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Jo, om man säger det...................... Det är så folk vet, om man berättar det.........................
Just därför berättar folk inte om tjuvjakt, utan UTTALADE jägare UTTALAR sig om laglig jakt................
Hur dum är du? Hur tydligt behöver det förklaras? Varför är du efter?
Undrar du också varför tjuvar inte berättar om alla sina brott, för vem ska veta för det var ju mitt i ingenstans??????????????????????? mongo
Du fattar ingenting!
Citera
2022-08-08, 16:45
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Du fattar ingenting!

Nej, det är du som ställt en idiotisk fråga i TS och inte fattar svaren.
Varför säger jägare att jakt är svårt?
För om man följer lagarna så måste man sitta och vänta, som du beskriver.
Om man tar till fula sätt så är det busenkelt att jaga, men det pratas inte om, för det är inte lagligt.
VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR.

varför säger frisörer att det är svårt när vem som helst kan klippa?
För det handlar inte om att BARA KLIPPA, man måste veta lite.

Varför säger livräddare på stranden att det är svårt när alla kan simma?
Jo för du behöver en jävla massa mer än att bara kunna simma.

Du är dum i huvet. Jag gav exempel på enkla sätt att jaga i mitt första inlägg här, men de talas inte om för de är olagliga.

Du kan leva på att lägga ut råttfällor och äta råttorna du fångar, och visst kan du då säga "kolla på mig, jakt är ju enkelt", men det är inte vad gemene man menar med JAKT.

Att döda djur är lätt, absolut, självklart är det så, det finns tusen sätt, men att vara en laglydig jägare är komplext och kräver tålamod och mycket tid och resurser etc.
Citera
2022-08-08, 17:21
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Nej, det är du som ställt en idiotisk fråga i TS och inte fattar svaren.
Varför säger jägare att jakt är svårt?
För om man följer lagarna så måste man sitta och vänta, som du beskriver.
Om man tar till fula sätt så är det busenkelt att jaga, men det pratas inte om, för det är inte lagligt.
VAD ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR.

varför säger frisörer att det är svårt när vem som helst kan klippa?
För det handlar inte om att BARA KLIPPA, man måste veta lite.

Varför säger livräddare på stranden att det är svårt när alla kan simma?
Jo för du behöver en jävla massa mer än att bara kunna simma.

Du är dum i huvet. Jag gav exempel på enkla sätt att jaga i mitt första inlägg här, men de talas inte om för de är olagliga.

Du kan leva på att lägga ut råttfällor och äta råttorna du fångar, och visst kan du då säga "kolla på mig, jakt är ju enkelt", men det är inte vad gemene man menar med JAKT.

Att döda djur är lätt, absolut, självklart är det så, det finns tusen sätt, men att vara en laglydig jägare är komplext och kräver tålamod och mycket tid och resurser etc.
Jag förstod det!! du missförstod mig dock!

Vad jag menar är att precis som "nästan alla" trycker lite extra på gasen när dom kör bil så jagar "nästan alla" med lite olagliga knep... got it?!
Citera
2022-08-08, 17:24
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Jag förstod det!! du missförstod mig dock!

Vad jag menar är att precis som "nästan alla" trycker lite extra på gasen när dom kör bil så jagar "nästan alla" med lite olagliga knep... got it?!

Nej, idiot. De flesta följer lagen. Ditt dumma resonemang förklarar på inget sätt varför seriösa jägare isåfall skulle MEDGE OCH BERÄTTA OM sina olagliga knep.
I. di. ot.
Citera
2022-08-08, 17:26
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Nej, idiot. De flesta följer lagen. Ditt dumma resonemang förklarar på inget sätt varför seriösa jägare isåfall skulle MEDGE OCH BERÄTTA OM sina olagliga knep.
I. di. ot.
Dom flesta följer lagen? har du sett hur motorvägen ser ut?
Citera
2022-08-08, 17:48
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flamingrails
Dom flesta följer lagen? har du sett hur motorvägen ser ut?

Men nu pratar vi ju om JÄGARE som uttalar sig offentligt som uttalade, offentliga, jägare, ditt jävla cp.
De följer sannolikt lagen eftersom de lagt ner massa pengar på att få alla lagliga certifikat, och OM de nu skulle fula sig så skulle de inte uttala sig om det offentligt. Det begriper alla.

Men lycka till med diplomatkarriären HAAAHAHAHA bästa skämtet på länge!
Citera
2022-08-08, 17:51
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenHeligaBullfitta
Men nu pratar vi ju om JÄGARE som uttalar sig offentligt som uttalade, offentliga, jägare, ditt jävla cp.
De följer sannolikt lagen eftersom de lagt ner massa pengar på att få alla lagliga certifikat, och OM de nu skulle fula sig så skulle de inte uttala sig om det offentligt. Det begriper alla.

Men lycka till med diplomatkarriären HAAAHAHAHA bästa skämtet på länge!
Vem fan har snackat om jägare som snackar offentligt?! (som på tv)?!?!?!?!

Jag snackar generellt...

Precis som folk säger "jag brände 180 på motorvägen" så kan väl jägare lika gärna säga... "jag la ut en fälla och fick napp"?!?!?!?!

Sen har jag aldrig drömt om att bli diplomat! inget för mig kan jag säga!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback