• 1
  • 2
2022-08-08, 06:15
Bannlyst
För mig var Robin Williams bortgång ett sånt där riktigt feelbadmoment. Speciellt med tanke på att det var självmord (då man växte upp med hans komedier och varma leende), men han lyckades ifallafall bli 63 bast. Paul Walker är ett annat fall som verkligen gjorde ont. Kommer än idag ihåg honom i den utmärkta "Running Scared". Han fastnade väl lite i Fast&Furiosfilmerna men jag tror han hade en helt fantastisk karriär framför sig...

Vilka skådisars bortgånger skulle ni räkna som några av de värsta för er personligen?
Citera
2022-08-08, 07:02
Medlem
Efebofilkustens avatar
Sten-Åke Cederhök
Citera
2022-08-08, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Efebofilkusten
Sten-Åke Cederhök

Berätta varför.
Citera
2022-08-08, 07:12
Medlem
webDings avatar
Carl-Gustaf Lindstedt, en brilliant komiker för sin tid och som många komiker också en fantastisk "seriös" skådespelare.

Ett lysande exempel är hans roll som kommissarie i "Mannen på taket" (baserad på Sjöwall Wahlöös bok), den enda gång jag tänkt att så där ser nog riktigt polisarbete ut. Så fucking långt från CSI man kan komma!

Detta är nog den enda skådespelares död som tagit mig hårt.
Citera
2022-08-08, 07:15
Medlem
Efebofilkustens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenkammad123
Berätta varför.
En avlägsen släkting till mig, och kul skådis. Var dock inte alltid lika gemytlig privat.
Citera
2022-08-08, 07:15
Medlem
Michael Nyqvist chokerade lite ändå, det var så oväntat och plötsligt eftersom han dolde att han var sjuk.
Citera
2022-08-08, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Michael Nyqvist chokerade lite ändå, det var så oväntat och plötsligt eftersom han dolde att han var sjuk.

Nu menar jag inte bara chockerande utan där det nästan gjorde ont att läsa om nyheten, där det tog tid att bearbeta det. Man ville inte tro det var sant. Men Micke hamnar helt klart på den skalan för mig, så ja helt klart värt att nämna honom. Tror nog många kände detsamma.
Citera
2022-08-08, 08:02
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanakh
Oj, hade helt missat att han trillat av. Tråkigt.

Bruce Lee, hört 50 olika historier om hur han dött från pillerknaprande till fru som slog han i huvudet med stol till att han ville se hur tuff han var och skulle se hur länge han kunde hänga kvar i ett par högspänningsledningar...

Brandon Lee påverkade mig också. Tyckte det var väldigt konstigt dödsfall och tråkigt då jag gillade Bruce och hoppades Brandon skulle få hans minne att leva kvar.
Citera
2022-08-08, 08:04
Göata Ekman var deppigt då han betydde mycket för mig i barndomen. Han kändes som en nära vän
Senast redigerad av priz 2022-08-08 kl. 08:28.
Citera
2022-08-08, 08:09
Medlem
OtherBarrys avatar
Norrmannen i Sällskapsresan (Dåligt av mig att inte kunna namnet) och Sven Melander. Är väl främst att man har vuxit upp med dessa filmer.
Citera
2022-08-08, 08:17
Medlem
Clint Eastwood.

Nej, han är inte död ännu, men jag bävar för den dagen.
Citera
2022-08-08, 08:24
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Stellan Sundahl från ”Helt Apropå” som även programledde ”Snacka Om Nyheter” och skådespelade(oftast mindre roller).

Fantastisk humorist, varm och fryntlig människa. Det kom som en chock och bestörtning. Han var väl bara drygt 50 bast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in